Spring naar bijdragen

dag iedereen is er een plaatsje voor mij bij?


helena

Aanbevolen berichten

Dag mensen allemaal,

Ik heb zonet de internetbehandeling van tactus afgerond. Ik kan alleen maar zeggen dat dit een aanrader is. In het begin lukte het allemaal niet zo goed. Ik begreep hun inzichten eigenlijk niet. Maar gedurende de tijd heb ik veel overmzelf en mijn gebruik geleerd. Nu sta ik op het punt dat ik besef dat volledig stoppen het beste is voor mij. Het is me al enige keren gelukt om enkele weken (!) te stoppen. Maar ben steeds door een stomme reden hervallen. Maar ik blijf het proberen. En hoe beter ik weet hoe het werkt hoe intenser ik zal slaan. Ik ben nu enkele weken thuis van mijn werk ivm verlof voor mijn zoontje. Dus nu kan ik er hard aan werken. Nadat de ondersteuning van de internetbehandeling weggevallen is, wil ik me toch wagen op dit forum. Vooral omdat ik mijn probleem met niemand in mijn privé kring durf/kan delen. En ik lees hier zoveel herkenbare en ondersteunde zaken dat ik denk dat het voor mij wel een hart onder de riem zal zijn. En ik hoop dat ik ook mijn steentje kan bijdragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Helena,
Zat ik een heel bericht te schrijven en weg!
Nu maar opnieuw maar dan korter.
Je zult hier waarschijnlijk veel steun ondervinden, omdat wij hier allemaal weten hoe het is om een alcoholprobleem te hebben. Je kunt dus zonder problemen je "ei" hier kwijt. Het fijne is ook dat het niet altijd serieus is. Kortom het leven zelf.
Veel succes gewenst.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helena en welkom hier,
Als je een beetje je weg hier gaat vinden is het forum een grote steun, ik was zelf weer enige tijd teruggevallen, weer een beetje begonnen te drinken en dat werd langzaamaan weer steeds meer.. was hier 3/4 jaar niet meer geweest, maar heb het forum nu weer gebruikt om weer te stoppen en als stok achter de deur.. en het werkt, ik heb nu bijna 4 weken niet gedronken en lees weer dagelijks mee.

Je zult hier veel herkenning tegenkomen en dat is fijn en verder als je het moeilijk hebt is het handig om dat hier te melden, dan komt er gelijk een horde hulptroepen in actie en dat kan je dan net helpen om je te weerhouden van dat eerste glas (want daarna volgen er altijd meer)

Als je op het dagdraadje mee gaat schrijven (ditjes en datjes) zal je snel merken hoe snel je ingeburgerd bent

sterkte en succes met je strijd!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helena

Ik zag je op de dagdraad en wil je heel veel succes wensen.
Ik durf ook met niemand erover te praten alleen hier. Zelfs mijn huisarts weet nergens van (erg dom, ik geef het meteen toe).
Ik ben 44, moeder van kids van bijna 13 en 10 en ik heb denk ik wel 25 jaar teveel gedronken. Alle pijn van het leven heb ik weg willen drinken. Nu ga ik er dwars doorheen. Pijnlijker maar wel eerlijker.

Ik kom uit een familie van alco's.

En nu moet ik rennen, ik ga Zoon halen, van zijn aller-aller-laatste keer naar de basisschool.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helena,

Welkom hier.

Ik heb ook de internetbehandeling gedaan. Deze week moet ik nog de eerste nameting invullen. Ik heb ook het Vinger aan de Pols traject doorgelopen, net dat ene steuntje in de rug voordat ik op eigen benen ga staan. Ik ben nu heel gelukkig dik 13 weken alcoholvrij.
Om te stoppen heeft het forum mij ontzettend geholpen om te stoppen en gestopt te blijven. Ongeveer 2001 ben ik van een/twee glaasjes rode wijn steeds meer gaan drinken (opgaand met mijn overgang) tot ik op 2,5 fles rode wijn per dag zat. Je kunt al raden: niet gezond.
Ik ben een vrouw van 47 jaar en heb een man, een zoon van 19 en een dochter van 16.
Zij weten van mijn probleem en zijn blij dat ik nu niet meer drink. Grote steun had en heb ik van een vriendin, die mij in maart 2005 vroeg hoeveel ik per dag dronk. Zo is het balletje gaan rollen. Eerst op eigen houtje minderen, dan toch maar verslavingszorg op aanraden van de huisarts. Met veel moeite een aantal maanden (mei-augustus 2006) droog met uitglijders, dan een gigantische terugval. In maart van dit jaar aangemeld bij de Tactus en nu dus alcoholvrij.
Op de ditjes en datjes bespreken we alles met elkaar, in moeilijke momenten staan we mekaar bij. Het forum werkt fantastisch.
Kom gezellig mee praten op de ditjes datjes en dagdraad. Elke dag een nieuw draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helena, welkom hier. Een keer terugvallen is even teleurstellend hè? Maar vallen en opstaan hoor, dat is het leven toch? En dan vooral opstaan!
Ik wens je alle succes en ik hoop dat je elke dag iets meemaakt waardoor je weer weet dat je er mag zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Helena,

Van harte welkom,
Sinds maart volg ook ik de internetbehandeling, ben nu met de afronding bezig.
Het is voor mij stapje voor stapje, maar het gaat op het ogenblik goed.
Dit forum helpt mij door de moeilijke momenten heen, alleen al door te lezen wat iedereen doormaakt.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...