Spring naar bijdragen

Dag allemaal


RJB

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op het forum en ik wilde me even voorstellen. Ik ben een alcoholist.. Heb een jaar van intensieve behandeling achter de rug in een kliniek.. Alles ging heel goed. Ik voelde me weer gelukkig, ik dacht dat ik het aankon allemaal. Heerlijke vakantie gehad een paar weken geleden nog..

Tot ik afgelopen dinsdag opeens naar de slijter ging en weer helemaal de fout in..

Nu: weer droog (heb me woensdag gelijk gemeld bij de verslavingszorg), maar zo vol onzekerheid. Over mezelf, over waar het vandaan kom. Zeker wel, over de zelfhaat die ik voel en over al het geschonden vertrouwen, bij degenen die mij het dierbaarst zijn..

En: ik vertrouw mezelf niet meer..

Ik hoop dat ik op dit forum veel zal leren.. Ik hoop dat ik er ook wat aan kan bijdragen..

Groetjes, RJB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo RJB

Welkom op het forum.
Jammer om te horen dat je vorige week dinsdag een uitglijder hebt gehad terwijl je zo goed ging.
En goed van je dat je gelijk hulp hebt gezocht.

Ik ben zelf een vrouw van 47.5 en drink al 32 jaar veel te veel en probeer dat nu al 11 jaar door te minderen in goede banen te lijden.
Maar dank zij het forum sta ik nu al bijna een maand droog.
Morgen is het een hele maand.
Ik doe ook de intenetbeahndeling van Alcohol de baas en dat bevalt me ook erg goed omdat ze me resies duidelijk maken wat mijn risico factoren/gedachten/gewoontes/locaties zijn.
En ze geven me door te vragen en te schrijven veel inzicht in mijn eigen redenen en excuses die ik heb voor mijn alcohol gebruik.

Jij hebt je nu aangemeld bij Thema's rondom alcohol maar wij schrijven allemaal de hele dag op Ditjes, Datjes en Dageraad.
Kom daar ook dan kun je meelezen of schrijven.
We zitten allemaal in dezelfde boot maar ieder op zijn eigen manier.

Ik stuur je ook een werking van het forum dat door Luciennenkort geleden is aangepast.
Quote

In 2006 heeft een zekere Satja onderstaande uitleg gegeven en die kopieer ik nog maar even.

WELKOM AAN ALLE LEZERS EN SCHRIJVERS OP DIT FORUM!

Als je niet wilt schrijven maar alleen wilt meelezen dan is dat prima. Denk niet dat we dat niet prettig vinden of zo.
Als je zin hebt om mee te schrijven dan is dat natuurlijk helemáál leuk. Laat je in dat geval niet afschrikken door de discussies die je soms leest. Je hoeft niet net zo goed of net zo veel te schrijven als anderen doen, daar ben je helemaal vrij in. Je kunt er voor kiezen om een enkele keer mee te discussieren over een bepaald thema, maar je kunt dit forum ook gebruiken om je alledaagse belevenissen te delen met anderen. Je zult zien dat je na een paar keer schrijven vanzelf thuis raakt en vrienden gaat maken.

De meeste berichten hebben direct of zijdelings met alcohol te maken, maar sta er niet van te kijken als het soms over héél andere dingen gaat. Wat we hier gemeenschappelijk hebben is dat we allemaal bezig zijn met minder drinken of stoppen met drinken en elkaar daarbij zo veel mogelijk willen ondersteunen.
Enne.... humor is niet verboden.

De meeste rubrieken spreken voor zich, maar een kleine toelichting:

WIE IS WIE
Dit is de rubriek waarin je jezelf voor kunt stellen. Hoeft niet, maar als je regelmatig schrijft of meeleest is het wel prettig dat anderen een idee hebben wie je bent.

DITJES, DATJES & DAGDRAAD
In deze rubriek wordt bijna elke dag een nieuwe 'draad' geopend waar je je alledaagse belevenissen in kwijt kunt en natuurlijk kunt reageren op die van anderen. Hier kun je ook een draad openen als je je hart wilt luchten ergens over of als het even niet lekker met je gaat. Maar natuurlijk ook als je juist jubelend enthousiast bent! Dit is een beetje de centrale rubriek waar je altijd terecht kunt en waar je het wel en wee van de meeste schrijvers kunt volgen.
(aanvulling) Als je vroeg wakker bent en je wilt de 'dagdraad' openen zet dan bij 'bericht titel': de dag met de datum daarbij. Bvb dinsdag 24 juli 2007. Liever niet een andere titel want dan wordt het allemaal erg onoverzichtelijk. Dus kijk altijd of er voor de dag al een draadje geopend is. Bij discussie samenvatting wat je maar wilt.

WERKING FORUM
In deze rubriek kun je terecht met alle vragen die je hebt over hoe het forum werkt. Dat kunnen technische vragen zijn, maar ook vragen over wat de bedoeling is.

De rest van de rubrieken spreekt voor zich. Stap de drempel over en ga gewoon lekker meedoen!

-------------------------
Groetjes, Luciene
unquote

-------------------------
Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...