Spring naar bijdragen

even voorstellen

sneeuwwitje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben een vrouw van 52 jaar. Als ik eenmaal begin te drinken kan ik niet meer stoppen. Ik ben 20 jaar geleden gestopt met drinken, dat ging goed tot 4 jaar geleden. Ik kreeg problemen op mijn werk. Het werd op een gegeven moment zo erg, dat niemand mij meer geloofde, terwijl ik niet kon bewijzen dat ik het niet had gedaan. Een nieuwe collega zat allerlei dingen over mij te vertellen, die niet waar waren. Achteraf bleek het allemaal jaloezie, maar ja toen was het kwaad al geschied en had ik mijn eerste biertjes en wijntjes en katers al weer gehad. Nu 4 jaar later zit ik er nog mee. Maar goed we gaan er weer voor. Ik dronk om de ene dag, nu lukt het al met twee of drie dagen ertussen, Dus iedereen sterkete, we maken er wat van.

Groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo sneeuwwitje,

Welkom op het forum, jou verhaal lijkt er veel op dat van TomPoes, na een lange tijd alcohol vrij toch weer de fout ingegaan. Ik wwet niet of je je hebt aangemeld bij de internet behandeling of dat je het zo wilt proberen . maar in iedergeval veel sterkte.

Nog een persoonlijke vraag voor jou en Tompoes, hoe komt het nu dat je na zulke lange tijd van abstinentie toch weer de fout ingaat. Is het overschatten van je eigen kunnen(één glas moet na zolang toch kunnen), is het de buiten wereld die het je aanpraat, stress,of een combinatie van dit alles. Ik sta zelf naamlijk al een jaar droog en zou graag weten welke valkuilen er nog voor mij verborgen liggen.

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wil,

Knap hoor een jaar, blijf volhouden, want er zijn genoeg valkuilen. De grootste valkuil is inderdaad, dat je denkt dat je wel een keer weer stevig kunt drinken. Ik was binnen een maand weer verslaafd, maar op dat moment denk je, dat je nog makkelijk kunt stoppen. Je houdt jezelf voor de gek.
Sterkte Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook jij sneeuwwitje,welkom hier!Ik heb net al bij TomPoes geschreven.
Misschien kun je daar ook even lezen.

Zo lang gestopt zijn en dat het dan toch misgaat.Maar dat is gebeurd.En
gebeurt bij velen weet ik.Maar nu is er het heden.Tijd om weer ermee aan
de slag te gaan.Ik gun je nog vele alcohol-vrije jaren,

liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sneeuwwitje,

Goed van je, het begin is er en nu doorzetten! Je zal inderdaad merken dat het elke dag beter gaat.
Ik ben verslaafd aan alcohol en drugs en met name medicijnen die verdoven of opppeppen. Met vallen en opstaan (veel gevallen) gaat het nu alweer 2 week goed dwz geen druppel meer aangeraakt en ook geen medicatie behalve dan de anti depr. die ik gewoon nodig heb. Nou moet je weten dat ik al jaren aan de anti.depr zit en dacht dat het niet werkte maar dat is logisch want als je drinkt werken die pillen niet en nu ik dus 2 week A-vrij ben voel ik het effect van die med. wel en heb weer zin in de dag.

Mijn vriend drinkt niet en heeft momenteel vakantie en is dus elke dag bij mij en ik ben best bang voor als ie weer aan het werk is dat ik toch weer begin maar zoals het er nu uitziet denk ik van niet.

Maar genoeg over mij, blijf vooral op het forum aanwezig (lezen alleen of reageren maakt niet uit) en je zal hier echt kracht uitputten vooral als je het een keer moeilijk krijgt zullen wij je steunen. En mocht het een keer fout gaan blijf dan vooral niet weg maar vertel het ons. Mag ook via Prive-berichten aan een persoon die je dan zelf kan uitkiezen mar blijf vooral niet weg!

Deze roos krijg je als welkomstkado :present:

Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erica en Lola

Lief jullie berichtjes, ik zal er zeker steun uit halen, dat merk ik nu al.
Ik heb ook aljaren medicijnen tegen paniekstoornissen/straaatvrees en inderdaad als ik gedronken heb, dan merk je de volgende dag dat de medicijnen minder werken. Maar dan is de alcohol weer sterker en denk je niet aan de volgende dag. Zit nu ook al een jaar in de ziektwet, dus jullie zullen me nog wel vaak zien en horen, hoop ik, want dan heb ik geen kater. Als ik een kater heb is alles me teveel. Maar daar gaan we niet van uit. Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje uit het Kabouterbos!

Ook van mij hartelijk welkom!
We hebben nu al TomPoes en Sneeuwwitje. Benieuwd of er ook nog een BozeWolf gaat inloggen...

Fran
;)

Bij nader inzien: de BozeWolf is al ingelogd in ieder van ons geloof ik... En het beest is moeilijk dood te krijgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje,

Welkom. Wat moet dat moeilijk voor je zijn, om na al die A-vrije jaren toch je oude probleem weer terug te hebben. Maar het is je al een keer gelukt ervan af te komen, dus moet het nog een keer lukken. Veel succes daarmee!

Laat maar vaak horen hoe het met je gaat.

TomPoes, hartstikke goed zeg, al 3 dagen ADB. Dat wil ik ook. Ik ben vanochtend weer met een frisse start begonnen.

:) Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Francesca en Anna,

Bedankt voor jullie reactie, leuk hoor dit forum. Had ik niet verwacht.
Ja als ik weer van de alcohol af zou zijn, dan wordt het een echt sprookje, nu is het nog een nachtmerrie.
Tom Poes goed 3dagen, je gaat er echt voor, wat een motivatie.
liefs sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sneeuwwitje,

Welkom op het forum! Je zult zien dat je veel kracht kunt putten uit de verhalen hier, en misschien wil je zelf ook wel actief gaan meeschrijven over je dagelijkse bevindingen op het forum. Ik kan je ook zeker de internetbehandeling aanraden, al is daar op dit moment een wachtlijst voor. Ik zou zeggen, probeer je iedere dag aan te melden, soms valt er een gaatje. Je kunt ook je e-mail adres achterlaten, maar dat duurt volgens mij langer. In ieder geval fijn dat je ons gevonden hebt, samen komen we er wel!

Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Twan,
Ik ben een paar weken geleden begonnen met de internetbehandeling.
Ben bezig met drank bij te houden, gedrag en gevoel. Schrik van mezelf. Er is inderdaad een lange wachtlijst, want ik heb me meer dan een half jaar geleden opgegeven en 3 juli kreeg ik bericht, dat er weer plaats was.
Ben intussen wel naar een praatgroep geweest en heb campral gehad { door dit medicijn zou je minder zucht hebben naar alcohol} maar beide hielpen me niet. Dus ben benieuwd hoe het gaat .
Groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...