Spring naar bijdragen

kind van...

parema

Aanbevolen berichten

ik ben een vrouw van 43 jaar en heb 2 kinderen van 21 en 24 jaar.
ik ben sinds 2 weken gestopt met drinken doordat ik na veel ellende baan kwijt, hond in laten slapen en man weg op 1 dag tegelijk 1 week van niks meer weet door de pillen en drank.
tot ik op een dag in mezelf mijn vader zag die nu nog steeds alcoholist is en ik mezelf had voorgenomen mijn kinderen nooit aan te doen wat ik vroeger had meegemaakt. 1 hele week weet ik van niks meer en dat vind ik verschrikkelijk. dus ik heb me voorgenomen dat ik nooit meer drink.
ik houd het nog steeds vol ook gaat het soms met moeite, ik heb alle drank uit huis gehaald en kom op dit moment niet in openbare gelegheden waar alcohol word geschonken. heb me aangemeld bij het ggz voor hulp. maar ik moet eraf blijven want heb het aan mijn kinderen beloofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom parema

De eerste stap heb je al gezet, proficiat daarvoor. Het is niet gemakkelijk, overal zijn er uitvluchten te vinden om toch maar te kunnen drinken,maar zoals de meesten mij hier ook zeiden: zie het dag per dag. Zo gaat het gemakkelijker. Er zullen zeker momenten zijn dat je echt snakt naar een glas ,misschien wel een hele fles. Kom dan even op dit forum alles van je afschrijven, je eens lekker laten uitrazen kan bevrijdend werken :) En weet.....we zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje. Dus je zult hier zeker een luisterend oor vinden. Om te schrijven ga je best naar "ditjes en datjes en dagdraadje.....daar kun je ons allemaal vinden. Elke dag is er iemand van ons die een nieuw draadje opent, en daar schrijven we dan bij.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffffffffffff heftig verhaal Parema!
En dan ook nog kind van en de zelfde foutmaken tot 2 weken terug,knap van je!!
Weet je ik zie mijn vader dan heel af en toe maar die denkt volgens mij niet aan stoppen,dus denk dat we toch wel iets meer op de goede weg zitten dan hun,wij denken erover na en hebben zoiets van ik wil niet ook zo zijn,en wij nemen de stap dus ben hartstikke trots op je!!!!!
Ga zo door meid.
Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Parema,

Ik ben een vrouw van 47,5 jaar, met man en zoon (19) en dochter (16) en ik was een dagelijks drinker, op het laatst, met mijn terugval 24 uurs drinker, 2,5-3 flessen wijn per dag.
Met een vriendin, het forum en de internetbehandeling nu 4 maanden alcoholvrij en ik hoef nu geen wijn of andere drank meer. Dank je, ik heb het gehad.
Ik ben gelukkig nooit uren of dagen kwijt geweest, maar heb wel tijdens mijn alcoholdepressie alles klaargezet om uit dit leven te stappen. Alleen omdat ik altijd een nachtje slaap over belangrijke beslissingen (ik ben geen impulsief mens), heb ik de pillen onder het mom van de huisapotheek moet opgeruimd worden de deur uit gedaan. Ben dan met mijn vriendin opnieuw op zoek gegaan naar hulp en kwam zo op deze site, waar ik mij terstond voor de internetbehandeling heb aangemeld en op het forum ben gaan lezen en schrijven.

Hoop dat je aan het forum veel steun ondervindt. Het is echt de moeite waard om niet te drinken en je wordt er geen saaie piet van, integendeel.

N.B. Je profiel is voor iedereen leesbaar, stuur een berichtje aan de moderator om dit te verbergen. Dat doe je door onderaan een willekeurig bericht op de knop Vertel dit aan de Moderator te klikken en daarom te verzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Parema

Dat is niet niks wat jij allemaal in 1 dag kreeg te verhapstukken...al je veiligheid ankers allemaal in 1 dag weg....ik vind het wel begrijpelijk dat je toen je heil bent gaan zoeken bij de pillen en de drank...ik denk dat ik net zo gereageerd zou hebben.
Maar wat knap dat je je zelf weer op hebt kunnen rapen en nu al twee weken droog staat...echt goed van je!
En je doet er ook goed aan om geen drank in huis te hebben...dat kan ik ook niet...en ik ga ook niet meer naar de kroeg.
Mijn vader was ook een heftige alcoholist en die van mijn man ook ...en dan wij tweetjes toch ook weer
Misschien heb je iets aan deze link ...het is van een website die heet wwww.ikenmijnalco.nl waar je veel relevante informatie zult vinden over je alcoholverslaving.
Ik stuur je een link naar die site waar je een De Cirkels van Prof van Dijk uit Groningen kunt lezen die je gaat uitleggen hoe je alcoholverslaving in elkaar zit...dit heeft bij mij veel inzicht gebracht en daardoor kon ik beter van de alcohol afblijven.

">http://www.ikenmijnalco.nl/for...39b17d4c0e531c113

Als je trek krijgt dan is het wat wij op het forum noemen ...een Gremlin op bezoek krijgen.
Dit is je alcoholverslaving aapje die op je schouder gaat zitten zeuren dat ie wat te drinken wil.
de kunst is om gewoon wat te gaan doen...daar houd dat aapje niet van....water ook niet en vooral schoonmaken en wandelen heeft ie een pest aan ..en hardlopen heb ik ook gehoord.
Dus als je echt wil stoppen ..probeer dan dat aapje te negeren...jij bent het niet die daar praat maar je verslaving...je Gremlin.

Succes meid..je hebt de eerste goeie stap gemaakt door hier te komen schrijven.
Doe het voor jouw en je kinderen...jullie zijn het waard.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...