Vie Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hallo beste deelgenoten,Ik ben Benthe en drink al jarenlang veel te veel. Het is een way of life geworden. Al een paar jaar besef ik dat ik hier helemaal van af moet. Minder drinken is voor mij geen optie want ik kan er niet mee omgaan. Het is me evenwel nog niet gelukt om dit langer dan vijf dagen achtereen vol te houden. Dat komt omdat ik me dan zo rot ga voelen. Klinkt misschien tegenstrijdig, misschien ook bekend. Je zou toch denken dat je lijf blij is om dat gif eens niet binnen te krijgen. Maar ik voel me beroerd, hoofdpijn, hondsmoe, gedeprimeerd en soms zelfs in paniek.Kent iemand van jullie die afkickverschijnselen en wat hebben jullie er aan gedaan?Liefs,Benthe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Benthe,Welkom op het forum.In je eentje stoppen met drinken is heel moeilijk. Je kunt nu stoppen met behulp van het forum en als je wil ook de internetbehandeling doen. Voor mij was die combinatie heel effectief.De internet behandeling is anoniem en gratis.Voor een recept voor ondersteunde medicatie moet je je wel tot je huisarts richten.Om de afkickverschijnselen milder te maken kan de huisarts bijvoorbeeld Librium voorschrijven.Meer informatie hierover vind je op de site.Meeschrijven kun je het beste op het dagellijkse draadje, te vinden onder Ditjes, datjes & dagdraadje.Zie je daar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hallo Benthe,Ik hoop dat je hier de kracht zult vinden, samen met de internetbehandeling, om te stoppen met drinken of te minderen als dat lukt. Dat laatste noem ik heel bewust, want een aantal van ons besluiten alsnog om niet meer te drinken.Ikzelf heb last van afkickverschijnselen gehad, want grotendeels is tegen gegaan door flinke doses diazepam. De verschijnselen bestonden voornamelijk uit hevig trillen, zweten en concentratieverlies.Ook heb ik nu nog meer hoofdpijn, slaap ik slechter en ben ik heel erg moe.Toch ben ik blij dat ik al een aantal weken niet meer drink. Zelf ik heb jarenlang teveel gedronken, voordat ik de beslissing kon nemen om te stoppen. Tot nu toe gaat het goed.Ik wens je veel succes en zie je hoop ik op ons draadje.Groeten, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Dankjewel Corinne en Miep, ik heb me al aangemeld voor de internetbehandeling. Ga ook zeker meer lezen over de ervaringen van anderen.Benthe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hoi Gemotiveerd, dan hoop ik dat ik jouw draadje kan vinden want daar gaat het me om: die eerste tijd van slap voelen en je rot voelen, hoe kom je dat door? Liefs van Benthe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hallo Benthe..welkom:)Ik neem zelf geen medicatie tegen de afkickverschijnselen omdat ik liever duidelijk wil voelen hoe slecht alcohol voor me is.En wat mijn lichaam voelt als ik het niet meer krijg...voor mij is het een soort rouw proces waar ik de juiste emoties bij wil blijven houden en niet emoties die zijn verzacht door medicatie. Ik wil graag weten waar ik moedeloos en huilerig van wordt.Ik heb vanaf mijn 15de veel gedronken en als maar meer daar ook nog de nodige drugs bij gebruikt en pas in 1996 tot de conclusie gekomen (toen ik 36 was) dat ik hoognodig moest minderen.Dit is me met misschien af en toe eens 1 dag stoppen gelukt en langzamerhand eens wat meer dagen.In 2001 zelfs 5 hele maanden maar omdat ik naar Schotland verhuisde...HET ALKI land was mijn sterke drank intake echt weer reusachtig.Ik sta sinds 07-07-07-droog en het bevalt me ook al zijn de ontwenningsverschijnselen zwaar.Erg Moe en heel zeer lijf is mijn grootste probleem en oh Ja snel geiiriteerd ook.Veel water, rauwkost, verse vruchten en groente sapjes en noten samen met ijzertabletten ,vitamine B1 en B12 en vitamine C is mijn advies en doorzettenje bent over de eerste hobbel nu de heuvel nog...twee stappen vooruit 1 stap terugje kunt het Benthe..... het is te