Spring naar bijdragen

Ik meld me gewoon aan!!


animal

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

blij dat er een forum is over alcoholverslaving.

Ik drink veel alcohol vanaf mijn 25. Totdat ik op mijn 48 ste de knoop doorhakte en 2 jaar niet heb gedronken van de een op de andere dag. Ik was ook echt trots op mezelf en voelde me goed.:)

Maar sinds 2 maanden ben ik toch weer begonnen met drinken. Het waarom is dat het op een of andere manier rust in mijn hoofd geeft maar elke keer als ik heb gedronken voel ik me rot en neem me voor dat het de laatste keer was maar het lukt me niet.:(

Ik wou dat ik er gewoon weer mee kan ophouden zoals toen en ben ook driftig aan het zoeken naar een manier om voor mezelf die kracht weer te vinden.

Vandaar mijn aanmelding. Ik wil gewoon niet meer drinken en hoop, door met jullie te praten, dat ik weer de kracht kan opbrengen om er mee te kappen.

Groetjes,

Animal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Animal, wat goed van je om hier te komen. Je vertelt niet zoveel over jezelf. Maar je bent hier wel goed. Mede door het forum ben ik vandaag zes maanden van de drank af. En dat wens ik jou ook toe.
Je bent al eerder 2 jaar gestopt dus je weet hoe fijn dat is. Wat is nu je trigger geweest om weer te beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Animal, wat goed van je om hier te komen. Je vertelt niet zoveel over jezelf. Maar je bent hier wel goed. Mede door het forum ben ik vandaag zes maanden van de drank af. En dat wens ik jou ook toe.


Je bent al eerder 2 jaar gestopt dus je weet hoe fijn dat is. Wat is nu je trigger geweest om weer te beginnen?



Dank je. dat je me dat toewenst,..daar krijg ik al de bibbers van.

De trigger is dat ik een supersensitieve man ben en om al die emotionele prikkels, die elke dag voorbij komen, te dimmen is voor mij de trigger geweest om weer te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Animal

Welkom op het forum...ik geloof wel dat je verwachtingen van het forum

quote:


Ik wil gewoon niet meer drinken en hoop, door met jullie te praten, dat ik weer de kracht kan opbrengen om er mee te kappen.

juist zijn, maar uiteindelijk zal je het inderdaad zelf moeten doen.

Ik ben er nog niet uit of ik nu Borderline of High Sensitive ben, maar ik ga de prikkels nu op een andere manier uit de weg. Ik doe aan yoga, wandel veel en eet gezond. Heb weinig sociale kontakten in kroegen en probeer alleen mar vrienden te hebben die niet alleen maar aan alcohol denken.

Nou ja dat is ook weer een beetje dubbel want hier denken we allemaal aan alcohol...maar dan wel op de goeie manier.
Ik wens je ook veel sterkte en kom gerust meeschrijven op ons draadje van vandaag.
Ditjes en datjes en dageraad en dan de datum van vandaag.
Daar zitten we bijna 24/7 steun te geven en te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud




Ik ben vandaag weer begonnen met m'n eerste 24 uur de eerste te laten staan, doe je met me mee?


Misschien helpt het je om voor dat nòòit meer, 24 uur in de plaats te zetten? Dat is nog te overzien, toch?




Veel sterkte en tot ziens op het draadje!




Groetjes,


Spud



Hallo Spud, bedoel je de eerste 24 uur de eerste te laten staan OF bedoel je 24 uur niet?

Ja en dat nooit meer drinken is mss wat strak maar ik ken mijzelf goed. Het is alles of niks :(

Het beviel me zo goed joh die twee jaar niet drinken. Ook niet meer stressen of er nog wel pils in de koelkast stond, niet naar de winkel spurten voor 6 uur....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi




Welkom op het forum...ik geloof wel dat je verwachtingen van het forum
quote:


Ik wil gewoon niet meer drinken en hoop, door met jullie te praten, dat ik weer de kracht kan opbrengen om er mee te kappen.

juist zijn, maar uiteindelijk zal je het inderdaad zelf moeten doen.



Je hebt helemaal gelijk safidepafi, je moet het helemaal zelf doen. Ik merk nu al dat het me enorm goed doet om er over te praten met jullie..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Animal
Het inderdaad zo dat je er in je directe omgeving niet veel of nooit genoeg over kan praten. de meeste mensen hebben oogkleppen op over hun alcoholgebruik.
Kom gezellig naar onze dagelijkse discussie, daar kan je het over alles wat je maar bezighoud hebben. r is altijd wel iemand ingelogd die met je mee wilt denken of delen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Vandaag word mijn eerste 24 uur niet drinken. En daar hoort de eerste laten staan bij. Dus eigenlijk omslachtig gezegt niet drinken. Uur per uur bekijken en soms per minuten maar wel niet meer drinken, zo houdt ik het voor mezelf overzichtelijk en ook haalbaar. Als ik nu tegen mezelf zeg nòòit meer dan krijg ik zoveel spanningen omdat dat woordje nòòit me een heel negatief gevoel geeft. Alsof ik mezelf iets afpak ofzo. Terwijl ik mezelf nou juist iets geef door niet te drinken omdat ik met een kater nou juist nog gevoeliger wordt en de emoties van anderen nog veel harder binnen komen dan in nuchtere toestand.



Ok, dat begrijp ik...zullen we dan gelijk maar zeggen tot zondagnacht 00.00 uur? Doe ik met je mee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Animal,

Welkom, hoop dat je hier vindt wat je zoekt op heel veel steun kan je ook rekenen.
Heb mezelf 30/12 aangemeld na 10 jaar niet te hebben gedronken verleden jaar weer begonnen en nu weer overnieuw beginnen want we weten dat we het kunnen, per dag per 24 uur.

Veel kracht moed sterkte en wijsheid,

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Animal, Welkom hier!

Je bent op de goeie plek terechtgekomen.
Hier wordt heel veel gedeeld en gesteund, en niet veroordeeld.

Morgen ben ik alweer 3 weken ADB, en natuurlijk moet ik het zelf doen, maar zonder dit forum was dat een stuk moeilijker geweest!

Neem vooral die eerste niet, dat is een helpende gedachte!

Succes en sterkte, en tot ziens op het dagdraadje.

Liefs, C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Animal, van harte welkom. Ik heb ruim vijf jaar niet gedronken en plots zat ik weer aan de drank. Ik ben op dit forum gekomen, wanhopig, met weinig hoop en zelfvertrouwen. Ik heb de internetbehandeling gevolgd van TACTUS en daar leer je zoveel over jezelf. Je gaat beter leren nadenken over je denken en doen. Nu gaat het harstikke goed, maar het gaat niet vanzelf. Telkens als ik het moeilijk heb moet ik het forum weer opzoeken en dan wordt je van alle kanten geholpen. Je zit hier goed, sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Animal en Spud, wat goed om samen te gaan stoppen vandaag! dat kan echt helpen, er zijn er hier meer met een gezamenlijke stopdatum
en verder is het inderdaad het beste om per dag te kijken, vandaag drink ik niet... en dat elke dag opnieuw en voor je het weet worden uren dagen, dagen worden weken, en weken worden maanden.

succes vandaag!!! ik doe weer mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...