Spring naar bijdragen

Mijn gokverslaving


Roekerd

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ten eerste wil ik kwijt dat ik hier altijd al verhalen las over mensen met een verslaving en dat ik dit eigenlijk deed om mijzelf te behoeden voor de gevaren & gevolgen van gokken. Het hielp mij altijd al was het voor even.

Ik ben momenteel 24 jaar oud en heb een fulltime baan 40u in de week als winkelmedewerker. Vanaf mijn 18de al gelijk een account geopend op Unibet en spelen maar. Voetbalwedstrijden tot blackjack en roulette. Rond mijn 21ste had ik een mooi spaarbedrag opgebouwd(ongeveer 8k). Ik merkte hier ook al dat ik er gevoelig ben voor verlies. Zodra ik wat verloor moest dit teruggewonnen worden. Dit ging telkens maar zo door, waardoor ik na een avond/nacht mijn spaargeld verloor. Ik wist niet goed wat ik hiermee aanmoest. Tijdens het gokken zit je in een bepaalde trans waar ikzelf gewoon niet uitkom tijdens het gokken. De volgende dag eerlijk geweest tegen mijn moeder, die uiteraard boos maar meer verdrietig was te kunnen omhelzen en te kijken naar hulp. Via de huisarts bij Jelinek uitgekomen en hier ook aantal weken behandeling gekregen. Ik weet niet meer zo goed waarom ik ben gestopt dit is ook weer een tijdje terug. 

2 jaar verder...

Ik ben 23 jaar oud, werkt al een tijdje fulltime en heb aardig wat spaargeld kunnen opbouwen( rond de 13k). In de 2 jaar heb ik af en toe wel gegokt maar niet heel extreem. Dus ongeveer 100 euro per sessie op blackjack of voetbal en als ik dit verloor werd het verloorbedrag verdubbeld om het verlies goed te maken. Dit ging die 2 jaar dus altijd goed, waardoor het besef van deze k* verslaving niet tot mij doordrang, ook niet door wat er in het verleden is gebeurd. Ik nog altijd geheimhouden aan iedereen om mij heen dat ik niet gok. Er was een avond dat het bijna helemaal misging. 500 euro kwijt, hierna 1000 kwijt en zo maar door tot mijn laatste 5000 euro op mijn account werd bijgeschreven. De hele nacht doorgegokt op blackjack (wat trouwens wel vaker voorkwam) tot ik een eindresultaat had van 20k. Deze netjes op mijn rekening gestort en voelde me helemaal de man. Heb nog nooit eerder zoveel geld gehad en kocht enorm veel leuke dingen voor mezelf. Wel merkte ik dat ik steeds extremer begon te gokken zodat ik nog 'genoeg' op mijn rekening had staan als ik wat leuks kocht of iets anders. Dat ging 2 maanden zo door tot die ene avond. Ik weer voetbalwedden en blackjack spelen. 1k verloren, 2k verloren 4k verloren. Ik wist niet wat ik moest doen. Had nog 10k op mijn rekening staan, natuurlijk is dit enorm veel geld en had ik alarm.moeten slaan bij wie dan ook. Dit uiteindrlijk niet gedaan. Ik wachten tot 00.00 dat ik weer kan storten omdat mijn stortingslimiet werd bereikt. Deze 10k in 30min vergokt op blackjack. Ik kon het niet geloven van binnen huilde ik, hoe moet ik dit aan mijn familie vrienden vertellen, hoe moet ik weer zoveel spaargeld opbouwen. Het werd me veelst te veel.

Wat hierna gebeurde wil ik eigenlijk niet veel over kwijt dus vertel dit ook heel kort. Ik had een afscheidsbrief klaarstaan en wou uit het leven stappen. Gelukkig met een mislukte zelfmoordpoging sta ik hier nog. Dit was in september 2021. 

 

Heb het leven tot nu toe heel erg goed opgepakt. Ik nam de hulp die ik aangeboden kreeg erg serieus aan. Ik vond het ook erg fijn om mijn probleem te kunnen delen. Na 2 maanden ben ik gestopt met de behandeling en ging het steeds beter. Ik werd vrolijker, begon leuken dingen te doen, beetje geld sparen, veel werken, tot ik corona kreeg. Ik ben momenteel erg ziek thuis en had dus geen dagbesteding. Met mijn domme kop heb ik vandaag een account aangemaakt ergens en hier 500 euro op gestort na 4 maanden niet gokken! Dit vergokt na het verliezen van een voetbalwed. Hierna 500 weer verloren. Had nog 1000 (mijn laatste geld op de bank. Deze ook vergokt hierna op blackjack. Ik weet nu niet goed wat te doen. Heb dit wel allemaal kunnen typen nu en dat voelt in iedergeval best goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is in in ieder geval goed nieuws, maar wat een zuur verhaal. Het gevaar van in de ‘black zone’ komen is herkenbaar en levensgevaarlijk. Dat is vaak een kruisje maken en hopen dat jezelf niet helemaal vernietigd. Wat wel heel vaak gebeurd en online lijkt me dan helemaal killing met enorme bedragen op de blackjack inzetten. Fysiek is dat wat minder mogelijk, aangezien je vaak maximaal inzetten hebt. Gelukkig heb ik het gevoel van al je spaargeld verliezen nooit gehad, omdat er nooit spaargeld was. Wel vaker je salaris en vakantiegeld in in 2 dagen verliezen, ook dramatisch. Wel benieuwd hoe je direct in zo’n rigoreuze gedachte en actie terechtkomt om een einde aan je leven te maken. Het is maar geld hè :)

Goed dat je hier bent en succes!

TB

bewerkt door Timberland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

@Serlion shit man, heftig, ik kan me hier zeker in vinden, heb genoeg van zulke nachten gekend, tot de laatste cent verliezen, vooral op lightning roulette, soms lukte het me om op de een of andere manier al mijn verlies met 1 zet goed te maken, paar keer 500x gepakt op een nummer terwijl er 20euro op stond, maar uiteindelijk is het het niet waard geweest.. ik hoop dat alles okay met je gaat en vooral dat je weer een nieuwe poging hebt gewaagd om te stoppen? Ben erg benieuwd waar je nu staat, en als je iemand nodig hebt om (anoniem) mee te praten, je kunt altijd een bericht sturen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...