Spring naar bijdragen

Even voorstellen


meedoen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Via dit bericht wil ik mij even aan iedereen voorstellen.
Allereerst mijn naam voor het forum, die heb ik bewust gekozen. Ik wil namelijk niet weglopen voor het alcoholprobleem waarvan ik denk dat ik het heb. Daarom kies ik bewust voor een naam die "alcohol bevat". Ik hou trouwens niet eens van wijn, maar dat terzijde.

Mijn leeftijd is 51 jaar en ik ben al zo'n 30 jaar bezig met het consumeren van drank. Vanaf mijn 25e ben ik mij ook bewust van het feit dat het uit de hand kan lopen, en ben ik al vanaf die leeftijd bezig met proberen om mijn alcoholgebruik in de hand te houden. Vroeger dronk ik alleen maar bier, de laatste jaren combineer ik dat ook met een borrel.
Ik ben nog nooit echt dronken geweest, tenminste niet zo dat mijn omgeving er last van heeft gehad.

In de jaren waarin ik al drink, zitten veel perioden van geheelonthouding. Dat varieert van enkele dagen tot meer dan een jaar. Ik vind het vaak ook leuk om een periode van 100 dagen geheelonthouding met mijzelf af te spreken, wat mij dan ook gemakkelijk lukt. Ik drink nooit overdag, en als ik moet werken ook niet door de week. Lijkt allemaal geen probleem als je dit leest, toch maak ik mij wel zorgen. En dat komt met name omdat als ik eenmaal ben begonnen met drinken op een avond niet meer kan stoppen. Als ik weet dat ik de volgende dag nergens naar toe hoef, haal ik gemakkelijk 10-15 glazen op een avond.

Daarnaast ben ik een fervent hardloper (veel halve marathons en met moeite heb ik 2 marathons gelopen). De laatste 2 jaar heb ik door drukte wat minder aandacht aan lopen kunnen besteden, en dat heeft geresulteerd in een forse gewichtstoename. Ik weeg nu 82,5 kg en dat is 10 kg meer dan ik zou willen. Naast drinken snoep ik ook graag (is ook een verslaving) en dat maakt afvallen extra moeilijk.
Maar de belangrijkste reden om serieus over mijn drinken na te denken is het feit dat ik niet afhankelijk wil zijn van drank. Het liefste zou ik een sociale drinker willen worden, gewoon een glaasje omdat het lekker en gezellig is en dan stoppen, maar ik ben bang dat ik daar niet geschikt voor ben en geheelonthouding het enige alternatief voor mij is. Zo ben ik 10 jaar geleden ook gestopt met roken, pats boem ineens, cold Turkey. Ik heb nu nooit meer zin in roken.

Ik heb wel vaker geprobeerd om als ik ga drinken te stoppen na een of twee glazen, maar dat is erg moeilijk. Ik hoop via dit forum nuttige tips te weten te komen waar ik mijn drinkgedrag goed mee onder controle kan krijgen.
Groeten,
Medoc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Medoc,
Smakelijke naam hoor. Ik hou namelijk wel van wijn, alhoewel het even geleden is dat ik het heb gedronken. Ik denk dat het belangrijk is bij jezelf na te gaan waarom je na een periode van niet drinken weer opnieuw gaat drinken. voel je je dan depressief, moe of een andere reden? Ik denk dat je een heel eind bent als je dat bij jezelf na kunt gaan.
Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je voldoende inspiratie hier vindt om aan je alcogebruik te werken.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Medoc,

Ik herken veel van mijzelf in je verhaal, het uit balans zijn .

Ik ben ook teveel afhankelijk van alcohol.
Het is mijn gewoonte om iedere dag om ongeveer half zes, zes uur een paar glazen wijn te drinken.
dan gaan we eten en na het eten is het gevaar geweken.
Het dagelijks drinken heb ik nu al doorbroken met 4 weken.
Ik heb 3 weken droog gestaan en deze week ivm een grote feesten op de school, waar ik werk zeer matig gedronken.

Ik wil af van hetdagelijkse alcohol gebruik en het in mijn eentje drinken.

kom ook mee schrijven op de dagdraad, je krijgt respons en het is vaak heel wezenkijk wat er wordt gezegd.
Groetjes van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Medoc,

Welkom hier.

Hier eentje die dagelijks 2 flessen rode wijn nuttigde. Voor deze stoppoging heb ik een behandeling gehad bij de Bouman. Na afsluiting van die behandeling heb ik het 2-3 maanden volgehouden, maar toen diep teruggevallen. Dit jaar heb ik hier de internetbehandeling met succes afgerond en drink nu al zes maanden helemaal niets meer, wat me zeer bevalt.
De internetbehandeling kan ik je aanraden. Ze geven je veel inzicht in je eigen drinkgedrag en de nodige handvatten om je denk- en gedragspatroon zo aan te passen dat het je lukt om je doel te bereiken. Ik heb veel over mezelf geleerd, moet ik zeggen.

Meelezen en meeschrijven doen we op ons dagelijks draadje: FORUMS > Alcoholdebaas > Ditjes,datjes&dagdraad>de huidige dag. Een bericht plaatsen doe je door bij eender welk bericht op de Antwoordknop te klikken. Je tekst typen en om deze te plaatsen op de knop Op Discussie antwoorden klikken.

Ik zie je daar wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Karinneke, An, Gemotiveerd, Pepita55 en Cpas:

Hartelijk dank voor jullie warme onthaal. Ik voel me nu al thuis.
Zondag wordt mijn 1e alcoholvrije dag en komende week start ik met de internetbehandeling.

Mijn grootste wens is om het drinken van alcohol niet helemaal te laten, maar te beperken tot 1 tot max 2 glaasjes en dan alleen in het weekend.

Maar tegelijkertijd vrees ik dat dat doel misschien niet haalbaar is en er voor mij maar 1 manier is namelijk geheelonthouding.
Hoe dan ook wil ik vanaf komende week kunnen zeggen dat ik ook een adb'er ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet of t lukt maar probeer me voor te stellen en vind de uitleg nogal moeilijk maar zal wel goed komen.
Ben een alleenstaande moeder van 40 en drink veels te veel en wil dit niet meer maar vind het te moeilijk om te stoppen en de alcohol geeft me gek genoeg ook iets van rust in mezelf al is het altijd van korte duur want de volgende dag voel ik me nog beroerder.
Ben nu pas bezig met de internettherapie en hoop er maar t beste van.
Zal hier vast veel lezen en ik denk ook wel schrijven( af en toe).
Heb al het eea gelezen en is wel apart dat je ineens lotgenoten blijkt te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Amariana.

Je had eigenlijk een nieuwe discussie moeten openen, dan had je je eigen voorsteldraadje gehad, nu zit je in dat van Medoc.
Maar dat geeft niet hoor, ws krijg je toch wel reacties van div lieve mensen hier, want ja, dit is een forum met allemaal fijne mensen die elkaar proberen te helpen als we het weer eens zwaar hebben.
Het is zoals je zegt met alcohol, het werkt even, maar de dag erna ben je nog beroerder....dat is de grootste valkuil van ons alcoholisten, die roes he...
Probeer net als ons te doen en laat gewoon dat eerste glas staan!!
En schrijf gezellig mee op "ditjes en datjes, de dagdraad"
Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is makkelijk, twee vliegen in 1 klap. Medoc en Amariana welkom hier. Leuk, Medoc, een medeloper. Ik drink nu al een maand bijna niets meer en dat loopt zoveel beter en 10 kilo afvallen dat lukt zonder drank ook vast een stuk beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...