doen.....en daarna ben je een beter emotioneel gebalanceerd mens die voor het eerst in tijden echt over zijn/haar leven na kan denken:rose:Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Yep Safi. zo wil ik het ook doen. De waarheid is dat ik al eerder afgekickt ben en toen met kalmeringspillen van de dokter. Lekker rustig. Maar het werkt gewoon niet, je moet het zelf doen. Dan er maar dwars doorheen. Ik ga jouw draadje even bekijken. Wat trouwens niet wil zeggen dat ik de steun van de anderen minder vind, dankjewel allemaal, en ik hoop jullie allen ook te kunnen steunen,Veel liefs van Benthe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Bentheik ben het met je eens ...beter er dwars doorheenBen je nog ingelogd?Schrijf gezellig met ons mee op het dagdraadje, te vinden onder Ditjes, datjes en dagdraad, en de huidige datum. Gewoon ergens op antwoord klikken, je zegje doen en wegschrijven. Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hoi Benthe, je hebt je weg hier gevonden. Ik hoop dat je hier de steun vind die je nodig hebt.Zelf heb ik de internet therapie gevolgd en is mij goed bevallen. Wel blijf ik nog schrijven op het forum alhoewel ik probeer te minderen af en toe. Maar ik vind het moeilijk om het helemaal zelfstandig vol te houden, de valkuilen blijven aanwezig. Dus het forum houdt mij alert.Heel veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hoi Benthe,Ik had het zonder medicatie niet gered. Ik heb letterlijk de eerste dagen alleen maar af zitten wachten totdat ik weer medicijnen mocht. Dat heb ik 5 dagen gehad en daarna in evenveel dagen afgebouwd tot "0".Verder medicatie zoals trekremmers e.d gebruik ik niet. Als ik erop terug kijk, heb ik de eerste dagen alleen maar uitgezeten anders niets. Af en toe een korte wandeling. dat was het.Na 10 dagen mocht ik aan een nieuwe baan beginnen. Dat in combinatie met niet drinken vind/vond ik erg zwaar, maar het kwam zo uit. Sterker het was de druppel voor mij om een stoppoging te wagen!Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 17 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2007 Benthe, welkom op het furum.Schrijf alles van je af.Zelf heb ik de Teleaccursus :minder drinken: gevolgd en aansluitend de internet behandeling. Met resultaat.En het forum helpt ook mee.Ga ervoor . Je kunt het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juli 2007 Hoi hoi allemaal, eerst even een andere vraag, ja ik moet nog een beetje wennen hier. Die herkenningsplaatjes bij de namen, kun je die ook zelf kiezen? Volgens het plaatje ben ik een jongen met stekeltjeshaar en een brilletje, terwijl ik toch echt een meid met contactlenzen ben....Safi, vit. B slik al jaren, maar ijzerpillen, kun je die nog ergens kopen? Bij de drogist vanmorgen lachten ze me bijna uit: "die bestaan allang niet meer hoor!" Misschien op recept? Ik denk wel dat ik ze nodig heb, want krijg rare geïrriteerde plekjes bij mijn mondhoeken, wat volgens internet op ijzergebrek wijst.Het is me nu met onderbreking van 1 dag (een heeeel "uitbundige" dag, shame, shame), zeven dagen gelukt om niet te drinken. Vind het erg moeilijk: drinken is een stomme bezigheid als je er niet mee om kan gaan, maar wel een bezigheid. Tenslotte ben je de hele dag bezig met die flessen in huis halen en je moet ze nog eens leegdrinken ook. Dat is hard werken, haha! En dan is er ineens een grote leegte. Ik ga eens op jullie draadjes kijken om te kijken hoe jullie dat ervaren hebben. Safi je zegt al dat het een rouwproces is. Ja, dat heb je goed gezegd. Dank voor jullie welkom en ik ga ervoor! Jullie ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mies Geplaatst 2 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2007 Hallo Benthe,Ik was op vakantie toen je hier schreef,ik heb je inmiddels al vaak op het draadje gezien,dus je weet de weg inmiddels.Succes met het adb worden,Mies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden