Spring naar bijdragen

Verslaafd aan alles


Verslaafdaanalles

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een man van 29 en gok al mijn 15 jaar, toen mijn grote broer mij introduceerde aan poker..

Ongeveer gelijktijdig ben ik beginnen experimenteren met drugs en alcohol..

Ik ben (zoals mijn naam zegt) verslaafd aan alles wat verslavend kan zijn, ik heb een zeer sterke aanleg voor verslavingen... jammergenoeg...

Daarbij aansluitend werd er op mijn 19 jaar een chronische en ongeneselijke zeldzame ziekte vastgesteld.. Als ik er last van heb en opnieuw een operatie moet ondergaan, kan ik soms 3 tot 9 maand niet stappen, dus leef ik dan in mijn zetel in isolatie...

ik herval constant, omdat ik door mijn ziekte niks kan doen.. geen hobbies of afleidingen dus voor mij, enkel de bikkelharde realiteit.... Ik durf zeggen dat mijn leven al zo goed als verpest is, aangezien leven met al deze problemen in combinatie met mijn ziekte altijd leid tot terugval.. verveling, depressie en eenzaamheid zijn de voornaamste verantwoordelijken voor die terugvallen

Al deze factoren hangen nauw samen, want het ene leidt tot het andere.. daarom is ontsnappen voor mij geen optie... als ik geopereerd wordt (wat regelmatig is) dan val ik in verveling en isolatie.. dat leidt tot depressie, wat op zijn beurt druggebruik triggert(ook uit verveling en gebrek aan sociale contacten) en eens ik drugs en alcohol binnenheb valt de remming voor te gokken volledig weg...

Ik heb al mijn vroegere vrienden links laten liggen omdat die in een drugswereld leven, tevergeefs.. nu heb ik niemand meer en ik gebruik nog steeds.... ik heb mij ook op de zwarte lijst van de kansspelencommissie laten zetten, ook tevergeefs...ik kan te makkelijk aan accounts van kennissen die ik vroeger gebruikte...

Resultaat is dus dat ik nu geen vrienden meer heb, mijn gezondheid nog verslechtert, dat ik nog meer drugs en alcohol gebruik dan voordien en dat ik nooit geld heb, geen geld voor mijn rekeningen te betalen of voor simpelweg eten te kopen.. 

Wat het financiele betreft.. ik heb ook nog een paar K schulden, en het geld dat ik verloor door te gokken zal al gouw tegen de 1 miljoen euro zijn (en dat cijfer is niet overdreven, maar realistisch!). Probleem is dat ik heel goed kan sparen voor 6 maand of 1 jaar of zelf langer... maar dan komt die fatale terugval, waardoor ik in een kwestie van uren al mijn geld opspeel waar ik zo lang voor spaarde... ik besef de waarde van geld niet als ik in de flow van het gokken zit. Ook nu nog steeds besef ik de waarde van 50euro niet

Conclusie is dus : de meesten hier op dit forum zullen zich wel herkennen in sommige delen, we vechten immers allen tegen hetzelfde probleen . Mooi initiatief trouwens dit forum! We zitten allemaal in hetzelfde bootje, dus ik weet maar al te goed hoe je je voelt op zo'n hervalmoment! Maar op zo'n moment ga sporten, wandelen,etc (frisse lucht is zo belangrijk!) om te ontsnappen aan de situatie, je bent ten slotte lichamelijk in orde dus kan je alle richtingen uit in je leven, werk hard en al je problemen zullen uiteindelijk weggaan;

ik heb deze  ontsnappingsmethode jammergenoegd niet... alles is zo diep verworteld ondertussen in mijn leef- en gezondheidssituatie, dat herval (voor al mijn problemen) omvermijdelijk lijkt.. Ik ben op, kan niemeer verder omdat ik gebonden ben aan mijn huidige locatie voor mijn opvolging van mijn ziekte, en op deze woonplaats kan ik onmogelijk vechten tegen mijn verslavingen; dus ik zit hier vast tot in de eeuwigheid (het voelt toch zo althans) Ik wou dat ik nooit geboren was, dan had dit zware leven nooit uitgekomen..

Ik denk dagelijks aan zelfdoding, al jaren, maar tot nu toe heb ik die stap nog niet gezet... ik zie mijzelf niet graag, heb 0 zelfvertrouwen, verwaarloos mijzelf en kan geen acties ondernemen om hier verandering in te brengen...

Als er iemand tips heeft of aanradens, deel ze aub.. ben hopeloos en weet niet hoe lang ik dit leven nog volhou...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...