pink Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Dag allemaal, ook ik ben eindelijk zo ver dat ik besef dat ik echt een probleem heb met alcohol. Als ik eenmaal een glas heb gedronken stop ik niet meer. En dan ga ik ruzie zoeken meestal. Is al erg genoeg, maar het ergste vind ik dat ik me de volgende dag vaak niet meer kan herinneren dat ik ruzie heb gemaakt en al helemaal niet meer weet waarover die ruzie dan ging. Daardoor word ik echt nerveus, ik vertrouw mezelf niet meer. Daarom stop ik helemaal met drinken, minderen heeft geen zin gezien het feit dat ik het niet bij twee glaasjes kan houden. Eigenlijk is het me wel duidelijk dat ik al heel lang een rare relatie met alcohol heb, en dat ik eigenlijk nooit maat kon houden. Maar ja, toch dronk ik tot een paar jaar geleden veel minder, en tegenwoordig is het toch wel twee keer per week echt mis. En dat wil ik dus niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Hallo PinkHet eerste besef is de eerste stap..dus gefeliciteerd en welkom op het forum.Ik schrijf hier nu meer dan 4 maanden en ondervind het forum als erg warm en vriendelijk, soms is er wel eens een ruzietje maar dat zijn meer de ontwenning verschijnselen en de Gremlins(trek in drank) die dan aan de haal gaan van je emoties en je relativering vermogen.maar verder is het hier goed vertoeven en als je het moeilijk hebt kom dan mee praten op ons dagelijkse draadjeDitjes en Datjes , dag van vandaag en als je op antwoord klikt kun je een berichtje schrijven en dan komt het onderaan te staan.Nou ik lees je nog wel, schroom je niet we zijn hier alkies onder elkaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 november 2007 Rapport Share Geplaatst 7 november 2007 Pinkie welkom hoor! Je klinkt heel vastberaden, dus aan de slag!! vandaag dag 1??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaatjerood Geplaatst 8 november 2007 Rapport Share Geplaatst 8 november 2007 Welkom pink,Goed dat je je eerste stappen hebt gezet en je ook hebt aangemeld op dit forum. Het is zoals safidepafi zegt; het gaat er hier positief aan toe. Wat ik hier ook heb gemerkt is hoe ontzettend veel mensen met hetzelfde probleem kampen en dat sterkt mij. In ieder geval in zoverre dat ik me realiseer geen uitzondering te zijn. Ik hoop dat dat ook voor jou gaat gelden; dat is namelijk een hele steun in de rug.Als je ergens mee zit, is er altijd wel een forumlid die graag bereid is je 'er door heen te praten'.Blijf geen nieuweling maar actief Alcohol De Baas. Welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 november 2007 Rapport Share Geplaatst 9 november 2007 Hoi Pink,heel herkenbaar dat je niet weet wat je de dag ervoor precies hebt gedaan en hebt gezegd!Het is zoveel meer ontspannen als je je gewoon herinnert wat er de vorige dag is gebeurd!Ik heb weinig blackouts gehad, maar mijn geheugen werd door de drank steeds slechter. Het kostte veel energie om dat te verhullen! Nu hoef ik dat niet meer en als ik wat vergeten ben, ben ik het "gewoon"vergeten. L*llig soms, maar het komt niet door de drank!Ik hoop je op het draadje te zien!groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 12 november 2007 Rapport Share Geplaatst 12 november 2007 Hoi pink welkom, De stap is gemaakt, hopelijk volgt de rest.Babbel maar wat mee!SootheB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 november 2007 Rapport Share Geplaatst 13 november 2007 Hoi Pink,Welkom op het forum.Ik wens je heel veel succes met stoppen!Heb zelf te vaak teveel gedronken, om me er de dag daarna niets meer te herinneren.Ben nu zelf 8 dagen gestopt, en ik vind het niet makkelijk maar ik weet zeker -mede dankzij alle fijne mensen hier op het forum- dat het zal leiden tot iets verschrikkelijks goeds!!Kom op en doe met ons mee!Vandaag drink ik niet!!Doe je mee?groetjes Marjo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Beste Pink,Welkom op dit forum. Stoppen met drinken doe je omwille van jezelf. Dat is goed, want je wil toch het beste voor je meest geliefde. Je meest geliefde ben jezelf.Zorg goed voor jezelf. Met deze stap lever daaraan een grote bijdrage.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden