Spring naar bijdragen

Nieuweling meldt zich

marco

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

Ik ben marco 40 jaar oud en drink nu al zo een 15 jaar, waarvan de laatste 10 jaar veel te veel.
Ik heb al vaak geprobeerd om te minderen / stoppen.
Hoewel het me nu af en toe lukt om eens 2/3 dagen niets te drinken haal ik dit weer daarna in.
Ik wil graag gewoon een sociale drinker zijn en me niet altijd willen volkiepen.
Ben tevens begonnen van de week met tactus on line behandeling, dus voor mijn gevoel is de 1ste stap gezet.
Ik volg jullie forum al een tijd en lees veel herkenbaars en denk dat dit een toegevoegde waarde is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marco,

goed van je om je aan te melden bij Tactus. Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt. Ben zelf al een tijdje helemaal gestopt en dat bevalt mij erg goed. Ik kon en kan niet sociaal drinken, dan ben ik alleen maar bezig met drank. Misschien lukt het jou, samen met de internetbehandeling, wel. Ik wens je veel succes en schrijf mee op het draadje als je zin hebt. Het heeft mij door menig moeilijk moment getrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco,

Welkom.
Veel succes met de behandeling, zij heeft mij goed geholpen, ik sta nu 11 weken droog. Voor mij was de keuze sociaal drinken geen optie. Ik ben blij dat ik nu helemaal niets meer drink en wil dat zo houden.
Kom maar gezellig op ons draadje. (hoewel ik vanavond merkte dat er een onaangename discussie heeft plaatsgevonden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marco, heb je stukje nu gelezen. Goed dat je met de internetbehandeling al van start bent gegaan. Dat zegt al heel veel over jezelf. De grootste stap heb je gedaan, gaande weg de therapie zul je jezelf beter leren kennen en hopelijk weten of sociaal drinken voor jou is weggelegd of niet.
De therapie kan best ingrijpend zijn waarvoor je weer dit draadje kunt gebruiken om je doorzettings vermogen op peil te houden. En als je het moeilijk hebt hier een uitlaatklep te vinden.
Zelf heb ik ook deze therapie gevolgd en ben er achter gekomen dat ik beter helemaal kon stoppen.
Sociaal drinken vond ik eigenlijk nóg moeilijker. Nu ben ik een half jaar droog maar leer nog elke dag bij hoor en blijf dankzij het draadje allert op mogelijke valkuilen.
Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...