Spring naar bijdragen

Alcohol

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik ben sinds januari gestopt met oxazepam na een afbouw… afgelopen weekend was ik op pad en voelde me die dag prima… heb nog steeds Windows en Waves maar een wave is steeds minder heftig … 

Die dag besloot ik 2 wijntjes te drinken en had er de dag erna lichamelijk geen last van… geestelijk wel iets angstig… kan ook zijn dat ik er te veel mee bezig ben geweest, of dit echt geen kwaad kan. Vandaag zijn we dus 4 dagen verder en ervaar ik toch wel weer wat heftigere lichamelijke klachten zo ook wat angst… komt dit nu echt door die 2 glaasjes? Of omdat het 6 maanden geleden is en er dan een piek is weer? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 5 months later...

Alcohol werkt op dezelfde receptoren en is gewoon verdund vergif. Mensen hebben zichzelf aangeleerd dat het lekker is. Ik zou het helemaal niet meer nemen als ik jou was.

Als ik twee biertjes drink, krijg ik zelfs een soort ontwenningsverschijnselen (omdat ik 25-34 jaar terug verslaafd was aan alcohol) en heb ik een extra benzo nodig, minstens... Ik heb niet zo'n last van een dubbel effect, omdat ik al zo lang aan de benzo's gewend ben. Vroeger werd ik stomdronken van bijv. librium (chloordiazepoxide) en een paar biertjes. Ik kreeg dat voorgeschreven om af te kicken en ik bedacht me dan in de avond, terwijl ik overdag al twee of drie van die pillen genomen had. Heb ook gehad dat ik constant viel in huis, gewoon op mijn stuitje en dat mijn buurman de volgende dag kwam vragen of het wel goed ging. Toen viel ik ook alle kanten op.  Echter was het toen andersom, ik was nog niet verslaafd aan benzos en wel aan alcohol.

Desondanks zal ik het altijd afraden, je kunt dingen doen die je echt normaal nooit zou doen.  Maar goed, jij bent van de oxa af. Wees blij eraf te zijn en gebruik geen alcohol om je beter te voelen. Alcohol is ingeburgerd, maar mensen met een benzoverslaving (ook in het verleden), zijn er extra gevoelig voor. Het kan zelfs reden geven om weer die pillen te nemen, dus kijk uit! :-)

Ik zag dat deze bijdrage al een half jaar oud is, maar reageer toch, misschien heb jij of iemand anders er wat aan...  Sterkte allemaal, wie dit leest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...