ADD Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Ik ben hier voor 't eerst. Ik ben 38, getrouwd, 1 kind. En ik drink iedere avond een fles wijn. Gisteravond voor 't laatst. Ik voel me lichamelijk niet ok. Hoe lang duurt het ontwenningsproces? Voel me een zwakkeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tina Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Welkom. Ik kan je nog niet zoveel feiten vertellen want ben zelf pas begonnen. Maar wel goed dat je je hebt aangemeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hai add,Je hebt het gevonden.Iedere dag maken we een draadje aan bij ditjes en datjes.Doe mee!Soothe, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 ADD,Heb je je ook aangemeld voor de internetbehandeling of bij de reguliere verslavingszorg?Deskundige begeleiding bij het stoppen helpt je echt.Ik heb meer dan een jaar geleden bij de plaatselijke verslavingszorg gelopen, maar dat was niet zo een succes, hoewel ik het een paar maanden op een aantal uitglijers heb drooggehouden was ik na de vakantie in een giga terugval gekomen. Ik dronk toen meer en dag en nacht, heb een diepe depressie gehad. Uiteindelijk vond ik begin maart deze site en heb me meteen aangemeld voor de behandeling. Deze heb ik nu afgerond. En ik heb er reuze baat bij gehad. Het forum heeft mij ook ontzettend goed en veel gesteund, en dat had ik ook nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Beste Add,Wat is een ontwenninsproces. Ik heb met een fles wijn geen proces nodig.Maar het duurt wel even voor het uit je systeem is.Wat overblijft is de geestelijke kant, dat vergt meer tijd.EASY DOES IT.Liefs Soothe, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hai Corinne , vertel eens wat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADD Geplaatst 25 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hoezo met een fles wijn geen proces nodig? Iedere avond relaxen met drank.... is toch niet normaal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Welkom ADD,Op het forum vind ik ook alle steun om door te gaan waarvoor ik vecht ADB blijven.Ik heb lang en veel te veel gedronken en sta sinds een tijdje helemaal droog.Op sommige momenten heb ik het nog niet gemakkelijk, het is een gewoonte van jaren. Ik dronk vooral om te ontspannen. Ik heb nog nooit zolang droog gestaan als nu. Gezien mijn jarenlange alcoholgebruik is het voor mij geen optie om te minderen. Ik kan niet stoppen als ik eenmaal begin. Sociaal drinken (wat is dat eigenlijk en waar ligt de grens?) zit er voor mij dan ook niet in. Ik hoop het een hele lange tijd vol te houden, maar ik weet ook dat je nooit alcoholist af bent.Ik ben afgekickt met behulp van ondersteunende medicijnen die mijn afkickverschijnselen wat onderdrukten. Nu gebruik ik geen medicijnen meer, maar heb nog wel last van klachten zoals concentratieproblemen en niet al te best slapen.Ik hoop dat je je voordeel met dit forum kan doen, schrijf lekker mee en van je af.Veel sterkte.Groeten, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 27 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2007 ADD, ik had je al even gelezen op het draadje. Welkom, je hebt je weg gevonden.Het is goed dat je zelf beseft dat elke avond een fles wijn toch wat veel van het goede is.In elk geval ligt het ver boven de gebruikelijke norm en dan is het goed om daar bewust van te zijn en er wat mee te doen. Helemaal nu je vertelt toch lichamelijk ook niet lekker in je vel te zitten.Ik weet niet of je wel drie gezonde maaltijden per dag neemt maar je zou in elk geval kunnen beginnen met een multivitamine en vitamine B complex te gebruiken.Heb je zwaardere middelen nodig dan zou ik dat via de huisarts doen kan ook je bloed gecontroleerd worden.Zelf heb ik de internet therapie gevolgd en sta nu een half jaar droog. Ik voelde mij lichamelijk ook zwak, mijn spieren waren dermate afgenomen waardoor zwakte. (atrofie) Dat heeft bij mij toch wel een lange weg gehad om bij te spijkeren.Ik wens je succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mies Geplaatst 29 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2007 Hallo Add,welkom.Ik ben ook pas net begonnen ,het lezen op het forum is echt een hele steun,na een week vind ik al een beetje mijn weg op de site.Maandag begint mijn behandeling via internet.Jij ook succes Mies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 29 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2007 Succes ADD!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden