Spring naar bijdragen

Beste wensen, lieve ADB forum deelnemers!!


Lily

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben Lily, en het is heeeel lang geleden sinds ik iets van me heb laten horen hier. Dat komt omdat het toch te moeilijk voor mij was om in het NL te schrijven. Dat had ik al gauw door; ik ben trots hoe ik de hele Tactus behandeling in het NL met succes en in het NL heb doorgelopen, maar ik kon me niet zo goed uiten hier op de forum. Inmiddels ben ik actief op een andere forum in mijn moedertaal.

Toch "lurk" (gluur) ik hier af en toe, want hier herken ik ook vaak "typisch Nederlands" problemen, cultureel-gebonden, zeg maar, en ik krijg ook een warme gevoel dat ik tussen heel veel lieve "soortgenoten" woon. Misschien zien wij elkaar in de trein, in de tram, op de markt. Fijn gevoel.

ik wil alle nieuwe mensen even een hartje onder het riem steken en alle "veteranen" feliciteren met alle werk & groei in 2007.

Zelf ben ik nu ruim 8 maanden alco de baas. YESSSS!!!
Dit voor een mens die 20 jaar lang te keer ging met drinken tot ik mijn naam niet meer wist. Bijna 38 en bijna een jaar ADB. Geweldig!!

Het was een behoorlijke strijd in het begin, zeg maar de eerste zes maanden, maar nu zie ik het liever als een voortgaande leermoment, met de nodige onberip, boosheid, verdriet, maar ook ontzettend veel blijheid, vrijheid, groei en inzicht. Kortom, net als het leven zelf. Als je drinkt of niet drinkt. Als je of verslaafd bent of niet. In ontkenning blijft of actief iets aan het doen bent. Leven.

Mijn leven zonder alcohol is echt veel beter. Ik heb inmiddels mijn baan opgezegd en werk zelfstandig tot grote vreugde, mijn relatie is veel mooier geworden en ik ben erg dankbaar niet alleen voor de steun & begrip van mijn partner maar vooral het feit dat hij niet drinkt zoals ik het deed!

Pas nu heb ik energie om meer dingen te gaan ondernemen, vooral qua vrije tijd activiteiten.

Dus, als je nu aan het worstelen bent, als het lijkt alsof alles nu veel erger is dat je gestopt bent, hou vol. Het is een enorm omschakeling. Het neemt tijd. Het vraagt aandacht. Niet te onderschatten, en niet uit te leggen aan mensen die het zelf niet doormaken. Geeft niet. Daarom hebben wij fantastische plekjes zoals deze forum waar wij kunnen mensen vinden die het wel begrijpen.

Ik wens iedereen een hele fijne 2008!!!

Veel liefs,
Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lily,
Voor iemand die niet in haar moedertaal schrijft gaat het jou verdraaid goed af.
Welgefeliciteerd met je eerste acht maanden droog. Ik huppel nog achter je aan met bijna zes maanden, maar ik herken veel in wat je schrijft. Ook voor mezelf gaan werken, relatie heel veel verbeterd.
Jij ook een heel goed 2008 toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lily,
ik zag dat je stond ingelogd en ik had al bij "wie is wie"gekeken!
Leuk dat je even meldt dat het goed met je gaat. 8 maanden is een hele prestatie!
Ik hoop dat je steun kan vinden op het andere forum en lees lekker mee hier! Al zou ik het heel leuk vinden als je af en toe (zoals nu) wat van je laat horen!
Het allerbeste met je en dat 2008 een geweldig jaar voor je mag worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lily,
Welkom terug en fantastisch dat je al ruim 8 maanden zonder alcohol leeft. Ik herinner me nog (vaag) dat je hier kwam en over je Nl inzat, terwijl je taalgebruik toch heel goed is. Ik ben blij dat je een forum hebt gevonden in je eigen taal. Dat scheelt natuurlijk wel ontzettend, vooral als je over dingen als gevoelens gaat praten. Gevoelens onder woorden brengen in je eigen taal is al moeilijk genoeg.
Zelf drink ik ook al ruim 8 maanden niets meer, de 11de vier ik mijn 9 maanden. Ik hoef lekker niet meer te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lily!

Ten eerste ontzettend bedankt voor jouw bijdrage en steunbetuiging.

Verder, je kan inmiddels ontzettend goed Nederlands schrijven, wellicht denk je nog heel veel in je eigen moedertaal. Maar toch, petje af! ;)

Geniet van het leven alsof het je laatste dag is! Dan doe ik hetzelfde :D

Groet,

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...