Gritou Geplaatst 3 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2006 Dag beste forummers,Ik lees hier al geruime tijd mee en dat samen met mijn wil om aan mijn drang naar wijn iets te doen, heeft me over de streep getrokken: ik heb al twee dagen geen wijn aangeraakt. En dat is een behoorlijke prestatie als je weet dat eens ik het eerste glas binnenhad, gewoonlijk de hele fles eraan moest geloven. Dat is intussen toch al een hele tijd aan de gang. Ik ben dit al véél langer beu, en iedere morgen zei ik: vandaag niet ... tot het avond werd, ik van mijn werk thuis kwam en niet aan de drang kon weerstaan om een goed glaasje wijn uit te gieten. Oh, d'r was altijd wel een reden hoor: ofwel de stress, de vermoeidheid, ofwel omdat ik mij goed voelde, of omdat het vakantie was, enfin redenen genoeg om aan dat eerste glas te geraken. Stom he, goed wetende dat één glas praktisch altijd synoniem werd voor een fles. Enfin, zoals gezegd, heb ik beslist dat dit zo niet verder kan en nu ben ik er al twee dagen afgebleven. De eerste dag was het super gemakkelijk. gisteren was het even iets moeilijker omdat ik een glas wijn nodig had voor de keuken, m.a.w. er werd dus een fles geopend. Maar gelukkig voor mij ben ik er af gebleven. Waar ik wel veel last van heb is van slechte nachten. Heel moeilijk slapen, erg veel wakker worden, en verschrikkelijke dromen die me vaak doen wakker schieten van de angst. Herkent iemand dit? En gaat dit vrij snel over? Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb en hoop er de kracht en steun te vinden om op deze weg te blijven en vol te houden. Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 3 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2006 Beste Gritou,Welkom op het forum!Je angstdromen herken ik heel goed. Ik had zelf 's nachts vaak het gevoel dat ik viel, en werd dan met een angstscheut wakker. Dit zijn ontwenningsverschijnselen, en bij mij waren ze na drie nachten een stuk minder, na een week helemaal weg. De eerste nachten kwam ik ook moeilijk in slaap, nu moet ik soms om tien uur vechten om wakker te blijven. Dat wordt dus allemaal een stuk rustiger, daar kun je op vertrouwen.(toegevoegd) Je redenen om te drinken zijn heel herkenbaar. Is het geen feestje, dan is het wel omdat er geen feestje is. Is het geen stress, dan is het wel 'omdat het zo lekker rustig is'. En dat die fles dan leeg moet, dat spreekt vanzelf. We hebben hier allemaal last van kapotte remblokjes...Wat goed dat je al twee dagen niet gedronken hebt! Heb je een plan voor de komende dagen? Ik hoop dat we je vaak terug zien hier.Groet,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 3 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2006 Beste Gritou,Ja, rot slapen hoort erbij. Maar dat duurt gelukkig niet zo lang, geen van de afkickverschijnselen duren echt lang. Het is rot maar zo'n kater elke morgen is ook niet heel erg fijn, toch?Na een week is de grootste ellende wel achter de rug.Fijn dat je ons gevonden hebt. En heel veel sterkte!Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wil133 Geplaatst 3 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2006 hoi gritou,Welkom op het forum, hopenlijk kunnen we je steun bieden in je strijd tegen de alcohol. De ontwenningsverschijnselen zijn meestal binnen een week verdwenen, de drang echter niet. Dit is een lange strijd. Hel veel succes hiermee.groeten Wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gritou Geplaatst 3 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2006 Tof, al die reacties, en het is geruststellend te lezen dat die moeilijke nachten ook van voorbijgaande aard zijn. Gelukkig ben ik nog even met vakantie en kan ik 's morgens wat langer blijven liggen, dat maakt het iets minder zwaar. Mijn plannen voor de vakantie stellen niks speciaal voor. Ik blijf lekker thuis, en ga een versnelling of twee lager schakelen, rustig leven dus. En van deze vakantie gebruik maken om mijn lichaam wat te zuiveren, niet te drinken, zodanig dat ik van die gewoonte om 's avonds wijn uit te gieten, af ben tegen dat ik terug ga werken (21 augustus). Ik neem het wel dag aan dag, en denk niet verder dan de dag van vandaag. Op die manier lijkt het niet zo onoverkomelijk. Dat zullen velen onder jullie waarschijnlijk ook zo aanvoelen. Het liefst van al, had ik de internetbegeleiding erbij gehad maar d'r is spijtig genoeg een "stop" en je kan je voorlopig niet langer