Spring naar bijdragen

Hier ben ik.. en ik herken..

venus34

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

eindelijk een tweede forum gevonden waar ik herkenning vind.
Ik drink al 17 jaar stevig, maar de laatste 4 jaar is het echt uit de hand gelopen.
Momenteel zit ik op meer dan 1.5 liter per dag standaard en heb besloten alles te gaan proberen om ermee te kappen.

Dus de limiet op nul te zetten want mijzelf kennend en kijkend naar de afgelopen jaren weet ik dondersgoed dat ik niet in aanmerking kom voor het zijn van een 'sociaal drinker'. Als ik begin met drinken moet het doorgaan totdat ik in bed crash en dan flink aangeschoten meteen in slaap val.

Ik ben er recentelijk achter gekomen waarom ik zoveel drink. Het is begonnen als een secundair probleem aan werk stress. Het verdoven van indrukken en emoties opgedaan gedurende de dag.
Als ik nu thuis kom van mijn werk (erg hectisch- ik werk er net 6 maanden en er is een reorganisatie gaande) trek ik een fles witte wijn open waar ik ongetwijfeld de bodem van ga zien en van de volgende (met een beetje geluk) net niet de bodem.

Ik sluit me af van alles en iedereen om maar te kunnen drinken (ik noem dat: "ik heb tijd voor mezelf nodig") dus gaat het meestal in het weekend al tijdens de middag mis. Ik drink gewoon door totdat de gewenste roes bereikt is en ik weet dat ik kan slapen. Dientengevolge ben ik altijd moe en zeg daarom ook geregeld gemaakte afspraken af.

Moet ik ook eerlijk zeggen dat ik de afgelopen 10 jaar 16 verschillende werkplekken heb gehad (dit is de eerste die me echt bevalt en waar ik me thuis voel!), 7 keer ben verhuisd en 5 langere relaties heb gehad waarvan er 4 ongelukkig. Toch bleef ik het proberen.

Het lezen van een boek vol herkenning maakte me duidelijk dat ik hoog sensitief ben en een radar heb die nooit "uit" is. Vooral negatieve emoties zoals nu op de werkvloer heersen en stemmingen van mensen voel ik haarscherp aan. En dat kan soms lastig tot jezelf komen zijn.

Ik heb een therapeut (van RET- Rationeel Emotieve Training) in de arm genomen en ben nu hard bezig mezelf te leren niet meer bang te zijn en anders om te gaan met opgedane emoties.

Wil niets liever dan stoppen met drinken en hoop er nu klaar voor te zijn binnenkort.
Probeer al sinds april mee te doen aan de internetbehandeling. Het lukt steeds niet om me aan te melden.
Hoe is het met jullie gegaan? Nog tips hieromtrent?
Ik zou het ook fijn vinden om met mensen in contact te komen die zich kunnen herkennen in mijn verhaal en eens te horen hoe jullie dergelijke dingen omtrent verslaving hebben aangepakt.

Hoor het graag!!!!!
Groetjes van weegkreeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Weegkreeft,
Wat een herkenbaar verhaal!
Kan ik bijna mijn naam onder zetten.
Drink net zo veel als jij.
Zeg ook afspraken af, en val in slaap na mijn portie.
Wil er ook graag van af, maar durf op de een of nadere manier nog niet.
En ik ben ook HSP, heb ik het erg moeilijk mee.

Wil er toch aan gaan, ben toch blij met zo'n herkenbar verhaal.
Maakt me niet zo alleen. Misschien kunnen we samen strijden.
groetjes, medea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Medea,

wat een fijne reactie! Klinkt beetje krom maar ik voel me al jaren vreselijk alleen hiermee en de dagelijkse struggle (heb ik dat goed geschreven?) die het met zichmee brengt.
Ik vind samen strijden een zeer goed idee.

Ik heb besloten dat ik per 1 januari ermee wil kappen en desnoods mijn huisarts Campral ga vragen voor te schrijven.
Het idiote is dat ik nooit niets slik maar in dit geval een grote uitzondering wil gaan maken.
De kans dat mijn huisarts het weigert is groot, het is een medicijn dat de hunkering vermindert maar een jaar geslikt moet worden ter ondersteuning van psycho sociale regintegratie.

Echte "reintegratie" heb ik nou ook weer niet nodig, ik heb een paar goede vrienden die altijd voor me klaar staan. Maar ik merk ook dat ik goede vrienden die het nu moeilijk hebben met heftige dingen zoals liefde uit de weg ga omdat ik het er niet "bij" kan gebruiken, heb genoeg aan mezelf.

Heb jij al mogelijkheid gehad voor een internet behandeling?
Heb je al andere stoppogingen ondernomen? Ik wel, maar steeds weer teruggevallen.
Laten we samen strijden, heel goed idee,
Zie ernaar uit meer van je te horen,

Liefs Weegkreeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Weegkreeft,

Welkom hier op het forum. Je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ook jarenlang al mijn gevoelens weggedronken met wijn, in diverse hoeveelheden. Ik ben jarenlang bezig geweest met steeds nieuwe minderpogingen. Dan dronk ik doordeweeks 'matig' (dat was bij mij 4 à 5 glazen) en in het weekend ging er minimaal anderhalve fles op een avond in. En meestal viel ik naar een tijdje weer terug in een veel hoger gebruik, ook doordeweek, totdat het op mijn werk niet meer ging en ik weer ging minderen.

Ik heb in 2005 de internetbehandeling bij Minderdrinken gedaan, maar ben daarna weer terug gevallen. Ik vind de internetbehandeling van Tactus beter werken, in ieder geval voor mij. Maar ik denk niet dat het me gelukt was te stoppen, als ik daarbij niet het advies en de steun hier op het forum had gehad. Ik ben hier eindelijk in gaan zien dat minderen voor mij gewoon geen optie is. En toen ben ik gestopt. Het lukte niet in een keer hoor, maar ik ben nu bijna 17 weken droog. Het kost me nog steeds wel eens moeite om mijn gevoel niet te verdoven, maar het gaat steeds beter.

Medea, jij ook welkom. Ben jij dezelfde medea die hier al eerder heeft meegeschreven?

Ik wens jullie allebei veel succes! Een goed idee om het samen te doen, dan kun je steun hebben aan elkaar. Ik ben ook gelijk met twee anderen gestopt (al duurde dat even voor we dat van elkaar door hadden) en soms is het heel herkenbaar wat je doormaakt.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weegkreeft en Medea, hartelijk welkom bij dit forum. Ook voormij geldt veel herkenbaars in jullie verhalen, vooral de roes, emoties opzij willen zetten. Stoppen is niet gemakkelijk, ik ben bezig sinds kort met tactus therapie. Het aanmelden was voor mij niet moeilijk, eerste poging was meteen raak. Dus blijven proberen. Veel succes beiden!

Stien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...