VanHatzum Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Even een update van mijn stoppoging. Twee maanden geleden stapte ik dit forum met het idee om te stoppen. Ik heb in deze periode geen druppel aangeraakt. Behalve op vakantie. Een halve glas wijn gedronken, bij wijze van proef. Maar dit glas wijn, en vooral de fles waar de wijn uitkwam, had mij meteen weer in zijn macht. Dus na een paar slokjes gewoon weer aan de Malt-bier. Afgezien van deze proef, heb ik dus niets gedronken. Het bevalt prima. Ik ben een paar kilootjes afgvallen en ik heb het sporten weer opgepakt. Ik sta elke dag frisser dan ooit op en ik kan eindelijk ook met de kleine 'tegenslagjes des levens' uit de voeten. Ik heb vele verleidingen gehad. Vrienden die zeggen dat dat ene drankje wel kan, gezeur in de kroeg. Maar ik heb stuk volgehouden en het heeft gewerkt. Uiteraard neem ik in overweging om toch weer eens een proef te doen om in de toekomst bij speciale gelegenheden toch wat te kunnen drinken. Maar ik ben bang dat dit weinig nut heeft. Ik heb geleerd dat veel mogelijk is. Ik heb geleerd dat een leven zonder een drankverslaving veel waardevoller is. Je bent dichter bijjezelf, je straalt hierdoor meer uit en dit heeft weer invloed op je omgeving. Drinken heeft geen enkel nut en valt in het niet bij de realiteit van het nuchter zijn. Tip van de dag: ga naast het stoppen lekker sporten, Fietsen, hardlopen, noem t maar op. Je kunt er veel negatieve energie in kwijt. Daarnaast geeft sporten ook een roes. (Endorfinen!) Maar dan een hele fijne en één die de volgende dag niet negatief doorwerkt. Ik ga nu de stad in. Het is zaterdagavond. Ik heb een six-pack Malt Bier mee ( Ook mijn broers volgen inmiddels een alcoholvrij 'dieet') en ga der een leuke avond van maken. Alcohol is godzijdank niet nodig!!!Suc6Van Hatzum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Mooi verhaal, Van Hatzum! Kan ik nu wel gebruiken!Kun je het niet nog een keer kopiëren naar de dagdraad?Gefeliciteerd!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Bedankt dat je je ervaringen wilt delen Van Hatzum. Nóg iemand die twee maanden gestopt is dus.Ik ga je advies meteen in de praktijk brengen door hondje nog even uit te laten, het is nu droog en nog licht. Het was er vanmiddag in alle drukte/boodschappen even bij ingeschoten.Een fijne avond!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Geweldig van Hatzum, van harte! Goede tip, die ik zeker ter harte ga nemen, ik pak --na ook twee maanden droog-- iedere gezonde roes met beide handen aan!Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden