Spring naar bijdragen

zoeken naar...


Twisty

Aanbevolen berichten

Lieve medeforummers,

Tja, wie ben ik?

Twisty is mijn naam hier omdat ik nogal getwist word door rare gedachtegangen.
Ik ben een vijftiger, nog even aan de goede kant hiervan. Kind van gescheiden ouders in de jaren zestig wat toen écht nog uniek was [ik was de enige op mijn school]. Ben al geruime tijd weduwe, maar door omstandigheden nog nooit aan een rouwproces begonnen. Toen "het" gebeurde werd van mij verwacht dat ik sterk zou zijn vooral voor mijn kinderen en ook voor mezelf. Dat beeld hàd men van mij en er werd dus ook niets anders verwacht dan dat ik het wel zou redden. Maar nu achteraf blijkt dat ik helemaal niet zo sterk was! Ik verdronk mijn verdriet en eenzaamheid om me te kunnen ontspannen. De volgende dag liep ik weer "doodleuk" mee in het gareel. Jaren heeft dat zo geduurd tot ik besefte dat ik niet meer op gang kwam zonder die alcohol. Het was een masker wat ik iedere dag opzette en warempel het werkte ook nog. Wat heb ik in die tijden vele complimenten gehad van mijn omgeving, wauw...! Totdat ik er bijna aan onderdoorging. Ik wist dat het niet goed was om met alcohol op te staan en er mee naar bed te gaan. Maar op dat moment was het een vriend [alcohol] van me. Hij liet me ontspannen, slapen, en op een stiekeme manier de volgende dag weer functioneren. Maar het werd steeds meer om die z.g. vriend te behagen, om iets van dat gevoel van hem terug te krijgen. Mijn leven werd nu niet meer beheerst om de dingen die erom deden aan te pakken, nee het werd beheerst om aan de dagelijkse dosis te komen want anders haalde ik het einde van de dag niet!
Ondertussen werden mijn pubertjes volwassen. En ja, ik heb toch iets goed gedaan in mijn opvoeding. Want zij begonnen in te zien dat ik mijn lijf aan het uitleven was en dat dit niet normaal was volgens de normen en waarden die "ik" hun geleerd had.

Vanaf die tijd is het een vallen en opstaan met de alcohol. Soms gaat het een heel lange periode goed en dan ineens is het weer binge-fout.
Ik ben mijn hele zelfvertrouwen kwijt. Iedere dag denk ik terug aan die lieve, vooral spontane en zelfbewuste meid die ik ooit was, maar ze is weg en verdwenen naar...wist ik het maar...ik zoek haar nog steeds, iedere dag ondanks mijn leeftijd!

Liefs Twisty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Twisty,
Beangstigend he? die afhankelijkheid van alcohol. Dat je de hele dag bezig bent met wanneer je kunt drinken, hoe het in huis te halen (niet steeds bij dezelfde winkel), alles bijhouden zodat niet iemand jouw drankgebruik daarvan de schuld kan geven enz!
Al met al een hele klus, alcoholist te zijn! En met jouw drankgebruik heb je je eigen "ik"weggemoffeld.

Heel herkenbaar, flink zijn en lijken, maar het niet aankunnen en dan gaan drinken in de hoop dat het allemaal gemakkelijker gaat. Is ook zo, maar op de hele korte termijn. Als de drank is uitgewerkt krijg je de realiteit dubbel en dwars terug!
Ik denk dat je hier veel herkenning zult vinden en mogelijk ook ondersteuning om te stoppen met je drankgebruik/ Weet je al wat je doel is? Stoppen, minderen?
Overweeg ook eens de internet behandeling! Ikzelf heb er veel baat bij gehad!

Veel sterkte en nogmaals welkom hier!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom twisty!

Je hebt een goed besluit genomen door hier te komen, hier leer je dat je ten eerste niet alleen staat.

Die lieve, spontane, zelfbewuste meid die je kwijt bent, is er echt nog!
Heel erg diep verstopt waarschijnlijk, maar als je heel goed kijkt vind je haar echt weer terug...

Stoppen met jezelf te verstoppen is wel een vereiste,stoppen met alcohol dus...
Drink je nu nog, of ben je al gestopt...

Krachtig ben je, je hebt zelfstandig je kinderen goed grootgebracht, nu moet je leren goed voor jezelf te gaan zorgen, en dit hoef je niet alleen te doen.
Wij zijn er hier voor je, dus kom op de dagdraad en doe je verhaal, of lees mee en haal er uit wat voor jou van belang is.

Zet 'm op, heel veel sterkte!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twisty!

Ten eerste van harte welkom, hele mooie toepasselijke naam!

Verder, ben ik heel trots dat je eraan toegeeft om te stoppen met drinken.

Nu ga je het grote avontuur aan in de zoektocht naar jezelf, die leuke spontane en zeer zelfbewuste vrouw. Ik weet zeker dat het je gaat lukken. Geef het tijd en kijk gewoon lekker van dag tot dag.

Hoelang drink je al niet eigenlijk?

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twisty wat omschrijf je het sterk, dat je jezelf eigenlijk bent kwijtgeraakt door de alcohol... trouwens wat akelig van de mensen om je heen dat ze je zo prezen om je 'overeind blijven' na het overlijden van je man.. wat is er mis met rouwen en kwetsbaar zijn behalve dan dat het 'lastig' is voor je omgeving.

Ik wens je veel succes toe in de zoektocht naar jezelf, en met het verlate rouwproces, dit keer zonder alcohol en evt met therapie... het is de moeite waard!! echt!!
Ik weet zeker dat je dan die lieve, vooral spontane en zelfbewuste meid zeker terug gaat vinden. Dat gaat tijd kosten maar zelfs het proces daar naartoe is de moeite waard!
dag voor dag, ga ervoor!

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...