Spring naar bijdragen

Oké daar ga ik!


Marjan

Aanbevolen berichten

Lieve Mensen,

Oké, al maanden heb ik meegelezen op jullie forum. Zou ik wel of zou ik niet. Daarmee bedoel ik mezelf aanmelden voor dit forum en dus ook stoppen met alcohol. Steeds die twijfel, altijd wel een reden om het niet te doen en uit te stellen. Oh; lieve mensen, ik ben zo bang dat het niet gaat lukken, dat ik zal falen en mezelf weer zo terleur ga stellen. Ik heb jullie nodig!!! Alle suport is welkom.

Mijn profiel: Alcohol drinken zit in mijn genen... Al vroeg, als puber, dronk ik graag een biertje en kon zo af en toe eens lekker uit de band springen, tot het moment dat ik ontdekte dat matig alcohol, voor het avondeten zo'n lekkere roes kon brengen. Van kwaad tot erger; nu (vrouw van 36 jaar, fijne leidinggevende baan, geen kinderen, gescheiden maar nu met lieve samenwonende man) drink ik dagelijks, na mijn werk minimaal (stiekem) 5 biertjes van hoge gisting. Nou dan ben ik echt onder invloed, maar kom wonderbaarlijk nog vrij goed over....Vandaag nog geen alcohol. Zo ook morgen. En langer. Echt ik ben werkelijk bang om het vertrouwde los te laten.......

Groetjes marjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marjan

Aan mij de eer om je als eerste welkom te heten op het forum.
Ik hoop dat je veel sterkte en ondersteuning zult ondervinden van de lieve mensen hier.
We zitten allemaal in de zelfde boot en weten precies waar je het over hebt.
het feit dat je je hier aanmeld betekend wel dat het je hoog zit en dat je er wat aan wilt doen.
Beter zou ik zeggen, dus ik wens je veel sterkte toe met je poging te stoppen.
Je hebt hier grootse voorbeelden maar uiteindelijk moet je het zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Marjan,
5 bier van hoge gisting, dat tikt aan.
Goed idee om er wat aan te gaan doen.
Zelf heb ik het hier met de internetbehandeling gedaan en met het forum natuurlijk.
Ik dacht ook dat dat me niet zou lukken. Dit was nl. mijn tweede behandeling al.
De eerste behandeling heeft maar 2,5 maand ADB opgeleverd met de nodige uitglijers.
Bij deze: na een valse start bevrijd van de alcohol.
Het gaat je lukken. Hoe staat je lieve man er tegenover? Hij kan mogelijk een grote steun zijn.
Succes.
Je vindt ons op ons dagelijks draadje: FORUMS > Alcoholdebaas > en dan het draadje met de dag van vandaag. Ergens op antwoord klikken, je bericht typen en dan op Op Discussie antwoorden klikken en je bericht wordt geplaatst, onderaan de voorgaande berichten. Snel reactie te verwachten. Klik wel regelmatig op VERNIEUWEN bovenaan rechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Marjan,
Nou, oké dan, daar ga je dus. Hartstikke goed van je.
Bang zijn mag. Wat dacht je dan, als je een ingesleten gewoonte op zijn kop gaat zetten. Dat doe je echt niet met twee vingers in je neus.
Het feit alleen al dat je eerst een paar maanden hebt mee gelezen, doet me menen dat je een mens bent die niet over 1 nacht ijs gaat. Goed doordacht dus?
Heel veel succes. Het is velen van ons gelukt, jou lukt het vast ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjan,

Ik ben gisteren pas op het forum gekomen maar wist nog maar een paar dagen van het bestaan ervan. Wel al vaak gedacht om hulp te zoeken maar dan wordt het meteen zo definitief. Dus dit leek mij wel een fijne manier om zo met lotgenoten in aanraking te komen.

Ik ben nu ruim een maand zonder alcohol.
Heb wel nu na 1 dag al het gevoel van dat er mensen zijn die mij begrijpen.
Veel dingen zijn zo herkenbaar!!!!

Erg goed van je en veel succes.

Alice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...