Pluim Geplaatst 31 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2006 Hallo allemaal.Ik snuffel hier al een maandje rond en het wordt tijd om me ook maar es voor te stellen. Ik ben sinds 14 mei dit jaar gestopt met alcohol drinken. Net zoals velen kon ik niet stoppen nadat ik eenmaal de alcohol had geproefd. Ik ben nu 35 en er is dus nog tijd genoeg om wat van mijn leven te maken. Sinds ik niet meer drink is mijn leven in positieve zin enorm veranderd, maar ik blijf het moeilijk vinden om te aanvaarden dat ik niet gewoon sociaal kan drinken. Ik woon samen met mijn vriend, die inmiddels ook dolgelukkig is dat ik de alcohol laat staan. Het heeft toch een paar jaar geduurd voordat ik echt wilde stoppen.Ik doe dus met jullie mee!!Bij mij is een paar jaar geleden ook de Borderline Persoonlijkheids Stoornis vastgesteld. Niet in een echt dramatische hoedanigheid, maar het maakt mijn leven er zeker niet makkelijker op. Ik ben er wel voor in behandeling bij een psycholoog. Groetjes, Pluim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 31 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2006 Hoi Pluim!!Welkom hier op het forum.Ik ben ongeveer gelijk met jou gestopt, maar heb wel enkele momenten gehad dat het me niet lukte.Vakantie op Kreta was bv. zoiets. Ik heb daar wel weer gedronken. Ook afgelopen week voordat mijn behandeling begon heb ik weer gedronken.Nu is voor mij weer dag 2.Maar ik ga er voor!!Elke dag is er weer 1!!En het wordt dan ook steeds minder moeite.Ik wens je succes met stoppen.Heb je je ook aangemeld voor behandeling???Ik hoor nog vanje!!Groet.Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 31 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2006 Hallo Pluim,Wat goed dat je al sinds 14 mei gestopt bent. Doe je het helemaal zelf, of volg je de internetbehandeling? Ik volg de inernetbehandeling, met heel veel vallen en opstaan. Ik heb vanavond net een crisis doorstaan (kun je lezen in het draadje). Zonder dit forum was het waarschijnlijk niet gelukt.Laat regelmatig eens horen hoe het gaat, en hou vol!Groetjes, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 31 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2006 Pluim voor Pluim!(Sorry, flauw, maar wel gemeend!)Veel succes!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 1 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2006 Hoi Pluim,Ook van mij een warm welkom op het forum!Wat goed dat je al sinds zo'n tijd gestopt bent! Gezellig dat je mee komt schrijven!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 1 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2006 Hoi Pluim, welkom hier!dat is het lastige met borderline in welke vorm dan ook, het lijkt wel of niks met mate kan en soms lijkt het wel of alcohol zo ongeveer het enige middel is wat de gevoelens en gedachten even stop kan zetten!maar top dat je al vanaf half mei droog staat!! doorgaan hoor!! want op de lange termijn is het zoveel beter voor je! Sterkte met je strijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pluim Geplaatst 1 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2006 Fijn dat ik al zoveel reakties heb gekregen. Ik heb me nog niet aangemeld voor de internetbehandeling, maar ik ga wel wekelijks naar de AA. Ik had nooit gedacht dat het zover zou komen, maar ik MOEST echt stoppen met drinken als ik niet alles wat ik liefheb kwijt wilde raken. Als ik eerder van deze site gehoord had, dan had ik de internetbehandeling misschien wel geprobeerd. Vooral het sociaal drinken sprak me zeer aan. Maar ik denk dat het daarvoor te laat is, vandaar dat ik maar de beslissing heb genomen om helemaal te stoppen. Moeilijk vind ik het wel, maar ik heb er inmiddels wel al veel voor teruggekregen. Een beetje drinken is voor mij niet weggelegd. Het is alles of niets.....................Fijn om jullie te leren kennen!Groet, Pluim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden