Spring naar bijdragen

nieuw hier


Monica

Aanbevolen berichten

Hallo,
ik wil me even voorstellen. Ik ben Monica en ik drink al jaren te veel. Was dit jaar een keer 3 weken en een keer 4 weken gestopt. Toen dacht ik dat ik de nadelen van te veel zo goed door had dat ik wel matig zou kunnen drinken. Het is toch gezellig en het hoort erbij bij een dineetje, jullie kennen het vast wel.

Nu dus weer beslotten niet meer te drinken. Ik schrijf dit met een enorme kater van gisteravond: 3 flessen wijn samen met mijn partner. Bah hoe kom ik toch zo stom.

Ik ben 45 jaar gescheiden, 2 kinderen van 9 en 12 die deels bij mij wonen. Ik heb een leuk leven, leuk werk, een lieve partner, maar alles wordt verpest door die zelfdestructieve drankbehoefte.

Ik zal wel weer resusal en librium gaan slikken om me door de eerste 2 weken heen te helpen. Van refusal wordt ik zo moe, maarja beter dan een kater. en thuisblijven niet kunnen werken boos misselijk etc.

Ik heb jullie forum al een beetje gevolgd en ik denk dat het goed is zoals jullie elkaar steunen. Wil nu wel graag meedoen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Monica,

Welkom op het forum.

Doel van het forum is elkaar helpen en steunen bij het minderen dan wel stoppen met drinken.
Als je met ons wil meekletsen op ons dagelijkse draadje, ga dan naar Ditjes, datjes & dagdraad en open het draadje van vandaag. Om je bericht te plaatsen, klik je onder eender welk bericht op antwoord, je tikt je bericht en drukt op Op discussie antwoorden. Je bericht verschijnt altijd als laatste bericht van het draadje.
Dit forum is voor mij een onmisbare steun geweest bij het stoppen.
Mezelf even kort voorstellen:
Ik ben 47 jaar, getrouwd, en moeder van twee kinderen, een jongen van 19 en een meid van 16.
Ik ben nu 2 maanden alcoholvrij.
Voor mij was minderen geen optie.
Ik heb hier de internetbehandeling gedaan, met succes en met een goed gevoel.
Ik heb geen trekremmers gebruikt, omdat bij een vorige behandeling (bij de plaatselijke verslavingszorg) bleek dat die bij mij niet aanslaan en alleen de rottige bijwerking vertoonden.
Nu gebruik ik Refusal, en het idee van ziek worden is al genoeg om van de wijn af te blijven.
Heb je je al ingeschreven voor de internetbehandeling? Ik neem de Refusal 's avonds in omdat ik ongeveer 1 uur na de inname een beetje soezig wordt gedurende een uurtje.

Ik wens je veel succes met stoppen met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dankjewel Corinne.
ik heb me nog niet ingeschreven voor een internetbehandeling en ga dat denk ik maar wel doen. ik ben bij de Home Clinic geweest. OPz ich goed maar kost erg veel geld en dan heb je een extrareden om je schuldig te voelen bij terugval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monica welkom op dit forum. Je hebt inmiddels je weg al gevonden naar het draadje zag ik.
Stel gerust je vragen.
Ik vind het knap dat je deze eerste stap hebt weten te zetten. Het is toch even een drempel die je over moet. Maar wel een hele goede hoor!
Ikzelf heb de internet therapie gevolgd en ben gaan schrijven op het forum. Deze combinatie werkt nog steeds erg goed. Ik sta nu bijna 6 maanden droog, dus van een drank kater absoluut geen last meer.
Het is hard werken aan je zelf en komt echt niet aan waaien maar zeer de moeite waard.
Dus als je serieus wil minderen ofwel stoppen een aanrader om je op te geven voor therapie.
Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Monica, ik heb al gelezen, bij wie is wie.

Ik ben Soothe, zoals je ziet droog vanaf 30 mei,dus morgen dag 14 (zeg ik even dat ze me niet vegeten)

Zoals je ziet was de aanmelding eerder, maar ik ging nog even de mist in!!

Nu gaat het dus goed. Er gaat dus een zekere kracht van uit, alleen had ik het niet zolang vol gehouden.

Heb niet het gevoel dat ik er al ben. Ken de risico's te goed! Maar ik denk per dag en tot nu lukt het.

Kom erbij!!

Groetjes van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Soothe!

Hoe komt het toch dat we allemaal balen van ons alcoholgebruik en zo blij zijn dat we gestopt zijn (als we eenmaal gestopt zijn) en dat het toch zo moeilijk blijft. "mijn"verslavingsarts zei terecht: alcohol is een harddrug. Het lasige is dat veel mensen er wel mee om kunnen gaan en dat het sociaal geaccepteerd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Monica,
Welkom op dit forum. Ik hoop van harte dat je er baat bij zal hebben.
In ieder geval goed dat weer wil stoppen. Ik ben ook nog niet lang op het forum sinds 30 mei j.l, dus mijn achtergrond kan je daar lezen.
Inmiddels bijna 3 weken droog en ben trots op mezelf dat ik dat kan, na al die jaren alcoholgebruik.
Zie je op het draadje! Suc6!

Groeten
Gem(otiveerd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...