Spring naar bijdragen

Het MOET lukken!


Lee

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Lunalee, 47 jaar oud (jong) en drink al bijna 20 jaar teveel. Ben al jaren heel ontevreden erover maar het lukt me niet er vanaf te komen.
Neem vandaag: ik wilde stoppen, lees het forum, lees van allerlei boeken en artikelen, en wie gaat er naar AH voor de beruchte literfles? Juist, ja....me it is.
En daar baal ik zo vreselijk van, waarom lukt het mij niet en de meesten van jullie toch wel?
Ik ben alleenstaand, denk wel eens dat dat meespeelt, ik heb niemand voor wie ik het doe. Ja, mezelf natuurlijk, maar een steun/ stok achter de deur had ik wel fijn gevonden.

groetjes, lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lunalee,

Welkom om dit forum, ook ik ben een vrouw van 47,5 met man en zoon van 19,5 en dochter van 16,5.
Stoppen met drinken is niet makkelijk, maar echt wel de moeite waard. Zelf heb ik er alles bij mekaar geteld twee jaar over gedaan.
Eerst op eigen houtje van maart tot september 2005 heb ik erover gedaan om van 2,5 fles wijn naar 1 fles wijn per dag te komen. Maar toen vernam ik dat mijn baas zijn activiteiten ging staken met als gevolg einde van mijn baan. Ik ben toen min of meer in paniek geraakt en heb hulp gezocht bij de plaatselijke verslavingszorg. Het duurde lang voordat de eigenlijke behandeling kon beginnen. De verslavingsarts propte me vol met medicijnen zonder daar deugdelijke informatie bij te verstrekken (hij had me liever meteen in de detoxkliniek gestopt). Door de Libriumkuur heb ik me uiteindelijk 2 weken ziek moeten melden. Maar mijn zucht naar alcohol was lange niet over. De Campral welke mijn trek zou moeten verminderen sloeg bij mij niet aan, maar ik had ontzettend veel last van een van de bijwerkingen ervan: diarree. Omdat het middel de trek niet remde en ik ellendig was van de diarree heb ik nog meerdere keren mijn werk verzuimd. Uiteindelijk kreeg i.p.v. de Campral Revia voorgeschreven. Deze trekremmer werkte iets beter, maar zorgde ervoor dat ik soms pardoes insliep. Ik kon dus niet meer koken zonder dat er iemand anders in de buurt was voor het geval dat. Goede psycho-sociale begeleiding werd er niet gegeven, door veel soebatten, heb ik het wel voor elkaar gekregen dat ik een aantal individuele gesprekken kon voeren met een andere medewerkster. Aan die gesprekken heb ik veel meer gehad, ze gaven me namelijk handvatten om mijn trek beheersbaar te maken. Uiteindelijk ben ik met de hele behandeling gestopt en ben verder op eigen houtje met vallen en opstaan op het droge gekomen. Wel had ik elke week wel een uitglijer. Dit heb ik bijna 3 maanden volgehouden. Toen zijn we op reis gegaan, maar wij kwamen na al 25 uur onderweg te zijn aan op Heathrow op die fameuse 11 augustus 2006. Afgepeigerd als ik was, kon ik nog gaan zorgen voor het overboeken van onze vlucht naar Schiphol. Daar zijn we uiteindelijk aangekomen en onze handbagage gelukkig ook (onze huissleutels moesten we ook daarin stoppen). Om een uur of zes waren we eindelijk thuis (op Schiphol moesten we ook nog eens aangifte doen van de vermissing van onze koffers), 35 ermoeiend uren later zonder onze gewone bagage. Wat gaan eten, 2 pilsjes erbij. En ja, de volgende dag ging ik een doos wijn kopen. Het begin van een gigantische terugval. Een dikke week voor de herstvakantie een hele diepe alcoholdepressie, mijn leven had geen zin meer. Mijn vriendin heeft daar weer uitgetrokken en we zijn weer op zoek gegaan naar hulp. Uiteindelijk kwam ik dan begin maart hier op de site terecht en heb me meteen opgegeven voor de internetbehandeling en aangemeld bij het forum. Voor mij een gouden greep. De behandeling kwam snel op gang en nog voor ik een duidelijke beslissing moest nemen om een doel te stellen, ben ik onder aanmoediging van dit forum gestopt en ben met mijn vriendin naar de huisarts gegaan om Refusal.
Nooit gedacht dat ik het zo ver zou kunnen schoppen. Het grootste geschenk dat ik ooit heb gekregen en ik heb het mezelf gegeven.

Jij kunt dat ook.
Meld je vandaag nog aan voor de behandeling (wellicht zul je meerdere pogingen moeten ondernemen om ertussen te komen, de vraag is enorm groot) en vergezel ons op het forum.

Succes.

