miez Geplaatst 17 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2007 ben nieuw hier op dit forum, dus zal mij even voorstellen:ben een vent van 39 jaar. ben getrouwd met een moordwijf,en heb 3 kinderen. 2meiden en 1jongen. ik moet zeggen dat ik al een alcohol probleem sinds mijn 12e jaar. het is niet zo dat ik elke dag drink,dat zal ik niet eens volhouden. maar ik ben meer een weekend drinker. want als ik al door de week drink ,dan weet ik al dat ik de volgende dag niet naar mijn werk ga.en dit is jammer genoeg al veel te vaak voorgekomen. mijn probleem met de drank is dat ik niet kan stoppen met drinken, ik ga net zolang door todat ik helemaal total loss ben. kon ik maar 1of 2 biertjes pakken , nee ik moet, en zal er nog 1 krijgen.en nog 1, en nog 1 enz, enz. maar dat zal jullie ook wel bekent in de oren klinken. van de week nadat ik dinsdag uit mijn werk thuis kwam kreeg ik een maatje van me bij me langs, ik noem hem maar drinkmaatje want met hem kan je lekker lang doorhalen, hij spuugt er ook niet in. maar hij ging al om 9uur weer weg, maar ik moest natuurlijk nog meer hebben, want ik had nog zo trek in een biertje.heb mij eigen denk ik, tot een uurtje of 1 nog heerlijk zitten vol gieten. en ik ben recht op zittend op de bank in slaap gevallen. de volgende dag wel naar mijn werk gegaan, dat is echt een unicum dat ik met een mega kater naar het werk ging, want meestal blijf ik dan lekker thuis om mijn kater uit te slapen. goh wat had ik het woensdag zwaar. ik wist niet waar ik het zoeken moest. ;eindelijk was de werkdag om, thuis gekomen dacht ik, ach mijn vrouw is toch naar de werk, ze komt pas om 23,00 thuis. ik pak even 1 biertje. moet toch kunnen dacht ik?????? weet alleen nog dat ik achter de pc van me stoel ben gevallen en dat ik op de grond in slaap ben gevallen. en dat mijn zoon van 16 mij nog een kussen onder mijn hoofd heefd gelegd. hoe ver kan je nog afglijden? het moet nu toch echt ophouden met die klote drank want ik maak anders alles stuk wat mij lief is. het is nu vrijdag en ik zit nu achter de pc,,, zonder bier, en ik moet zeggen ik ben blij dat ik forum heb gevonden. altans dat ga ik hopen. want jullie mogen gerust weten ; ik ben al tig keren gestopt met drinken. maar het lukt mij niet. groejes miez Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Hoi Miez, ja hoever wil je nog gaan. Eerlijk van je dat je schrijft dat je een goede Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Hallo en welkom Miez, heel duidelijk verhaal. Bij mij is het ook zo dat ik goed droog kan staan om, als de eerste dop eraf is, geen enkele rem meer te hebben. Als je dat nu 1 keer per jaar doet is er niets aan de hand. Maar jah, al die weelde, heh!Groets, hou het droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dotske Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 miez, eerst en vooral van harte welkom hier.We zitten hier allemaal in hetzelfde (zuip)schuitje, en willen we niet ten onder gaan dan moeten we blijven roeien, doorzetten dus. Is niet gemakkelijk,maar hier vind je echt steun , en iedereen zal zijn best doen om je door die eerste dagen te worstelen. En idd, zie het dag per dag. Als dag 1 lukt, begin dan vol goede moed aan dag 2, en zo ga je stapje voor stapje verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Miezz,Nogmaals welkom hier.Heb je mijn pb al gelezen over je profiel?Ik ben een vrouw van 47,5 jaar, met man en zoon (19) en dochter (16) en ik was een dagelijks drinker, op het laatst, met mijn terugval 24 uurs drinker, 2,5-3 flessen wijn per dag.Met een vriendin, het forum en de internetbehandeling nu 4 maanden alcoholvrij en ik hoef nu geen wijn of andere drank meer. Dank je, ik heb het gehad.Hoop dat je aan het forum veel steun ondervindt. Het is echt de moeite waard om niet te drinken en je wordt er geen saaie piet van, integendeel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Welkom MiezMisschien heb je iets aan deze link ...het is van een website die heet wwww.ikenmijnalco.nl waar je veel relevante informatie zult vinden over je alcoholverslaving.Ik stuur je een link naar die site waar je een De Cirkels van Prof van Dijk uit Groningen kunt lezen die je gaat uitleggen hoe je alcoholverslaving in elkaar zit...dit heeft bij mij veel inzicht gebracht en daardoor kon ik beter van de alcohol afblijven.http://www.ikenmijnalco.nl/for...39b17d4c0e531c113Als je trek krijgt dan is het wat wij op het forum noemen ...een Gremlin op bezoek krijgen.Dit is je alcoholverslaving aapje die op je schouder gaat zitten zeuren dat ie wat te drinken wil.de kunst is om gewoon wat te gaan doen...daar houd dat aapje niet van....water ook niet en vooral schoonmaken en wandelen heeft ie een pest aan ..en hardlopen heb ik ook gehoord.Dus als je echt wil stoppen ..probeer dan dat aapje te negeren...jij bent het niet die daar praat maar je verslaving...je Gremlin.Succes kerel..je hebt de eerste goeie stap gemaakt door hier te komen schrijvenen laat de eerste staan vandaag...morgen een nieuwe dagLiefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
miez Geplaatst 18 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 top van jullie dat er zo gereageerd word op mijn; in het kort uitgelegde drank misbruik. moet zeggen dat het mij meer doet ,dan dat ik het zelf van te voren had, en willen hopen. in de positieve zin . aangezien ik van mijzelf toch een zeer nuchtere gozer ben:) ????????? ik moet eerlijk bekennen; toen ik dit forum aan het doorspitten was, dat er een hoop verhalen mij erg bekend voorkomen. je herkend en begrijpt toch een heel groot gedeelte, van wat hier zo nu en dan geschreven en verteld word. het lijkt of je zelf, nu sneller een spiegel voor houd ,waar je anders niet, over nadenken wilt. want de meeste mensen weten toch niet hoe je je voelt met drank op. dus kan je er met je naaste omgeving er niet zo open en herkenbaar over praten, als hier op dit forum. het is wel raar dat je zoveel steun kan krijgen van mensen die totaal anoniem zijn, en die je niet ziet, kent,of mag. maar dat komt denk ook, omdat je nu geen vooroordelen ten opzichte van andere mensen hebt. wat zijn mensen toch vreemde wezens he.:angry:nogmaals iedereen reuze bedankt ,en ik vind het fijn dat jullie elkaar ,maar ook mij. nu al een stuk op de goede weg hebben geholpen.{ik hoop wel van nuchter op de weg} :devil: ik ga, en wil, mijn stinkende best gaan doen, om een geheelonthouder te worden. wens me maar succes, want dat zal ik hard nodig hebben. groetjes en hou het droog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2007 Miezz,Mijn steun heb je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden