Spring naar bijdragen

Goedemorgen!


Menja42

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ook ik kan niet van de fles blijven. Al sinds mijn studententijd en ik ben nu 36.
Ben wel eens bij de AA geweest, maar van alle gruwelverhalen kreeg ik enkel meer trek. Daar werd wel gevraagd: je hebt zeker steeds meer nodig?! Ik nog antwoorden: "Nou, eigenlijk drink ik steeds minder!" Maar ja, toen zat ik nog aan de Remeron (anti-depressivum) en dat had als positieve bijwerking dat je er na het innemen van in slaap viel. Dus na een halve/driekwart fles wijn was ik moe genoeg om zeker te zijn van nachtrust en de volgende dag niet al te depri en lusteloos te zijn door de anti-depressieve werking.
Maar over het geheel waren de bijwerkingen (in combi met drank) zo hinderlijk, mijn hoofd en dus cognitieve functies deden het bijvoorbeeld niet meer, dat ik met die rotzooi ben gestopt.
Toch, ze hadden wel gelijk bij de AA, het lichaam en de geest hebben steeds meer nodig. Niet zozeer in de hoeveelheid, nog steeds drink ik minder dan jaren geleden, een halve/driekwart 75 cl fles ipv een liter witte huiswijn, maar als ik een avond minder of niet drink, dan kan je me de volgende dag weggooien!! Mijn lichaam en geest zijn al beheurlijk afgetakeld! Zonder bètablokker zijn mijn hartslag en bloeddruk levensbedreigend hoog. Cardiale astma. Cholesterol en glucose zijn ook niet blij met alcohol, laat staan mijn lever die al jaren pijnlijk gewag geeft van waar die zit en de lijst van kwalen is verder eindeloos.
Kortom, ik wil niet alleen stoppen, maar als ik wat gezonder oud wil worden moét ik stoppen. En daar zit em de kneep. Alcoholisme doet onwaardig en zinloos voelen, maar dat is eigenlijk enkel een systeem om in stand te houden wat de psychische mishandeling vanaf mijn peutertijd heeft aangericht. Cognito ergo sum: ik denk dus ik besta. Sinds ik kan denken ben ik al depressief, dus meer dan 30 jaar. Sinds mijn 10e lijd ik al aan slapeloosheid door de ingefluisterde levensverantwoordelijkheden. Aanhalen, afstoten, goed was nimmer goed genoeg, een loot heeft warmte, liefde, licht en voeding nodig. Ik ben al verschrompeld in de dop, verlamd, stuurloos, koersloos door zich van geen (van hun) kwaad bewust zijnde ouders. Niet bij machte te denken dat ík mijn leven heus kan sturen. Als een klein kind wil ik veilig aan de hand genomen door een moeder die ik niet had.

Zodoende heb ik geen innerlijke motivatie om te stoppen. Ik haat mezelf, haat alles wat ik doe. Ik heb tot half mei nog een baan en ik vind geen hol aan mijn werk. Er is een vrouw die mij wil huwen, maar ik moet haar niet. Na twee jaar alles geprobeerd te hebben weigert ze nog immer te vertrekken (ik ben haar verslaving) en ik ben zo moe dat ik het maar laat. Voor stoppen met drinken hoef je niets te doen, alleen te laten zie ik staan. Wel moet je er een strijd voor aangaan, net zoals een vrouw wegduwen, omdat het beter voor haar en voor mij is en ik merk dat ik daar de energie niet langer voor heb.

Hopelijk vind ik hier inspiratie, gedeeld leed is gedeelde smart!

Groet,

Lex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag lex,
ik wilde al afsluiten, want mijn werk roept (hoor jij het ook, het roept zo hard, bijna net zo erg als de fles soms roept) maar naar de fles wil ik nooit weer luisteren, naar mijn werk wel, want dat is leuk, al is het zwaar soms.
en toen zag ik nog je bericht bij wie is wie

als je hulp en steun wil hebben, kom dan op het dagdraadje, dat van vandaag heet Donderdag 1 maart, en staat onder ditjes en datjes, dus je kunt ons niet missen. vooral in de moeilijke avonduren zijn daar veel mensen on-line, die je kunnen helpen. om een idee te krijgen: lees de afgelopen dagen er maar op na!

welkom dus! nu ga ik gauw, er wordt op me gewacht, daar. groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lex, ik zie weleens over het hoofd dat er meer rubrieken zijn dan alleen ditjes datjes enz.
Ik had daarom bijna jou bericht gemist.
Lex zo te lezen heb je genoeg redenen om je drankpatroon in stand houden maar net zoveel om er mee te stoppen.
Wat je schrijft is voor mij erg herkenbaar.
Toen ik stopte met drinken moest ik terug naar de wieg om met het verleden in het heden te leren omgaan.
Een hele boterham en zonder professionele hulp gecombineerd met AA was ik letterlijk en figuurlijk verzopen.
Zorg voor een goede motifatie en scherp die steeds per dag weer aan.
Leef vooral in het begin 24uur per dag, dat is te doen.
Wij lopen blijkbaar met zijn allen te zoeken naar dat steuntje in de rug wat wij vroeger zo node hebben gemist ..
Koester dat wat je lief is, doorgaan met drinken kan de dood tot gevolg hebben.
Tis maar waar je voor kiest, want

Al het leven begint bij jezelf..

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...