Spring naar bijdragen

Hier ben ik dan terug

Flodder

Aanbevolen berichten

Beste vrienden,
Met schaamrood op de wangen ben ik hier terug.
een vrouw van 48, bijna 49 jaar die probeerde te minderen met drinken en die dacht dat ze na ongeveer een maand dacht dat ze het allemaal onder controle had met terug af en toe eens een glaasje te drinken.
fout dus.
van dat ene glaasje werden het er al snel 2, dan weer een paar droge dagen, terug 2, dat werden er 4 (dus gisteren) en ik dacht toen, ik ben echt een alcholist....dus vanaf vandaag start ik met nieuwe moed om zonder alcohol door het leven te gaan.
Het zal wel moeilijkzijn want ik voelde me niet slecht, en nu moet ik terug die ontwenningsverschijnselen doorspartelen..ik ga dus ook mijn begeleider kontakteren dat ik weer helemaal ontspoord was en vanaf nu volledig Droog blijf.
Wat ze zeggen van alcohol is waar, het sluipt stilletjes aan je leven binnen en voor je er erg in hebt ben je terug hervallen, vanaf nu zal het een strijd worden tegen die smerige duivel op mijn schouder.
ik wens iedereen veel sterkte vandaag, ik ga echt proberen het vanaf vandaag terug goed te doen
doeiii hoelahoep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoelahoep! Wat ontzettend goed dat je er weer bent, maar volgens mij hoeft dat niet met schaamrood op je wangen. Ook schrijf je dat je ontspoord bent. Maar als je op een dag 2 glaasjes drinkt en een dag 4 glaasjes dan noem ik dat niet echt ontsporen. Ik vraag me dan af of je dat dan wel de juiste hoeveelheden opschrijft (niet dat dat voor mij hoeft hoor, maar meer voor jezelf).
Heb je internetbehandeling al gevolgd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Hoelahoep,

Misschien maakt het niet eens zo uit of je er nu 2, 4 of meer drinkt, ik denk dat je nu merkt hoe snel je weer in je oude patronen terug kan vallen (en daar was je niet happy mee) en wat ook die paar glaasjes alcohol met je doen en dat je dat niet meer wil omdat je je zonder dat veel beter voelt? Ik denk dat je op het goede moment deze aktie onderneemt, omdat je zelf heel goed aanvoelt waar dit toe leidt als je het op z'n beloop laat, en daar wil je niet meer zijn, dus welkom terug en gelijk de kop indrukken die glaasjesdrinkpraktijken van je, want alcohol weegt op geen enkele manier op tegen alles wat het kapot kan maken en geen-alcohol doet op geen enkele manier onder voor wat dan ook mét!

Liefs, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, ik ben al blij dat jullie mij niet veroordelen,
ik ga allesszins stoppen want als het zo verder ging zat ik binnen de week terug aan een fles per dag.
en tja glazen...ge hebt er in verschillende maten he...twaren nogal grote!!!

kheb nu wel veel zin omdat het rond de middag is, ik krijg nu wel vapeurs, daarjuist toen ik in de supermarkt voorbij de drank liep begon ik serieus te zweten, kzal in tvervolg de weg van de groeten nemen die is veiliger.

Morgen zal ik terug beginnen schrijven op dagdraad want ik zit hier weer op wie is wie te schrijven, ik was het spoor wat verloren.
in verband met die hoelahoep, doordat ik dat vroeger zo graag deed was er een vriendin die mij " hoelahoep" noemde vandaar die naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hoelahoep,

Helaas een welkom terug, maar daarom niet minder welkom.

Vervelend dat het minderen niet is gelukt. Mij was het ook niet gelukt, alleen ik wachtte te lang om de draad weer op te pakken. Soit niks aan te doen, gebeurd is gebeurd.

Nu dus voor de nullijn. Dat gaat je lukken, je bent helemaal nog niet zo ver ontspoord en met een paar dagen zul je het ergste gehad hebben.

Tja, die route door de supermarkt. Heel bekend, gelukkig kan ik nu zonder enig gevoel langs de wijnrekken lopen.

Mijn lijfzin: ik hoef geen alcohol.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ontsporen? Met 1 wiel uit de rails van de blauwe-knoop trein zoals ik het lees. Dan kan je inderdaad beter het wiel weer rechtzetten als je het gevoel hebt anders teveel te ontsporen. Welkom terug. En dat het moeilijk is omdat je je niet slecht voelt dat begrijp ik niet. Motivatie om het naar eigen inzicht beter dan gisteren te doen lijkt me beter dan de motivatie waarop de zondaar teert? Ik weet niet hoor, het is maar een gedachtekronkel van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...