Spring naar bijdragen

Hoi allemaal

markharwig

Aanbevolen berichten

Ik ben Mark, 24 jaar oud.

Heb een vrij groot alcohol probleem. Heb een vorm van autisme wat vaak inhoud van veel regelmaat en dergelijke, als ik daar vanaf wijk krijg ik er ook psychische problemen bij, op een andere manier dan bij de meeste mensen. Ik zat de laatste tijd telkens op 2 halve liters bier per dag, dit was voor mij al heel wat kwa minderen omdat ik eerder zonder moeite een half krat bier op een door de weekse avond op dronk. Nu de laatste tijd val ik steeds meer terug in m'n oude gewoontes, nu ook. moet om half 7 m'n bed uit en ik zit nu nog aan het bier met het idee van ow 5 uur slaap dat komt wel weer goed!

Hoop jullie beter te leren kennen en misschien weten jullie een oplossing, als jullie 't kunnen kan ik 't ook! Toch?? :D

groeten Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark, ja je hebt dus een probleem. En hoe ga je dat nu eens aanpakken. Misschien dat het je nu nog allemaal lukt om te doen wat je moet doen, maar op een dag lukt het je echt niet meer om op tijd op je werk te zijn. Misschien moet je eens proberen een tijdje helemaal niet te drinken zodat je lichaam weer op orde komt. WELKOM in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark

Welkom op het forum.
Hier een ouwe rot van 47 jaar die 32 jaar lang veel te veel heeft gezopen.
Doe jezelf een plezier en laat die eerste staan en als dat te moeilijk is zorg er dan voor dat je niet meer dan twee dagen achter elkaar drinkt. Zorg voor alcohol vrije dagen tussen je zuip partijen omdat je lichaam, je organen en je hersenen dat nodig hebben.
Drink voor je na bed gaat veel water na een zuip party, ga vitamine B complex slikken want je lichaam kan dat niet opnemen door je alcohol misbruik.
Je hebt het nodig voor je concentratie en opbouw van je cellen.
Probeer te minderen dus drink minder snel.
Maar het beste zou natuurlijk zijn om de gewoonte om te drinken te doorbreken want je bent een emotie aan het verzuipen..soms goeie en soms slechte...je kan ook jezelf belonen door wat leuks te gaan doen van je geld.
Koop jezelf een kadootje i.p.v. een krat bier..spaar voor een wereldreis......een auto.....iets wat je altijd hebt willen doen.
Geld verzuipen is echt de meest stomste bezigheid die er is.....je houd er niets anders aan over dan een ziek lichaam.
Zo en als je nog meer goede adviezen nodig hebt schrijf dan mee op Ditjes en Datjes,de dag van vandaag, want daar zijn we de hele dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mark,
Welkom.
Wat voor vorm van autisme heb je? Asperger? Hoe ga je daar mee om? Krijg je medicatie?
Blijkbaar heb je voor jezelf een regelmaat van drinken ingebouwd. Misschien kun je de beheptheid met autisme gebruiken als een kracht. De regelmaat die je nodig hebt, gebruiken om juist niet te drinken. Regelmatig niet drinken, dus.
Ik wens jou veel sterkte en laat nog eens wat van je lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mark,

Van mij ook van harte welkom op het forum.

Het klinkt, dat je de alcohol in je leven niet (meer) kuint gebruiken.
Regelmaat is belangrijk voor je,.
joh met die alcohol krijg je die regelmaat niet hoor.

ik wens je een goed en reglmatig leven toe zonder of met heel weinig drank.

Join the club zou ik zeggen en lees en schrijf mee op de dagdraad.

Hartelijke groeten van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mark,
begin meteen zou ik zeggen! Gooi je laatste alcohol weg en begin vandaag met niet meer te drinken. Morgen neem je weer de beslissing om niet te drinken. Is dat moeilijk dan stel je je drinken uit. Begin met 10 minuten, een kwartier enz. Met wilskracht lukt het je om een dag niet te drinken. Ik heb nooit gedacht dat ik het zou kunnen, maar het is mij ook gelukt. Ik heb jarenlang teveel gedronken. De gevolgen voor mijn lichaam voel ik nog steeds, maar het gaat steeds beter.
Denk je dat je het niet alleen kan ivm je autisme vraag dan hulp. Aan je huisarts of bij een verslavingsinstelling. Hulp vragen is sterk en niet zwak!
Succes he!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mark,

Veel succes en welkom hier.

Gewoontes doorbreken is een van de crusiale onderdelen van de internettherapie. Ze geven je alle handvatten om dit te bereiken.
Ik kan de internettherapie aanbevelen. Voor mij heeft ze heel goed gewerkt. En daar ben ik wat blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...