Spring naar bijdragen

hoi allemaal

Nemo

Aanbevolen berichten

hoi allemaal ik ben "dave" en ben op 1 augustus gestopt met drinken omdat dat echt nodig was.

Als ik eenmaal een biertje nam had ik altijd een enorme drang om meer te gaan drinken,soms reed ik zelfs een flink eind met de fiets om maar aan alcohol te komen.

Na vele malen de volgende dag zo verrot te zijn en last van je buik en hoofd te hebben en verder de hele dag niks meer te doen dan bij te komen , was het tijd om te gaan stoppen.

ik ga regelmatig op dit forum kijken of ik wat tips kan gebruiken.

gegroet dave..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dave,

Welkom op het forum! Als ik het goed begrijp sta je nu al twee dagen droog, dus dat is alvast een goed begin! Doe je ook de online behandeling? De meesten van ons doen die of hebben die gedaan.

Ik hoop dat je mee gaat lezen en schrijven, je zult zien dat het helpt.

Groetjes,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ twan...ik ga eens kijken voor de online behandeling....

@ wil133...de eerste 2 dagen waren moeilijk.

was de eerste dag al bijna voor de bijl gegaan maar heb me gelukkig staande weten te houden.

de tweede dag was ook moeilijk maar heb veel afleiding gezocht en dat hielp best wel.

vandaag dus de derde dag en voel me sinds tijden weer eens vol met energie,en heb zin om dingen te gaan doen wat ik echt een hele lange tijd niet heb gehad.

voel me aan de ene kant best wel moe maar daar probeer ik niet op te letten.

alvast bedankt voor de snelle recties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dave,

Volgens mij heb je al een goede manier gevonden om het jezelf wat makkelijker te maken, namelijk afleiding zoeken. Wat ook echt helpt is jezelf van tijd tot tijd belonen met behaalde resultaten, iets leuks voor jezelf kopen, naar de film, noem maar op. Ik houd ook bij hoeveel geld ik niet aan drinken uitgeef, en dat tikt ook lekker aan en is een extra stimulans.

Voor wat betreft de behandeling, er is op dit moment een opnamestop, maar als je het iedere dag probeert, dan lukt het soms om je toch aan te melden. Je kunt ook je e-mail adres achterlaten, dan krijg je bericht als er weer plek is. Zelf heb ik veel aan de behandeling gehad, omdat ik er geleerd heb dat niet meer drinken niet alleen niet meer drinken is. Ik bedoel daarmee dat er meer bij komt kijken dan alleen alcohol uit de kringloop te halen, dat je leert op een andere manier met dingen om te gaan en er tegenaan te kijken. Nou ja, kijk maar of het iets voor je is...

Ik hoop dat je steun aan het forum hebt, en dat wij steun aan jou hebben.

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dave,

Welkom op het forum. Goed dat je al 2 dagen niet gedronken hebt. Lukt het vandaag ook? Dat omfietsen van jou herken ik wel, ik heb ook wel eens 's avonds een fles gekocht bij de benzinepomp, of zelfs heel duur bij een restaurant, met het smoesje dat ik onverwachts bezoek had.

Dat doen we dus niet meer, afgesproken? Heel veel succes met stoppen. Je zult hier op het forum vast heel veel herkennen, dat doe ik ook.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ anna

had het net erg moeilijk,kreeg een enorme drang
om naar de ah te gaan voor bier maar heb me kunnen inhouden met veel moeite.

ik zit nu ook momenteel zonder werk en dat maakt het wel moeilijker, maar ik ga de uitdaging aan omdat het gewoon moet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...