Alice Geplaatst 25 november 2007 Rapport Share Geplaatst 25 november 2007 Hoi Allemaal,Ik ben Alice, 40 jaar en drink al zo'n 20 jaar alcohol. Ben begonnen met zoete mix drankjes (luste toen nog geen bier of wijn) daarna toch bier leren drinken en toen wijn. 2 jaar geleden ben ik gestopt met alcohol drinken. Ik vond zelf dat ik teveel dronk ( zeker 1 fles wijn per dag). Het lukte me en een jaar geleden ben ik weer langzaam begonnen. Ik kon immers toch stoppen dus had naar mijn mening alcohol onder controle. Maar met de vakantie afgelopen jaar ging het weer mis. Nou ja, ik dacht dan alleen maar met feestjes en vakantie. Maar ja toen ging ik weer veel uit om toch maar te kunnen drinken. Ook maar weer thuis drinken want ik voelde me weer klote en eenzaam.Dus het ging weer mis. Ik kan NOOIT maar dan ook echt nooit meer drinken!!!!Dit is mijn standpunt nu. Het is wel heel erg moeilijk zeker omdat mijn man nog steeds veel drinkt.Te veel naar mijn mening. Ik heb altijd het gevoel gehad als we samen drinken liggen we op hetzelfde niveau. Daarom is het nu ook heel moeilijk. Ik zie dingen gebeuren die met mij ook gebeurde toen ik nog dronk. Ik voel me sterk en heb het gevoel dat ik al jaren in een roes heb geleefd.Mijn zoontje van 5 jaar is ook een heel belangrijke reden waarom ik niet meer wil drinken. Hij heeft me veel dronken gezien en me vaak getroost en mijn tranen weggeveegd. Tot die ene keer dat ik heel erg ben geschrokken van mijn reactie. Mijn man kwam thuis van zijn werk en we kregen ergens ruzie om.Ik flipte helemaal uit en wilde weg met de motor. Mijn man hield me tegen en ik begon zo tegen hem te schrewen en te schelden. Toen zag ik mijn zoontje achter hem staan. Zijn ogen keken mij bang en bezorgd aan. Ik schrok daar zo van en heb de volgende dag mijn beste vriendin gebeld. Zij is meteen naar me toe gekomen en ze staat nu nog steeds voor me klaar. Zonder haar was ik niet zover gekomen.Mijn man begrijpt me niet en vind dat het allemaal wel meevalt. We kunnen ook niet goed met elkaar praten over dit soort dingen. Ik weet ook dat ik niet met hem moet praten als hij teveel gedronken heeft.Dus ik maak me ook veel zorgen om hem en ons huwelijk.We zijn allebei muziek liefhebbers en dan vooral hard-rock en metal. We gaan veel naar concerten en festivals en dat gaat vaak gepaard met veel drank. Het lukt me dan om niet te drinken omdat ik dan moet rijden. Ik drink dan op zo'n avond wel heel veel spa rood. Ik was ook dan heel veel afgevallen toen ik het eerste jaar gestopt was met drinken. Maar dat was dan weer een leuke bijkomstigheid.Ik las laatst in een artikel van een hard-rock magazine dat de drummer van mijn meest favorite band Dream Theater ook gestopt was met drinken. Hij heeft er zelfs een hele reeks liedjes over geschreven.Hij wil ze ook nog een keer live ten gehore brengen en ik verheug me daar al heel erg op.Ik probeer me ook aan mijn idool op te houden. Als hij het kan kan ik het ook.Dat is zo'n beetje mijn verhaal.Ik ben iemand die een ontzettende sterke wil heeft.Leeuw van sterrebeeld en altijd heel ondernemend.Maar wat ik nu wil is stoppen met drinken misschien wel voor de rest van mijn leven........Met tranen in mijn ogen want het voelde wel goed om die borrel te drinken en alles even te vergeten.Het voelde veilig en het paste bij mij dacht ik. Maar de waarheid is ik voelde me vaak nog rotter en elendigger.Alice. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 november 2007 Rapport Share Geplaatst 25 november 2007 Welkom Alice, je klinkt heel vastbesloten. Voor jezelf en ook voor je zoontje (heel belangrijk allebei). Ik hoop voor je dat je man inziet dat drank geen optie is voor een prettig huwelijk en een kind, maar je hebt nu eenmaal geen zeggenschap over een andere volwassene. Ik vind het fijn te lezen dat jij het wel inziet voor jezelf en je zoon. Je kracht en je wil zullen je wel tot steun zijn en ik wens je het allerbeste in je voornemen. Nooit meer drinken is echt geen ramp hoor, alleen maar een verandering van levensstijl. En ook dat kan een uitdaging zijn.Op het forum zijn we altijd benieuwd naar mooie songteksten, dus kom maar op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 november 2007 Rapport Share Geplaatst 25 november 2007 Hoi Alice,Een heel herkenbaar verhaal en je klinkt heel vastbesloten!Ik feliciteer je met deze belangrijke beslissing!Ik weet niet hoe je man reageerde toen je de vorige periode droog stond, maar wellicht als jij langer weer droog staat dat hij ook tot inzichten komt.Zowel mijn man als ik dronken veel, maar man had nog een rem, ik niet. Hij beseft nu ook, hoeveel fijner hij zich voelt nou hij nog maar heel weinig drinkt!Voor je zoontje is het ook hel belangrijk dat je niet meer drinkt! Ik heb de relatie met mijn dochter (nu 17 jaar) flink onder druk gezet door jarenlang teveel te drinken! Jouw zoontje is nog 5. Dan is reparatie sneller mogelijk! Vergeet niet dat hij a heel veel door heeft!Aan onze dagelijkse berichtenuitwisseling kun je meedoen onder FORUMS > Ditjes, datjes en dagdraad > het draadje met de huidige datum. Ergens op antwoord klikken, berichtje typen en op Op Discussie antwoorden klikken. Je bericht wordt onderaan geplaatst. Reacties zijn dan snel te verwachten. (klik wel af en toe op vernieuwen, rechts boven de berichten) Ik wens je veel succes en sterkte!groeten GemNB het is echt wel kicken als een lid van een band die je goed vindt stopt met drinken! Een goede tegenhanger voor het metal-wereldje waarin je graag verkeert! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 25 november 2007 Rapport Share Geplaatst 25 november 2007 Welkom Alice,Ik wil je er even op wijzen dat je profiel openbaar te lezen is op de site. Lijkt me niet je bedoeling en ik heb de moderator al gemaild met het verzoek e.e.a. te wijzigen. Tenzij je zelf met naam en toenaam hier genoemd wilt worden. Aan jouw de keuze. Maar mij lijkt dit niet jouw intentie.Desalniettemin succes en goed dat je nu wat aan je alcoholgebruik wilt gaan doen. Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 25 november 2007 Rapport Share Geplaatst 25 november 2007 Hoi Alice,Erg herkenbaar je verhaal, van hoe het is begonnen en hoe je dacht het onder controle te hebben terwijl je eigenlijk niet meer stoppen kan als je eenmaal begint. Hier komen schrijven vond ik zelf een grote stap: je kan je niet langer verschuilen achter gedachten die het bagatelliseren en het maar vooruit blijven schuiven. Het is ook een stap die het beste bij je past op dit moment: omdat je genoeg zelfkennis hebt om te weten dat je je terecht zorgen maakt, wil je er natuurlijk wat aan doen. En dat doe je nu: good 4 u!!! En ook voor je zoontje!Ik hoop trouwens dat je je man mee kan krijgen, laat hem bv hier eens wat verhalen lezen, dan ziet hij misschien dat we allemaal wel eens gedacht hebben dat het allemaal wel meevalt, dat het insluipen van een alcoholprobleem een ieder overkomen kan. En weet je: droog je tranen maar, het afscheid doet even pijn, maar overschat die borrel niet: heel veel zit tussen de oortjes, en het leven is lang zo slecht nog niet zonder die roes die uiteindelijk alleen maar gevoelens van schuld, schaamte, zorgen en op allerlei vlakken katers brengt!Fijn dat je het hier hebt gevonden, mij helpt het heel erg om onder lotgenoten te zijn; herkenning, begrip, steun en inspiratie...ik wens het jou ook allemaal!Liefs, Kaia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 