aanmelden. Daarom ook dat ik me op het forum aangemeld heb. Na het lezen van de vele berichten hier, had ik echt het gevoel: daar moet ik aan meedoen want het gaat me ongelooflijk helpen. Hoop ook vanavond bij het slapen gaan te kunnen zeggen: fantastisch, weer een dag "helder" geweest. Wens jullie trouwens allen ook veel sterkte. Met de hulp van dit forum komen we vast en zeker een heel stuk verder ;o) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2006 Hoi Gritou,Welkom op het forum. Ik ben Anna, zit hier al wat langer, ben met de internetbehandeling bezig, maar het lukt me nu pas sinds enkele dagen om langer dan 2 dagen niet te drinken. Ik ben nu met dag 4 bezig, en die is tot nu toe niet helemaal goed gegaan, maar ook niet zo heel slecht. Alle verschijnselen die je noemt heb ik ook, en ik vraag me al vier dagen af wanneer het minder wordt. En jouw manier van wijn drinken lijkt erg op de mijne, hoewel ik al langere tijd met wisselend succes bezig ben met minder drinken (dus de fles ging niet meer iedere dag leeg). Maar dat is ook héél erg moeilijk hoor. Ik probeer dus nu een poos helemaal niet te drinken.Veel succes, laat vaak horen hoe het met je gaat. En als het niet lukt, slepen we je er doorheen.Groetjes, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pluim Geplaatst 3 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2006 Hai Gritou en alle anderen.Ik kan alleen maar zeggen dat af en toe iets drinken veel en veel moeilijker is dan helemaal stoppen. Want als je af en toe van jezelf mag drinken, dan ben je daar toch onbewust de hele tijd mee bezig en je bent dan ook aan het aftellen..........nog 1 dag en dan mag ik weer, nog een paar uur ............ etc. Het is een hele stap om volledig te stoppen, maar als je eenmaal de 'klik' hebt gevoeld, dan weet je waar je het voor doet. En het is zo ontzettend fijn om niet meer wakker te worden met vervelende gedachten aan de avond tevoren. Ik slaap nu prima. Af en toe dan heb ik nog es een vervelende droom over de alcohol, maar als ik eenmaal wakker ben dan ben ik zo ontzettend blij dat het geen werkelijkheid is geweest. Ik heb er ook een paar jaar over gedaan om het te erkennen....................vooral tov mezelf. Ik wilde zo ontzettend graag sociaal kunnen drinken, maar net als jullie bleef het helaas niet bij 1 glas. Denk dus niet dat het bij mij allemaal van een leien dakje is gegaan, nee, er kwam veel bij kijken om me over te geven.................. Maar het is het tot nu toe meer dan waard geweest (inmiddels bijna 3 maand). Ik had het zelf nooit verwacht, maar ik ben nu veel rustiger geworden. Alcoholisme brengt nl. een hoop stress met zich mee. Geef het een kans en laat het es een poosje staan. Denk niet aan 'nooit meer' .................... dat zie je dan vanzelf wel, maar echt waar...............het leven wordt zonder de alcohol veel aangenamer.Veel succes, Pluim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gritou Geplaatst 3 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2006 Hier ben ik nog effe.Hartelijk dank voor alle geweldige aanmoedigingen en voor alle nuttige tips. Anna, ik zou blij zijn moest ik het kunnen houden op 1 x per week matig genieten, dat ware natuurlijk mooi. Dat vraagt veel innerlijke kracht naar mijn gevoelen. Ik kan Pluim ergens wel volgen als je zegt dat het gemakkelijker is om niet te drinken dan om beheerst te drinken. Ik weet wel nu nog niet of ik ook wel sterk genoeg zal zijn om nooit ofte nooit meer 's mee te doen. Maar ik probeer er mij nu geen vragen bij te stellen en probeer echt gewoon dag per dag sterk genoeg te zijn, en voorlopig lukt het. Vandaag dag 3 en ik kan seffens weer helder mijn bed in. Ik weet nu van de antwoorden op mijn eerste berichtje dat het kan zijn dat ik nog een tijdje slecht slaap maar dat het ook wel betert en dat stelt mij gerust. Ik had het vanavond weer hartstikke moeilijk en heb me de ganse tijd bezig gehouden in huis om niet te moeten stil zitten en toe te geven aan de verleiding. Best niet gemakkelijk. Maar zoals al gezegd, iedereen die hier meedoet is goed op weg he. Slaap lekker allemaal. Ik kom morgen weer 's een kijkje nemen hoe het met jullie gaat. Slaap zacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 4 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2006 Hoi Gritou,Drie rozen voor drie dagen niet drinken!:present:Succes!Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden