Spring naar bijdragen

Hey allemaal


Eretria

Aanbevolen berichten

Ik ben redelijk nieuw hier, lees hier en daar is wat en reageer en dan is op.

Rond mijn 18e kwam ik in aanraking met alcohol en had ik mijn eerste fles port op, en toen ik die fles achter mijn kiezen had zitten voelde ik me eerst sinds hele lange tijd weer goed euforisch zelfs, en dat wou ik wel vaker voelen. Maar ik merkte al gauw de negatieve kant van alcohol en stopte met door de weeks drinken zodat ik normaal kon functioneren op mijn werk. zo'n 8 a 9 jaar geleden kwam ik in de ziekte wet en bij de beoordeling gesprek bij het uwv werd mij gezegd jij zal nooit meer normaal kunnen functioneren, nou dat was een klap in me gezicht helemaal met de diagnose die ik toen had gekregen(schizofrenie). En sindsdien is het bergafwaarts met mij gegaan, ik weet nog dat ik dacht oke jullie geven mij die label en zeggen dat ik nooit meer kan functioneren prima dan ga ik mij daar naar handelen ook... Ik heb toen alle hulp afgeketst flink gaan drinken en gebruiken. En nu sinds zo'n 2 jaar geleden besloot ik voor mezelf dat ik het gebruikers leven niet meer wil. De drugs gaat me makkelijk af om ervan af te blijven, maar alcohol... phoe... de lichamelijke zucht is echt overweldigend af en toe.

Ik heb hulpverlening weer toegelaten en nu eindelijk een psyholoog gevonden die mij wil helpen en verder kijkt dan alleen mijn verslaving ze zoekt samen met mij uit waarom ik steeds terugval en nemen steeds een nieuw plan van aanpak om het drinken te voorkomen. Ik volg nu 1x in de week herstel training en het samen komen met lotgenoten doet mij goed. Ook de meeting die ik 1x in de week bij woon doet me goed. Geef toch het gevoel dat je niet de enige ben die door deze shit heen ga.

Op het forum lees ik veel herkenning en daar haal ik mijn steun uit.

Dit is dus in het kort mijn verhaal

Groetjes

Eretria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je verhaal gelezen. Normaal functioneren, tsja wat is dat eigenlijk. Goed dat je zo'n training bent gaan doen zeg. Heb je ook medicatie of doe je het liever zonder? Vaak wordt drugs en alcohol gebruikt als zelfmedicatie. En daarnaast weet ik dat medicatie ook niet altijd de uitkomst is, of een lange zoektocht naar een goed werkend middel.

Dat 'samen' in jouw zin dat je psycholoog naar een manier zoekt om met je zucht naar alcohol om te gaan klinkt prettig. Niet dat jou iets opgelegd wordt of uitgelegd alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Lonster:

Heb je verhaal gelezen. Normaal functioneren, tsja wat is dat eigenlijk. Goed dat je zo'n training bent gaan doen zeg. Heb je ook medicatie of doe je het liever zonder? Vaak wordt drugs en alcohol gebruikt als zelfmedicatie. En daarnaast weet ik dat medicatie ook niet altijd de uitkomst is, of een lange zoektocht naar een goed werkend middel.

Dat 'samen' in jouw zin dat je psycholoog naar een manier zoekt om met je zucht naar alcohol om te gaan klinkt prettig. Niet dat jou iets opgelegd wordt of uitgelegd alleen.

Normaal functioneren is voor mij dat ik op een rustige manier mij grenzen aan kan geven en niet zo 1 2 3 uit de bocht spring, En ja heb medicatie die eindelijk goed op mij werken is wel een lange zoektocht geweest,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...