Badgast Geplaatst 13 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2006 Beste Allemaal,Vandaag moet het begin worden van een nieuwe periode in m'n leven, een leven zonder alcohol, en ik hoop dat dit forum daarbij kan helpen.Ben 35 jaar, en de laatste 3 jaar drink ik, door heel veel omstandigheden, meer dan goed voor me is. Onlangs, tijdens m'n vakantie heb ik een hyperventilatie-aanval gekregen, ben daar heel erg van geschrokken, dacht namelijk dat ik doodging. Ik had toen gelijk het goede voornemen m'n leven te gaan veranderen en ook te stoppen met drinken.Echter door de angst nog een keer zo'n aanval te krijgen en alle overige stress-symptomen die m'n lijf de laatste weken uitroept, ben ik nog meer gaan drinken, om maar te kunnen ontspannen. Met als gevolg dat ik me de volgende ochtend nog rotter voel. Ik zit dus gevangen in m'n eigen cirkel Maar nu ben ik het echt zat en wil dit patroon doorbreken, ik weet dat ik het uiteindelijk allemaal zelf moet doen maar hopelijk vind ik hier adviezen en steun.Bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 13 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2006 Beste Badgast,Prima besluit van je! En je bent hier ook aan het juiste adres!Heb je je al aangemeld voor de internetbehandeling van Tactus? Daar hebben de meesten van ons echt baat bij (gehad). Ik ben op 2 augustus gestopt met drinken, na jaren aanmodderen en proberen om te minderen. Er is een hele strijd aan voorafgegaan voor ik het besluit genomen heb, maar ondanks wat lichamelijke ongemakken vind ik het echt de moeite waard! Ik begin me geestelijk namelijk al heel wat beter te voelen en meer zelfvertrouwen te krijgen.Ik heb ook veel steun van het forum, want hier zit iedereen in hetzelfde schuitje.Veel sterkte!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 13 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2006 Beste Badgast,Welkom op het forum, je bent hier zeker aan het goede adres!Zelf ben ik twee maanden geleden gestopt met drinken, met behulp van de Tactus behandeling en dit forum. De behandeling heeft op dit moment een aannamestop door een te grote vraag, maar velen van ons hebben er veel baat bij gehad, dus ik kan je aanraden je naam op de wachtlijst te zetten. Tot die tijd kun je hier terecht, want je kunt natuurlijk ook alvast zonder de behandeling met drinken stoppen, of het in ieder geval onder controle proberen te krijgen.Ik hoop dat je mee gaat lezen en schrijven, en dat we veel aan elkaar hebben!Groet,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badgast Geplaatst 13 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2006 Bedankt voor jullie reacties.Ben juist via de site van Tactus op dit forum terecht gekomen, wilde me aanmelden voor online behandeling maar toen bleek er een stop te zijn: "Fijne site" dacht ik nog Heb me inmiddels wel aangemeld op de wachtlijst.Stomme was en dat is eigenlijk nu nog zo...dat ik dacht/denk dat het helemaal niet zo ernstig met me gesteld is (de kater is weer aan het zakken). Daar zit volgens mij ook een heel groot gevaar, het niet willen en kunnen erkennen van dit probleem. Hoe blijf ik dat voor mezelf doen?Heb het net m'n vriendin ook verteld (we wonen nog niet samen), dat maakt het wel makkelijker maar het maakt het ook heel echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wil133 Geplaatst 13 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2006 Beste Badgast,Van harte welkom op het forum, we zullen je steunen in jouw strijd tegen de alcohol. Ik zou me inderdaat zoals Twan ook al zecht aanmelden voor de tactus behandeling. De belangrijkste beslissing heb je al genomen door hier op het forum te komen en inziet dat je een probleem hebt. Uit je woorden maak ik op dat je helemaal wilt stoppen met drinken, dit zal zeker in begin moeilijk zijn. Mocht je vragen hebben schroom niet om ze te stellen dit kan altijd via de dagdraad of via een persoonlijk berichtje.veel succes in je strijd tegen de alcohol.groeten Wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 13 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2006 Hoi Badgast,Zoals je van de anderen al gehoord hebt, ben je hier inderdaad aan het juiste adres. Het zal zeker niet gemakkelijk zijn in het begin.Ik was, voordat ik met de behandeling bij Tactus begon, al enkele maanden met wisselend succes bezig met minder drinken. Oorspronkelijk wilde ik ook niet helemaal stoppen, maar - zoals meerdere mensen hier op het forum me ook al gezegd hebben - als je alleen maar minder wil drinken moet je iedere dag opnieuw dat gevecht aan. Dus heb ik twee weken geleden besloten om te proberen in ieder geval een aantal maanden helemaal te stoppen.Na een paar dagen toch weer 2x wat gedronken, en uiteindelijk is het besef doorgedrongen dat ik waarschijnlijk helemaal niet in staat ben om minder of af en toe te drinken. Zodra ik iets drink, wil ik ook de hele fles, en liefst nog meer. En begint de volgende dag het gevecht weer opnieuw.Ik heb me wel 10 jaar voorgehouden dat het allemaal nog wel meeviel, zeker in periodes dat ik vol goede voornemens weer minder dronk. Daar schuilt inderdaad een heel groot gevaar, dus trap er niet in!Goed dat je je vriendin al gezegd hebt dat je hiermee bezig bent. Dan kan zij je ook steunen, en het is ook een stok achter de deur om stand te houden.Heel veel succes! En als je het moeilijk hebt, kom je dat gewoon op het dagdraadje vertellen. We zijn hier allemaal om elkaar te steunen.:present:Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badgast Geplaatst 13 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2006 Beste Anna,Bedankt voor je reactie, doet me goed maar het maakt me ook bang. Bang om te mislukken, bang om het probleem snel weer te ontkennen en idd te denken dat minder drinken ook kan.Ik ben ook een echte bodem-drinker, fles moet leeg en liefst daarna nog meer, zeker als ik nog niet het idee heb dat ik zo in slaap zou kunnen vallen. Daar zit ook een deel van m'n probleem, ik slaap slecht en ik ben in de veronderstelling dat drank me helpt met slapen In ieder geval bedankt en ik laat dit forum de komende dagen niet met rust, zal wel erg moeilijk worden de eerste dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden