Spring naar bijdragen

Hanny - vr - 34 jaar

Hanny

Aanbevolen berichten

Hoi,
Raar maar waar - ik drink te veel, en dit toch een groot aantal jaren.
Ik ben dit al véél langer, maar eerdere pogingen om te minderen - enkel nog sociaal te drinken - helemaal te stoppen, zijn nooit erg succesvol geweest.
Om één of andere reden heb ik nu de juiste klik (denk ik / hoop ik), voor het eerst voel ik een opening om effectief mijn 'drink'gedrag te wijzigen. Ik had me reeds op een andere site ook aangemeld, maar ik merk dat erover praten met lotgenoten me zeker wel helpt, zeker in het begin is het belangrijk om erover te kunnen schrijven, en interactie te hebben met anderen. Op het andere forum is er eigenlijk iets te weinig respons, dus ik hoop dat dit op deze site wat beter is

Ik wil stoppen met drinken omdat ik me te dikwijls te snel moe voel, omdat ik me soms - the day after - waardeloos voel, omdat ik door het drinken mezelf veel te veel thuis opsluit (en dit terwijl ik nood heb aan buiten komen en andere mensen te zien), dat mijn conditie ondermaats is en dat ik me ongelooflijk slecht in mijn vel voel.

Waarom ik nu pas een 'klik' heb, weet ik niet, dat kan ik niet uitleggen- behalve dan dat ik zelf besef dat het 5 voor 12 is, en ik heb ook wel een streefdoel, als ik mid sept opnieuw bij mijn therapeut ga, hoop ik dat hij een betere versie van mezelf ziet, en ik voel me nu al fier daarover :-)

Het grootste probleem/risicomoment bij mij, is het aperitief, vooral wanneer ik na het werk naar huis ga. Slaag ik erin om niets te kopen (ik zorg er al langer over dat ik niets in huis staan heb, maar ja langs de winkel passeren om een fles Martini te gaan kopen is niet zo moeilijk natuurlijk) en dus thuis te komen zonder drank, dan weet ik dat het ok is voor de rest van de avond, dan maak ik eten, en probeer ik nog een dessertje te hebben, en ja dan is het gewoon ok
Andere risicomomenten :
* professionele lunch/recepties -> hiervoor heb ik nog geen oplossing, voorlopig ga ik de prof. lunches mijden - in zomerperiode lukt dat wel.
* Etentjes, en familie bezoekjes -> probeer ik voorlopig ook te mijden, maar dit zal me gemakkelijker lukken dan de werkgelegenheden - raar misschien, of ook niet, ik weet het niet

Voilà, ik hoop dat jullie een beeld kunnen vormen van mij, en het deel drankgebruik. Reacties zijn welkom natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Hanny,
Nu dan officieel welkom hier.
Ik denk dat je hier wel genoeg respons krijgt. Het grootste gedeelte van de tijd is hier altijd wel iemand.
Bij "werking forum"kan je lezen hoe het hier in zijn werk gaat. Dit is een bijdrage van Luciene op 24 juli 2007. Speciaal voor nieuwkomers dus.
Je verhaal is helaas heel herkenbaar. Ikzelf heb ook jarenlang teveel gedronken en presteer het onverwacht al vanaf 22 mei j.l droog te staan. Dat is gebeurd omdat bij mij ook op een gegeven moment de knop omging. daarvoor heb ik vele halfslachtige pogingen gewaagd om van de drank af te komen, wat echter nooit lukte.
ik hoop dat je hier alle steun vind. Velen hebben hier de internetbehandeling gedaan of volgen die.
De reacties hierop zijn zeer positief. Wellicht is het ook wat voor jou?
Tot ziens op het draadje.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Benthe...
Ben hier de weg nog aan het zoeken, maar dat het hier een uitlaatklep is, is me nu al duidelijk.
tof !

Dank je Gemotiveerd-
Ik wou me effectief aanmelden voor de internetbehandeling, maar jammer genoeg nemen ze er voorlopig niemand nieuw meer bij - de site is vrees ik iets te populair momenteel -> te veel aanvragen op een te korte tijd.
Nou goed, ik denk dat ik het alleen (met jullie) ook zal kunnen. En als het niet zou lukken kan ik me later nog altijd inschrijven, maar ik ga er zeker niet op wachten.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Hanny
Fijn dat je mee komt schrijven en hopenlijk kunnen we veel steun aan elkaar ondervinden.
Ik ben ook een nieuwkomer hier en ben 7-7-07 gestopt met drinken en blowen.
Tot nu toe 32 jaar een alcoholverslaving gehad en al vanaf mijn 15 de elke dag geblowt en best veel.
21 jaar heb ik echt een ruig leventje gehad, erg veel gedronken en op woonwagenkampen gewoond toen het me teveel werd en de harddrugs te dicht bij kwam wist ik dat we moesten minderen.
Dit zijn we(ik en mijn man) nu 11 jaar aan het proberen.
Maar dat blijkt toch niet echt te lukken op langere termijn alhoewel het mijn alcohol gebruik wel van 100 glazen in de week naar 35 terug had gebracht.
Toch brengt dit me niks want mijn hele leven draait nog steeds om :wanneer mag ik nu eindelijk drinken.

Nu ook eindelijk de knop in mijn hoofd omgedraait en probeer er deze keer voor 100% voor te gaan.
Is me eerder 5.5 maand gelukt in 2001 maar nu wil ik niet weer beginnen .
Maar ik neem elke dag als een nieuw begin en maak me alleen zorgen om die dag.

Bovendien ben ik de internetbehandeling van Alcohol de Baas begonnen en dat heeft me al hele positieve en onderbouwende redenen gegeven waarom ik alcohol niet meer wil en waarom het slecht voor me is op langere termijn.

Ik hoop dat het je lukt en zal je daarin ook graag onder steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Safi -
De "dag per dag" redenering is bij mij ook 1 van de troeven. Vroeger dacht ik - al 5 dagen niet gedronken.. wow, dan kan ik nu toch wel een glaasje drinken, en dan was ik weer vertrokken.
Deze keer doe ik het echt dag per dag, of moment per moment, en ik denk niet aan de voorbije dagen, en aan hoeveel dagen al ... en dat blijkt me toch wel beter af te gaan.
Ik hoop dat we hier allemaal onze draai vinden, en onze doelstellingen kunnen realiseren !
Tot hoors.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...