26 november 2007 Rapport Share Geplaatst 26 november 2007 Hoi Alice,Rocken kan ook zonder alcohol hoor maar dat wist je al want je was al eens gestopt. Vorig jaar ben ik naar een concert van The Eagles geweest, die vind ik dus vreselijk goed, en Joe Walsh heeft het volgende lied geschreven (na 20 verdronken jaren, ook gestopt):Well you know I was always the first to arrive at the party, Oh and the last to leave the scene of the crime. Well it started with a couple of beers, And it went I don't know how many years, Like a run away train heading for the end of the line. Well I finally got around to admit that I might have a problem, But I thought it was just too damn big of a mountain to climb, Well I got down on my knees and said Hey, I just can't go on living this way, Guess I have to learn to live my life one day at a time. Oh yeah, One Day at a Time. Oh yeah, One Day at a Time. Well I finally got around to admit that I was the problem, When I use to put the blame on everybody's shoulders but mine, All my friends I use to hang with are gone, But I hadn't planned on living this long, Guess I'll have to learn to live my life one day at a time, It was something I was too blind to see, I got help from something greater then me, Now I have to learn to live my life one day at a time. Oftewel: één dag tegelijk. Zo doe ik het nu ook al een maandje of wat. En muziek helpt mij daar zeker bij, want je kunt er zoveel motivatie en inspiratie uithalen, heerlijk is dat. Heel veel sterkte en succes gewenst en ik zie je hier nog wel!p.s. ik was meer van Deep Purple en Jimi Hendrix enzo, later Sepultura en Blue Oyster Cult, nog weer later Metallica... en ik had een Big Crush voor Nina Hagen... 't is nu wel wat rustiger geworden hier hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 26 november 2007 Rapport Share Geplaatst 26 november 2007 Welkom Alice!Verhuis je mee naar de "huiskamer" van dit forum? Dan moet je even linksboven op 'forums' klikken, dan op 'ditjes, datjes & dagdraad' en dan de dag van vandaag aanklikken. Dan heb je direct contact met degenen die online zijn. Niet iedereen die ingelogd is zit de hele dag bij de p.c., maar je krijgt dan toch regelmatig respons, en kunt gezellig meepraten, of alleeen meelezen als je dat wilt.Goed van je dat je dit besluit hebt genomen!Sterkte, Tolie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alice Geplaatst 26 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2007 Hoi Benthe,Het is gewoon moeilijk om je levensstijl te veranderen als je partner er niet in meegaat.Mijn man ziet die problemen niet. We hebben vaak ruzie om kleine dingen, toen ik nog dronk waren die ruzies heftiger maar dan wist ik er de volgende dag niet zoveel meer van en was het snel weer vergeten.Hij heeft moeite met de nieuwe ik te begrijpen. We zijn al bijna 11 jaar samen en ik had er nooit problemen mee dat hij veel dronk. Waarom nu dan ineens wel? Is het waar dat mannen meer moeite hebben met veranderingen?Alice Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 november 2007 Rapport Share Geplaatst 26 november 2007 Lieve AliceIk denk dat je gewoon moet doorzetten en je niet teveel moet focussen op of je man het fijn vind dat je stopt of niet.Jij wilt stoppen ,JIJ wilt niet meer drinken voor jouw en voor je zoontje, een relatie moet niet van drinken afhankelijk zijn dan klopt er iets niet.Mijn man en ik hebben ook een heftig drank en drug leven achter de rug maar konden elkaar er gelukkig wel doorheen slepen. Soms kon ik niet stoppen maar dan bleef mijn man wel trouw niet drinken en dat heeft me er doorheen gesleept.Als jullie al 11 jaar maatjes zijn en nog veel met elkaar hebben dan zal hij dat willen