Aangepast, ik vergat de volgende mededeling nog: Onder Werking Forum vind je een uitgebreide uitleg over het forum en de werking ervan onder het kopje Hernieuwde samenvatting werking forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lunalee,

ik heb 'n lat relatie, we zijn zo'n 40% van de tijd samen. Het heeft beide z'n voor en z'n tegen, samen of alleen. Samen is er idd. 'n soort stok achter de deur, je laat je minder snel gaan/kennen door te gaan drinken. Alleen denk je er echter veel meer over na, en je moet het per slot ook voor jezelf doen. Het voelt voor mij dan ook sterker als ik het alleen red.
Zomaar 'n overpeinzing, hoor. Mijn meisje zie ik pas zondag weer.
Sterkte en droogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum Lunalee

Ik ben 47.5 jaar oud en drink al 32 jaar teveel en probeer daarvan al 11 jaar te minderen en ben nu 1 maand en 8 dagen gestopt samen met mijn man.
Hij noemde me bij mijn eerste afspraakje een alcoholist..toen ik hem vroeg hoe zo?..was zijn antwoord je drink elke dag..gaat elke dag onder invloed naar bed...en hoe ik dat weet...It takes one to know one...hij is nl Schots en ook alcoholist.
Allebei een heftige alcoholist als vader en samen dus 20 jaar gezopen en geprobeerd te minderen.
Nu dus gestopt en... ja.. hij is mijn stok achter de deur......mijn geweten en ik het zijne.
Als hij valt ...val ik..helaas..en als ik val...valt hij...dat wten we uit ervaring.
Ik wil dit heel graag doorbreken...dor deze keer het voortouw te nemen en sterk te zijn...maar mijn gevoelens spreken andere taal...mijn hersenen zeggen...zet hem op meid..je moet jezelf en hem helpen.
Maar vandaag zei mijn man op de wandeling met de hond...ik vind 60 dagen eigenlijk wel een mooi rond getal...wat dus wil zeggen...dan neem ik er weer een.
Ik gelijk opgelucht...YES...ik MAG weer...niet handig dus..een man in huis die al weer vooruit kijkt naar zijn volgende biertje.
aan de andere kant blij...erg moeilijk deze wisselende gevoelens.
Dus ik zou zeggen ..laat de eerste staan..en zie waar je uitkomt...elke dag zonder alcohol is een gewonnen dag
Alleen of samen het blijft een gevecht..maar wel de moeite waard voor jouw lichaam en geest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Lunalee,
Ben zo ongeveer van jouw leeftijd. Wat een gevecht lever je meid. Wat een strijd. Het wel willen, en het niet willen en dan toch doen terwijl je het niet wilt. De drank is dus JOUW baas.
Ik heb vijf jaar niet gedronken en daarna een terugval van bijna twee jaar. Terug naar af.
Ik ben jaren naar de AA geweest en het eerste wat ik moest leren te zeggen over mezelf: ik ben ziek, ik ben allergisch voor alcohol, ik ben VERSLAAFD, slaaf van de alcohol. Dat is stap 1.
Het is vreselijk om van je vriendje afscheid te moeten nemen, maar die vriend is een smerige vijand geworden.
Ik ben getrouwd en mijn man snapt mijn probleem niet. 'Ach je hebt nu alweer een week niet gedronken' en hij heeft een koud biertje voor mijn neus neergezet. Dan begin ik echt te bibberen en drink het op en dan is het einde weer zoek. (hier lijkt het dus alsof ik hem de schuld geef, ik wil alleen maar zeggen dat alleenstaand, gehuwd of wat dan ook even moeilijk is ........ om de alcohol de baas te worden)
Daarom heb ik weer hulp nodig. Vandaag is het dag 3 dat ik NIET DRINK, VANDAAG DRINK IK NIET! Ik wens je sterkte en hoop dat je het gaat lukken, dat je een besluit gaat nemen en het afgeeft en toegeeft dat je het zelf niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Lunalee.
Ben ook van jouw leeftijd en heb een soort vam lat relatie,meer lat dan relatie:-)
Joh ik heb het geprobeert toen ik nog een vriendin had maar ook zonder vriendin te stoppen met de drank,En weet je het mislukte in alle gevallen.Een relatie kan je ook kwetsbaar maken,dus ik doe het nu alleen,en de relatie komt wel.Ik eerst!
Het enigste wat ik weet is dat je van jezelf moet houden en dan kan je het.!
Sucses
Paul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lunalee ik kan je alleen maar succes en sterkte toewensen met deze stap. want die valkuilen blijf je voorlopig nog wel even tegenkomen. en ik denk niet dat je je teveel moet gaan toeleggen dat je met een partner het er makkelijker er van af kan brengen. het kan natuurlijk wel een goede steun zijn, maar het kan ook averechts werken. jij moet het doen. ga niet bij de pakken neer zitten. ik ben trots op je,:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Lunalee,
Ik had je nog geen welkom geheten hier.
Benieuwd hoe het nu met je gaat!
Wat betreft een partner wel of niet hebben: ik en mijn man hebben elkaar steeds weer aan het drinken gezet, door elkaar over te halen als we besloten hadden minder te gaan drinken!
Helaas dronk ik veel meer dan hij want als ik begon dan werd het veel te veel, terwijl hij weer kon ophouden. Stoppen heb ik allereerst voor mezelf gedaan, daarna voor mijn dochter van 16, die er veel last van had. mijn man is uiteraard blij dat ik niet meer drink en nu drinkt hij zelf ook bijna niet meer.
Aan dat laatste heb ik dan wel weer steun, doordat ik niet snel zal beginnen als hij ook niet drinkt.
helaas zit hij regelmatig in het buitenland, dus dan moet ik het alleen doen. een tijd terug heb ik 2 weken alleen gezeten en toen niet gedronken. ik zag er vooraf erg tegenop. het is me echter toch gelukt.

Ik wens je heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lunalee!

Allereerst welkom op dit forum.

Ik ben ook alleenstaand en ik ben ervan overtuigd dat het ook moet lukken om de drank te laten staan als je geen (vaste) partner hebt. Ik heb dan wel een vriend maar zie hem heel weinig dus doe ik het eigenlijk alleen.
Ik heb wel gemerkt dat ik veel steun heb aan dit forum, je kunt meeschrijven op het ditjes en datjes en dagdraadje als je wilt.

Ik ben nu 5 dagen gestopt. Doe je met me mee?

Succes en sterkte!

Groetjes, Xienix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Xienix,

Thnx voor je reply, ik wil zo graag mee doen, maar er zit iets in me wat mijzelf gigantisch saboteert. Ik wil het, maar ben bang en durf niet.
Maar het gaat lukken, hoop ik, en dan wil ik met je meedoen.
Heb bewondering voor jou, hartstikke goed.

lfs, lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lunalee,

Hier nog een single vrouw.
Ik denk dat wij denken dat het extra moeilijk is als je alleen bent, omdat de gewoonte van het zijn met jezelf en de drank dan moeilijker te doorbreken is. De afleiding, andere dingen die je moet verzinnen en doen om jezelf die jarenlange patronen af te leren en jezelf weer nieuwe aanleren.....we moeten het allemaal zelf doen, en als je alleen bent lijken de muren nu eenmaal sneller en harder op je af te vliegen.
Maar verslaafd zijn is natuurlijk niet gemakkelijker als je niet alleen bent, omdat je ook in die situatie net zo hard in je gewoonten vastgeroest zit.
Heel herkenbaar hoe je jezelf saboteert. Meesters zijn we daarin, net zo hard als slaven van onszelf.
Wat mij helpt is de volgende gedachte: laten we eens gek doen en uit de sleur stappen die elke- dag- zuipen heet, want de tijd vliegt zo ongemerkt snel voorbij en het leven is toch eigenlijk veel spannender als we de dingen eens anders doen dan de afgelopen jaaaaaren (want dat kennen we nu wel!). Stoppen met drinken betekent ook een avontuur, een begin met de nieuwe jij, en wie weet wat voor een bergen we kunnen verzetten als we niet verslaafd meer zijn (want ik ben ervan overtuigd dat we met de drank maar half uit onszelf kunnen halen van wat er in zit).
Mijn lever heeft me nu een hele grote waarschuwing gegeven, en ik schaam me daar kapot om, want ik doe het mezelf aan. Wil jij nog wachten op die stok achter de deur? Angst is geen goede leermeester (want drank heelt de wond dan weer), maar ik zou voor jou willen dat je jezelf die stok geeft nog voordat ie zich op een nare manier aan komt dienen. Elke dag kan de eerste van de rest van je leven zijn, en NU is een heel mooi moment.....doe je met me mee?

Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kaia,

Jouw berichtje heeft me wel heel erg aan het denken gezet! Vooral wanneer je het een avontuur noemt om te stoppen..., zo kijk er heel anders tegen aan.
Ik wil graag met je meedoen!
Heel erg bedankt voor je inspirerende reply.

groetjes,
lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super dat je met me meedoet Lunalee...so we're 2 women with a mission! We gaan dit gewoon DOEN en we gaan ons heel veel beter voelen in heel veel opzichten, dat weet ik zeker!!
Stand van zaken hier: maandag nog gedronken, dinsdag en woensdag niet ivm nachtdienst, donderdag 1 borrel gedronken tijdens uitgaan (en me verrassend goed vermaakt tussen de drinkers, was soort van een leuk spelletje!), gisteren alleen thuis niets gedronken (was niet zo'n big deal eerlijkgezegd, want ik ben heel vroeg doodmoe naar bed gegaan), en vanavond een vrijgezellefeestje.....hoe is de stand bij jou?
Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lunalee,

Kom je hier nog wel eens en hoe is het met je? Ik gun jou ook zo dat je blij kan zijn met je eigen gedrag, en dat is dichterbij dan je denkt, ook al is dat misschien nog moeilijk voor te stellen.....patronen/gewoontes doorbreken is een kwestie van slechts 1 moment.....vergeet je niet dat je elke dag opnieuw kunt beginnen? Ik zou het erg leuk vinden je hier weer te treffen!

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...