xienix Geplaatst 26 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2007 Hallo allemaal,Ik heb me vorige week aangemeld bij alcohol de baas en ben nog aan het wachten op een hulpverlener.Ik ben al wel begonnen om het dagboek in te vullen en sinds twee dagen ben ik veel geminderd met drinken. Voorheen dronk ik minstens een fles wijn op een avond (overdag dronk ik zelden), nu nog zo'n klein flesje van 250ml.Ik wil niet opeens stoppen met drinken omdat ik een beetje bang ben voor de ontwenningsverschijnselen en het me eigenlijk niet kan permiteren in het dagelijks leven om 'uitgeschakeld' te zijn.Ik wil dus eerst een week iedere avond zo'n klein flesje en dan volgende week een aantal alcoholvrije dagen.Uiteindelijk wil ik dan voor een bepaalde periode stoppen met drinken en hoop dan in de toekomst weer zo af en toe een glaasje te kunnen nemen.Ik hoop hier herkenning en steun te vinden.Groetjes, xienix (die voorheen dus blind was over haar alco-probleem):$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Hallo Xenix, welkom hier. Ik zie dat je inmiddels het dagdraadje gevonden hebt.Je bent al de goede weg ingeslagen zeg, al geminderd en opgegeven voor de therapie.Die heb ik ook gedaan en vond ik zeer succesvol. Dus ik hoop dat het voor jou ookzo zal werken. Je kunt samen met je therapeut uitzoeken wat voor jou de bestemanier is. Ik wens je heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Hallo Xenix,Ik zag je ook al op het dagdraadje. Welkom, ik zie dat je je op dezelfde dag hebt aangemeld als ik. Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Hoi Xienix, ik wens je veel succes! Dat is nog steeds mijn wens om 'gewoon' te kunnen drinken, bij feestjes of zo. Het is me echter NOOIT gelukt: bij mij is het alles of niets. Ik ben gewoon verslaafd.Maar het belangrijkste is in ieder geval dat je in ziet dat je een probleem hebt: met wat goede moed sla je je er best wel doorheen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 27 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Hoi mensen, dank je voor jullie welkom berichtjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Xienix, Goed voorbeeld, doet goed volgen.Zag bij wie is wie, dat je het kleine flesjes principe hanteerdt!Je moet doen, wat je aan kan, maar een hele per dag is 'iets' te veel.Dus je bent goed op weg. STERKTE!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 27 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Hoi Xienix,Vanavond wederom een bericht naar de moderator gezonden om je profiel uit te zetten. Gisteren ook al gedaan, maar het "lukt" blijkbaar niet. ik vertrouw erop dat het nu goed komt.De eerste stap heb je gezet. Je hier aanmelden en voor de internet behandeling. Zoals je zelf al aangeeft is alleen minderen waarschijnlijk niet voldoende. Wellicht behoor jij tot diegenen waarbij het wel mogelijk is, iets wat je zelf moet uitvinden.Ik heb gekozen voor niet drinken, omdat ik eenvoudig niet kan minderen. Het kostte best wel moeite om te geraken waar ik nu ben, dat wil ik niet zomaar op het spel zetten.Ik heb een lange periode van veel te veel drinken achter de rug, op het laatst begon ik al 's-ochtends vroeg. Een periode waar ik liever niet meer aan terug denk, want dat is een van de zwartste perioden uit mijn leven.Sterkte en ik zal je waar mogelijk steunen.groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 27 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2007 Hoi Gem,Heb zelf ook nog een berichtje naar de moderator gestuurd.Ontzettend goed van je dat je al sinds 22 mei droog staat!Heb je nu ook nog regelmatig last van trek en hoe voel je je nu zonder alcohol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 29 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2007 Hallo Ar, ik ben hier ook nog niet zo lang, maar welkom hier. Ik heb zelf niet zo gauw raad, maar dat krijg je vast wel van anderen die hier al langer zitten.Wel begrijpelijk dat je tegen je vakantie op ziet en ik hoop dan ook, dat je het vol zult houden. Misschien kun je opschrijven waarom je niet zou moeten drinken? En wat je eventuele obstakels zouden kunnen zijn?Verder kun je misschien beter op het dagdraadje schrijven, daar krijg je sneller reacties. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2007 AR,Er zijn hier een aantal mensen deze zomer op vakantie gegaan, die het droog zijn doorgekomen.Zelf ben ik niet op vakantie geweest dit jaar.Vorig jaar ben ik wel op vakantie geweest, toen stond ik droog met de nodige uitglijers.Na mijn vakantie had ik een grote terugval, uiteindelijk ben ik hier beland en sta droog met plezier.Veel raad kan ik je niet geven. Bekijk het dag per dag, dat is niet zover kijkenKom maar op ons dagdraadje, je zit nu op het Wie is Wie en dan is het meer toeval dat je respons krijgt.Ons dagdraadje vindt je onder Ditjes, datjes & dagdraad, onder de datum van vandaag. Daar kletsen we de hele dag.De eerste die 's morgens inlogt, maakt een nieuwe dagdraad/discussie aan met de huidige datum en dan kunnen we er weer een dag tegenaan.Kom en vergezel ons daar in ons gevecht met alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 30 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2007 quote: Originally posted by: ARAls ik zou weten hoe dat moest had ik het misschien wel anders gedaan Ik ben nieuw maar lees al een hele poos mee maar omdat ik zaterdag op vakantie ga wil ik na lang aarzelen een vraag stellen. Ik heb een zware tijd achter de rug, heb controle of zoiets over mijn alcoholprobleem maar zie als een berg op tegen de vakantie omdat ik niet goed in mijn vel zit ben ik bang dat ik die controle niet kan vasthouden. Hebben jullie misschien een goede raad Welkom op het forum AR!Ik heb geen kant en klare oplossing op je vraag.Doe je de internetbehandeling van Tactus? Of heb je een andere hulpverlener?Je kunt deze vraag voorleggen aan hen.Ook kun je contact opnemen met de AA bij je in de buurt. Als je wilt komt er iemand met je praten.Veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden