Spring naar bijdragen

Ook maar even voorstellen.

Juul

Aanbevolen berichten

Tsja,
Voorstellen is lastig.
Tot mijn 21e ging ik alle house parties af, veel uit en dronk/gebruikte ik niets.
Totdat ik ging studeren, daar begon ik te drinken.
Viel in mijn ogen toen nog wel mee, maar werd erger toen een relatie voorbij ging.
Dat is nu 3 jaar geleden.
Alles leek in te storten, alcohol leek de enige toevlucht.
Na een paar keer contact met verslavingszorg werd me verteld dat ik naar detox moest.
Dit wou ik niet, dacht dat ik het zelf wel kon, als alles wat beter ging.
Na een tijdje ging het beter met me, maar de dalen in gebruik kon ik maar niet voorkomen.
De gewone dag was 3 a 4 half liters, maar de dalen was een fles wijn en soms wel meer als 10 bier op een dag.
Niemand merkte het, maar hield mezelf voor dat het wel meeviel.
Kreeg wel erg last van mijn spieren en vaak koortsig, ik hield mezelf voor dat het wat anders was....
Nu ga ik steeds meer denken dat het de alcohol is.
Nu net rijbewijs kwijt, na de testen van het CBR bleek ik hoog gamma/cdt etc. te hebben, dit deed me wel de ogen open.
Later moest ik werkstraf, 1e dag: u stinkt naar alcohol, terwijl ik de 2 dagen ervoor niet veel had gedronken. Direct al weggestuurd:(
Daar ben ik 2 week kapot van geweest, het zette me aan het denken.
Vandaag zou ik 2e dag, maar lag de hele nacht aan het piekeren, zweten. (zou ik naar alcohol stinken)
Gisteren om 12 uur naar bed, 2 bier gehad en om 6 uur lag ik nog te piekeren.
Ben dus niet geweest, kon er echt niet uitkomen om kwart over 6, had er ook geen vertrouwen meer in.
Dit is wel een probleem zo, misschien iemand tips hoe ik moet omgaan met reclassering en de combi alcohol?
En kan dat slapeloos zijn met minder alcohol te maken hebben?
Vind dit eerst wel genoeg voor een voorstel.
Ik ga proberen te minderen, ben erg bang voor afkickverschijnselen (zoals vannacht?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, je bent er dus nog niet uit wat je nu eigenlijk zelf wil? Je hebt door de drank al heel wat brokken gemaakt en zou toch een teken moeten zijn dat je moet STOPPEN met die zooi!!! Schrijf gerust we zijn allemaal ervaringsdeskundigen en kijken nergens van op. Maar ik zou zeggen: STOP nu en je leven gaat er anders uit zien... een echt leven, een fijn leven: dat is wat ik je gun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en welkom Juul,
Van reclassering weet ik niets, daar kan ik je niet in raden. Van stoppen weet ik wel een heleboel.
De makkelijkste weg is om naar je huisarts te gaan en te vertellen hoeveel je drinkt en wat de gevolgen voor jou zijn.
Veel mensen schamen zich daar voor. Hoewel de meeste artsen niet zo snel schrikken, en zeker niet als je op een zakelijke wijze vertelt wat er aan de hand is.
De detox is bij elke verslavingszorg (in elke regio dus) weer anders. Je kunt een intake aanvragen, daarbij kan je alles vragen wat je wil weten.
En tot die tijd zou ik zeggen, drink geen alcohol.
Ik wens jou veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Juul,

Je drinkt idd. veel en dat dagelijks.
Als je geen detox wil, kun je toch ambulante verslavingszorg krijgen. Zelf heb ik daar destijds op moeten aandringen, de verslavingsarts wilde mij ook naar de detox sturen.
Het slecht slapen en zweten zijn idd. afkickverschijnselen.
Gezien je gamma GT en cdt is het echt wel nodig dat je niet meer drinkt.
Dan kunnen de waarden zich herstellen en uiteraard ook je lever en de rest van je lichaam.
In je uppie stoppen, lukt vrijwel niemand.
Je zou je hier kunnen aanmelden voor de internetbehandeling en voor medicatie naar je huisarts gaan.
Ik ben zeer tevreden over de internettherapie, die samen met het forum hebben er voor gezorgd dat ik nu meer dan 6 maanden niet meer drink en mij daar pico bello bij voel.
Je krijgt van de behandeling hier een brief voor de huisarts.
De behandeling hier is gratis en anoniem.
Bij medicatie ter ondersteuning bij het stoppen kun je denken aan Chloordiazepoxide ter onderdrukking van het trillen en beven, Campral of Revia zijn trekremmers (de werking treedt pas in na een 14 dagen), Refusal of Antabus zijn aversiemiddelen (zij doen niets met de trek, maar het effect bij inname van alcohol is dat je snel zeer ziek wordt, je kunt er ook pas mee beginnen na 2 of 3 dagen alcoholvrij). Verder is het van groot belang om Thiamine (vitamine B1) te nemen (2 x 25mg per dag, de arts kan ook een hogere dosis voorschrijven). Elke alcoholist heeft hieraan een groot te kort. Thiamine moet minstens nog 1 jaar na de stopdatum worden ingenomen.
Hier op het forum kun je veel ondersteuning bij het stoppen vinden.
Het klopt trouwens ook dat als je een veeldrinker bent, die dagenlang nog te ruiken is. Ik spreek uit ondervinding.

Het beste voor je is om te stoppen met drinken, maar dat begreep je al. Stoppen is moeilijk, maar het is de moeite waard het te doen. Je leven wordt stukken beter en de afkickverschijnselen houden niet zo lang aan.

Wat betreft je taakstraf, heb je geen 'reclasseringsambtenaar' of begeleider, waarmee een gesprek aan kunt gaan. Als je je taakstraf niet uitvoert, krijg je doorgaans een celstraf, dat staat in het rechterlijk vonnis vermeldt. Ze hebben je kennelijk niet veroordeeld tot een cursus 'alcohol en verkeer'.

Meer kan ik je zo één twee drie niet aanraden.

Ik wens je uiteraard welkom. Je kunt meedoen op ons dagelijks draadje. Dat vind je bij FORUMS > Alcohol de baas > Ditjes, datjes & dagdraad > datum van vandaag.
Door bij eender welk bericht op de Antwoordknop te klikken krijg je een venster waarin je je bericht kunt intikken. Door op Op Discussie antwoorden te klikken worden je bericht geplaatst als laatste van het draadje. Op deze manier kun er snel interactie ondervinden van de forumleden.

Tot ziens op het draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Juul,
Wat een verhaal zeg,
Je bent nog zo jong en al zoveel meegemaakt.

Joh er , ik kan je wel uit ervaring zeggen, dat ik ook met alcohol altijd een onregelmatige slaper was,
Ik sliep of teveel of te weinig.

Nu na 4 weken ADB, slaap ik bijna iedere nacht goed en voel me veel fitter.

Alcohol is een harddrug, KIJK ER MEE UIT.

Veel succes en sterkte

Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu dus dag 3 zonder alcohol, heb net de martini weggespoelt. (rook wel lekker, maar de fles was nog bijna vol en nu helemaal leeg dankzij mij, zonder mijn mond te gebruiken :)
De biertjes (3) bewaar ik toch maar voor noodgevallen, voel me vandaag erg raar.
Alle kleurtjes zijn fel en alles lijkt alsof ik straalbezopen ben, heel vaag.....
Maar denk niet dat ik vandaag ga drinken, heb 2 malt bier koud staan dus dat komt wel goed.
En een hot shot is ook erg lekker!!

Maak me wel zorgen over reclassering, ze geloven me niet echt.
Maandag MOET ik aanwezig zijn.
Ik was ernstig ziek, voel me nog steeds ziek.
Maar als ik nou een paar week doorzet zal het stukken beter gaan denk ik.
Ik ga maar naar de huisarts, hoop wel dat ik snel aangenomen kan worden op de site en dat ik die CBR uitslag op de mat heb.
Een CDT van 6,7 is voldoende om te bewijzen dat mijn klachten niet psychisch waren en dat ik me niet aanstelde al die jaren.
De verslaving was/is wel psychisch, maar de spierklachten, soms lusteloosheid, zweten, koorts, slapeloosheid vs. dagenlang slapen etc. dus niet.
De CBR uitslag is momenteel het enige waarmee ik aan kan tonen dat ik zwaar verslaafd was en mijn klachten al die jaren kan verklaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...