blijven behouden en misschien niet meteen gaan minderen maar het is te hopen dat hij wel bij gaat trekken. Want anders wordt het wel moeilijk voor jouw, maar ook dat is te doen alleen de vraag of je dat wel wilt voor je zoontje.Mijn man en ik drinken nu af en toe ,maar heel gematigd. Ik drink nooit meer dan 3 flesjes bier en mijn man meestal maar 3 en heel soms 4-5 en dat is voor ons al zo'n verschil dat we er blij mee zijn. Toch merken we elke keer dat we wel drinken, hoe het ons lichamelijk afmat en ons de volgende dag op een dood spoor zet in ons leven. Dus we zijn allebei er van overtuigd, dat er nog veel te verbeteren valt.Dus stoppen is wel een toekomst plan.Ik wens je veel sterkte voor de toekomst en hoop dat je hier veel steun zult ondervinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 november 2007 Rapport Share Geplaatst 26 november 2007 Beste Alice,Sluipenderwijs en thuisdrinker. Dat klinkt mij wel heel bekend in de oren.Bij mij is het misgegaan in 1997/98. In rad tempo ging ik van een matig gemiddelde van 2 glazen wijn per dag naar 2,5 en zelfs meer flessen per dag.Goed idee om er wat aan te gaan doen.Zelf heb ik het hier met de internetbehandeling gedaan en met het forum natuurlijk.Ik dacht dat dat me niet zou lukken. Dit was nl. mijn tweede behandeling al.De eerste behandeling heeft maar 2,5 maand ADB opgeleverd met de nodige uitglijers.Bij deze: na een valse start bevrijd van de alcohol.Het gaat je lukken. Jammer dat je man er niets in ziet. Wellicht dat als hij jou voor de tweede keer succesvol ziet stoppen er ook toe kan worden overgehaald. Het moet echter wel uit hemzelf komen.Je vindt ons op ons dagelijks draadje: FORUMS > Alcoholdebaas > en dan het draadje met de dag van vandaag. Ergens op antwoord klikken, je bericht typen en dan op Op Discussie antwoorden klikken en je bericht wordt geplaatst, onderaan de voorgaande berichten. Snel reactie te verwachten. Klik wel regelmatig op VERNIEUWEN bovenaan rechts.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marjan Geplaatst 28 november 2007 Rapport Share Geplaatst 28 november 2007 Hoi Alice,Ook jij welkom.Super dat je al ruim een maand geen alcohol meer drinkt. Je bent mijn voorbeeld!Gr Marjan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 28 november 2007 Rapport Share Geplaatst 28 november 2007 Hallo Alice,Welkom op het forum.Je klinkt heel vastbesloten. Ik hoop dat het je lukt en wens je heel veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Hoi Alice, ik zit hier met hetzelfde probleem. Alleen mijn man drinkt niet echt teveel, maar haalt het liefst hele voorraden in huis. En hij zet alco voor mijn neus als ik b.v. thuis kom van het werk.Ik verdraag geen drank in huis: ik heb geen weerstand. Je zou kunnen zeggen dat het een smoes is en dat je er gewoon vanaf moet blijven. Maar ik zie het niet als een smoes, ik kan er gewoon niet vanaf blijven. Ooit is het me wel gelukt, maar als ik terug kijk , was dat ook een hele zware tijd. Ik word er gewoon verdrietig van. Mijn man snapt er geen sik van. Hij snapt niet dat ik graag bier drink of wat dan ook en het vandaag niet wil. Laatst enorme ruzie om gehad en ik heb al vijf dagen niet met hem gesproken, maar ik heb al zijn dure wijn door de gootsteen gekiept! Nu vijf dagen weer niet gedronken. Ik heb internettherapie gevolgt en daar moet je een alco schrift bijhouden. Ik wilde dus helemaal niks drinken maar had toch een aantal uitglijders. Toch heb ik nu inzicht gekregen in de moeilijke momenten en dagen, dus zeer leerzaam. Ik wens je veel sterkte toe en hoop je bij ditjes en datjes te lezen. Want ik ben wel benieuwd hoe jij dat nu gaat doen met je man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden