Spring naar bijdragen

2 weken niet gedronken


parema

Aanbevolen berichten

goedemorgen allemaal,
even voorstellen, ben een vrouw van 43 jaar met twee volwassen kinderen.
ik heb nu 2 weken niet gedronken en heb het soms erg moeilijk.
ik heb 1 week helemaal knock-out gelegen na drank en pillen en ben daarna met drank gestopt.
ik ben gestopt doordat ik doorhad hoeveel ik op mijn vader leek.
ik ben met drank groot geworden en ik zou nooit zo worden, dus wel.
ik wens iedereen veel sterkte dit weekend. ik zelf ontwijk alle gelegenheden waar drank word geschonken en zit veek thuis en heb alle drank uit huis gegooid. ik wil het redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Parema,
Je hebt de Ditjes, datjes & Dagdraad gevonden. Je hebt nu zelf een draadje aangemaakt, maar als je met ons mee wilt doen op ons gezamenlijk draadje, dan moet je het draadje met de datum van vandaag openen. Door ergens op Antwoord te klikken, kun je dan mee doen.
Ik hoop dat je het zo vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Parema,
Ik heb jou nog niet op de dageraad gezien.
Ik hoop dat het goed met je gaat,
ik ben Pepita, ben 52 jaar.
Ook ik ben veel kwijtgeraakt in mijn leven door teveel drank en ook pillen.
Ik ben heel lang slachtoffer geweest.
Ook ik had een vader en ook moeder die behoorlijk dronken.
Heb het met de paplepel ingegoten gekregen.
Niemand wees me op de gevaren.
Wel in mijn studententijd hoor, toen zeiden vrienden wel eens je moet echt minder drinken.
Op mijn dertigste hypoglykemie gekregen (lage Bloedsuiker) door de alcohol.
Sindsdien hield ik dat in stand door ongeveer een halve fles wijn per dag te drinken
.
Nu vanaf vrijdag drink ik niet meer.
Voelt echt geweldig.
Joh ik hoop je binnenkort te ontmoeten op de draad.
Join the club, het is nooit te laat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Parema

Ik kom ook uit een gezin van een alcoholistische vader en heb 32 jaar teveel gedronken...ben nu 47 jaar oud en heb er echt genoeg van.
Goed idee om de drank uit huis te houden doe ik zelf ook en om even alle sociale contacten op een laag vuurtje te zetten.
Dit geeft rust die je nu broodnodig hebt...de eerste maanden zijn kwa vermoeidheid het ergste en je slaap komt pas na 3 maanden weer helemaal tot een normaal iets omdat je REM slaap zolang verstoort is geweest.
Je zit nu op twee weken en hebt de routine doorbroken...goed gedaan...en ga zo voort.
Doe je de internetbehandeling van tactus ook...zo niet klik hier rechts boven op het logo Alcohol de Baas en dan krijg je alle informatie erover.
Soms is het wat moeilijk om er tussen te komen want ze zijn nogal populair omdat ze zo succesvol zijn.
Ik ben er bijna klaar mee en ik ben erg tevreden...het is anoniem, gratis..erg professioneel en mens ondersteunend.
je krijgt je eigen coach die je begeleid en die samen met jouw een toekomst plan gaat opstellen naar jouw idee.
Meid zet hem op...je bent het waard om van dat vergif af te zijn.
Een helpende gedachte die mij helpt alsik trek krijg is.

Alcohol wil je doen geloven dat je de kracht die je nodig had om te stoppen met alcohol moet vieren met het drinken van alcohol!

Kom schrijven op ons draadje...klik op de datum van vandaag bij Ditjes en Datjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Parema, welkom!! Goed dat je nu voor jezelf kiest, je eigen weg kiest en niet de weg van je vader.
Heftig wat je hebt meegemaakt. Heel herkenbaar voor mij ook. Soms moeten we hard vallen om te onderkennen dat het zo niet langer kan. Sterkte en zet 'm op!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb ook een alcoholistische vader gehad. Vaak voelde ik me behoorlijk schuldig als ik weer eens teveel gezopen had en dan kwam ik weer een tijdje tot bezinning, omdat ik niet op hem wou lijken. Maar het weekend daarna was ik dat weer vergeten. Zo ben ik eigenlijk een bingedrinker geworden. Maar heel veel succes. Die drank weggooien is al een hele goeie eerste stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...