Spring naar bijdragen

Wie is haamster


Haamster

Aanbevolen berichten

Ik heb wat van jullie verhalen gelezen en moet even wennen aan de open-, en herkenbaarheid ervan.
Je probleem herkennen is moeilijk, maar het erkennen ervan mogelijk nog moeilijker.
Laat ik eens wat over mezelf vertellen.

Ik ben 39 jaar, en woon al 17 samen met een lieve vrouw.
Hoewel ik altijd een enorme hekel heb gehad aan bovenmatig alcoholgebruik ben ik zelf toch voor de bijl gegaan.
Het begon simpel, ik werkte een groot deel van mijn leven in onregelmatige diensten en kreeg daardoor een verstoord dag/nacht ritme. Om normaal te kunnen slapen ging ik rond mijn 28ste slaapmedicatie gebruiken. Nadat ik dit ongeveer 2 jaar kreeg voorgeschreven besloot mijn arts plotsklaps dat iemand van 30 jaar wel wat jong was om verslaafd te zijn aan slaappillen. Ik ontkende die vermeende verslaving en besloot dat een flinke borrel 's avonds ook wel zou helpen om in slaap te kunnen komen.
En dat deed het. Een aantal jaren dronk ik dus twee stevige Baco's en er leek geen vuiltje aan de lucht.

Rond mijn 35ste overleden een aantal mensen die mij dierbaar waren. een moeilijke tijd brak aan.
Onverwerkt verdriet hoopte zich op, en met het overlijden van mijn schoonmoeder, nu 2 jaar geleden barstte de bom. Ik kreeg last van diverse psychische klachten. Al snel schreef mijn arts Seroxat en oxazepam voor. Ondertussen dronk ik gewoon door, met als piek nu een halve liter rum per avond.

Inmiddels is de cirkel rond, 's avond drink ik te veel, overdag voel ik me onrustig, slik medicatie, 's avonds drink ik weer. oorzaak en gevolg (?) houden elkaar in stand. De kip of het ei.

Veel informatie op deze site heeft mij doen inzien dat de spanningsopbouw, angsten, en overige klachten misschien wel juíst door de drank komen. Het is dus zaak dat ik minder (dat klinkt nog even veiliger dan stoppen). Het bewustwordingsproces is gestart, nu de wilskracht nog.

Aangenaam kennis te maken ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag haamster,

om de een of andere reden kom je me bekend voor (grapje)

goed dat je hier begint met minderen, zo ben ik zelf ook begonnen.

ik ben nu 16 of 17 dagen droog (hoera, ik ben de tel kwijt!) en begin langzamerhand na te denken over definitief stoppen.

mijn oorspronkelijke plan was om 50 dagen niet te drinken, en daarna te beslissen wat ik zou doen, een veilig gevoel: eerst een poosje droog om de beslissing tussen stoppen en sociaal drinken nuchter te kunnen nemen.

ik begin nu over te hellen naar echt stoppen, en dat heb ik te danken aan ale die goede mensen die hun gevecht samen doen, samen delen, elkaar steunen en oppeppen, soms ook heel kritisch van katoen geven.

kortom, welkom in de club, de weg naar de dagdraad had je volgens mij al gevonden.
.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bibelle

16 of 17 dagen. Ik vind het een prestatie!
Ik kan me zo voorstellen dat je op dag 50 wel drie keer achter je oor krabt of je dan weer zult beginnen.
Dat zou zonde zijn.

@Rosie
ook voor jou, echt heel knap.
en volhouden nu he? ik heb voorbeelden nodig ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,
Mijn test is gelukt, ik zal me nu even kort voorstellen.

Ik ben een vrouw van 47, getrouwd en 2 middelbare scholieren.
2 Jaar geleden heeft een vriendin mij op mijn lucht gewezen. Toen ben ik gaan turven, oei oei. Ben op mijzelf gaan minderen, dit lukte aardig van 3 naar 1,5 fles wijn per dag in 4 maanden tijd. Na mijn vakantie echter berichtte mijn directeur te stoppen met zijn activiteiten, ook einde baan voor mij. Ik zou dus wel erg veel vrije tijd gaan krijgen.
Ik ben toen naar een instelling voor verslavingszorg gelopen om een eind aan mijn alcoholprobleem te maken. Helaas is dit mislukt. De intake duurde ontzettend lang, gesprekken vonden maar om de 4 weken plaats, de arts schreef mij medicatie voor die ik niet goed verdroeg, maar dat weet deze aan mijzelf. Campral (trek minderen) zorgde voor enorme diarree, Librium (tegen ontwenningsverschijnselen) bracht me compleet uit evenwicht (ik moest me ziek melden), Campral werd vervangen door Revia (daarvan viel ik in slaap). Men wilde mij maar naar een praatgroep sturen, maar ik kan mij mondeling niet zo goed uiten over dit soort dingen. Klinische opname wilde ik per se niet.
Uiteindelijk stond ik dan droog en ben zelf van de begeleiding en de medicatie afgestapt. Ik heb het volgehouden tot na de vakantie (3 maanden). Toen kwam ik in een depressieve toestand. Ik begon weer met een glaasje, en dit werden meerdere glaasjes (ach barst, wat kan het me allemaal schelen).
Heb toen weer een rem gezet, maar alleen lukt het niet (ik heb een vriendin die me steunt en berispt als ik met een zweem van alcohollucht aandien).
Ik wil in ieder geval geen medicatie meer, maar ook geen zucht naar wijn meer. Daar moet ik aan (blijven) werken.
Dit echt anonieme forum kan mij vast steunen. Ik schrijf nl. dingen liever op dan ze in een gesprek ten berde te brengen.
Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo CPAS,

Welkom op het forum.
Knap dat je de knoop door hebt gehakt en hier komt schrijven.
Het minderen is mij ook niet gelukt. Ik weet uit ervaring dat stoppen beter is, maar het is ontzettend moelijk. Wij hebben allemaal onze remblokjes kapot en dat maakt het minderen voor ons zeer moelijk, zoals je zelf ook al aangeven hebt.

Je kunt het beste op het draadje van de dag, bij ditjes en datjes schrijven, want dan heb je kans dat je eerder bericht terug krijgt.

Ik wens je veel succes>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...