Spring naar bijdragen

Maatje aangeboden


Elsemiek

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Hoi elsemiek

Wat super dat je al 5 maanden clean bent  hoe ben jij afgebouwd? En heb jij hulp gekregen?

Ik ben frans 40 jaar

7 jaar geleden maag klachten ik was net 32 jaar en had alleen astma en kreeg vaak antibiotica en pretnison verder gezond ik kreeg te horen dat mijn maag beschadigd was door deze medicatie dus stelde de arts voor om een groot deel van mijn maag weg tehalen. Na deze operatie ging alles goed alleen viel ik heel er veel af, ik ben altijd wel flink geweest en zeker door de pretnison mijn normale gewicht was 120kg maar ik ben ook bijne 2 meter, net voor mijn operatie woog ik 160kg heel veel vocht ook na een half jaar woog ik nog maar net 69kg en bleef afvallen tot ik bijvoeding kreeg drankjes papjes calorieënboost

Eindelijk begon ik weer aan tekomen een half jaar later kreeg ik helse pijn aanvallen en ben een aantal x naar de spoed gebracht maar konden niets vinden, aangezien ik geen nsaid's mocht hebben ivm mijn maag kreeg ik oxycodon tegen de pijn

Ik begon met 3x5 mg en bij doorbraak pijn mocht ik 5mg extra pakken dit ging 2 a 3 maanden goed tot dat ik meer pijn kreeg en begon bloed te plassen, weer naar het ziekenhuis fotos gemaakt urine gecontroleerd maar op het bloed na niets bijzonders te zien, uit eindelijk plaste ik een klein niersteentje uit maar bliijf pijn  houden en de oxy werd verhoogd naar 4x 10 mg en er werd eindelijk een ct-scan gemaakt en ja hoor er bleken 5 nierstenen te zitten de uroloog vertelde me dat de steentjes te klein waren om te vergruizen of weg te halen dus moesten ze op de natuurlijke weg er uit komen

Langzaam ging de oxycodon omhoog en kreeg langwerkende 4x 10mg en de snel werkende mocht ik innemen bij doorbraakpijn en kreeg van de huisarts of op de spoed morfine spuit of pethidine , langzaam bleven de nierstenen terug komen en de oxycodon werd verhoogd uit eindelijk slikte ik op bepaalde dagen zeker wel 190mg oxy en had ik thuis zelfs morfine ampullen om me zelf te injecteren soms 3x pd 30mg ik werd afgekeurd en kwam thuis te zitten en ondaks de pijn die ik had kreeg ik een stempel verslaafd en werdt door veel artsen niet meer geloofd dat ik pijn had en werd er zelfs depressief van heel erg zelfs en kreeg hulp van een psychiater en svp'ers die thuis kwamen praten en me helpte me door er door heen te komen ik was zelfs zo wanhopig dat ik zelfs een aantal x heb geprobeert mijn leven te beeindigen

Op een dag belde de huisarts naar ons op en vroeg hoe het ging toen zij mijn vrouw frans is even om een boodschap waarop de huisarts verbaast zei loopt hij nog rond dan zonder problemen,  en ja ik deed alles auto rijden en ben mantelzorg voor een aantal mensen

Uiteindelijk zijn mijn vrouw en ik er zelf achter gekomen hoe het zou komen dat ik nierstenen zou aanmaken , dus dit legde we voor aan de huisarts hij ging hier niet op in en ook hij begon mijn pijn niet meer serieus te nemen en heeft een melding gemaakt bij de hap en spoed dat zei mijn niet meer mochten helpen als ik een pijn aanval had uit eindelijk zei mijn huisarts dat de pijn tussen mijn oren zat en dat hij mijn helemaal beu was, ook de uroloog in het ziekenhuis geloofde mijn niet meer wat nierstenen in je nier kan je niet voelen,  ik voelde me wanhopig en verloren

Uit eindelijk ben ik anderhalf jaar geleden naar een nieuwe huisarts gegaan en heel mijn verhaal vertelde hij schork heel erg toen hij zag wat ik slikte en erbij spuite en hij stuurde me door naar een andere uroloog

Sinds een jaar zijn ze er pas achter gekomen wat het probleem was en presies wat wij hadden aangegeven oxaalzuur bleek 4x tehoog te steen op 1200 die eigenlijk op 400 mag staan ik kreeg direct een dieet dit had dus te maken met die maag operatie en door die bijvoeding die ik had en moest overal mee stoppen geen groene groentes geen thee geen chocoladeproducten geen noten geen zout dat waren juist de producten die ik veel binnen kreeg om aan te komen

Uit eindelijk ben ik in sept vorig jaar  geopereerd in groningen om de laaste stenen weg te laten halen uit eindelijk heb ik in de afgelopen jaren meer dan 80 nierstenen gehad en ben 3 dagen na de operatie gaan afbouwen met de spuiten en de oxy tot dat ik in januari nog maar op 40 mg perdag zat en weer pijn kreeg en op nieuw niemand geloofde me in het ziekenhuis zelfs mijn nieuwehuisarts begon te twijfelen maar stuurde me toch door naar het ziekenhuis uit onderzoek bleek dat ik nu geen nierstenen had maar nu galstenen heel mijn gal zat voel de chirurg zei  echt een zak vol stenen. Aangezien de pijn en gewenning aan de oxy zat ik zo weer op de 140mg per dag

Ben nu sinds een half jaar pijn vrij en ben op mijn eigen houtje gaan afbouwen in het begin mindere ik zelfs met 15 mg per x tot dat ik op een dag hart kloppingen kreeg trillen zweten ik ben naar mijn huisarts gegaan en hij zei dat ik me maar moest laten opnemen voor een dethox omdat hij het niet zou geloven dat ik thuis zou kunnen afbouwen en weer kwam dat gevoel naar boven dat ik me er weer helemaal alleen voor stond zelf mijn psychiater en svp'ers geloofde er niet in

Ik ben uit eindelijk naar een speciale afd geweest om te praten over een opname na een aantal dagen kreeg ik op een donderdag telefoon  dat ik die maandag er op verwacht werdt voor de opname  ik heb heel dat weekend niets meer gegeten of gepraat lag alleen maar te huilen omdat ik dit eigenlijk niet wilde ik zat toen op een dosis van 40 mg per dag 4x 10mg 8uur 12 uur 16 uur en 20.uur

Ik besloot dat ik niet ging en heb iedereen netjes gebeld en uitgelegt dat ik het eerst zelf wilde proberen  ik mreeg heel veel onbegrip en bijna niemand dacht dat het me zou lukken  ik heb met de artsen gepraat en heb aangegeven dat IK OP MIJN EIGEN TEMPO wilde gaan afbouwen.    Ik heb kunnen regelen dat ik 2x per week mijn medicatie af kan halen dus op maandag en donderdag elke x voor 4 dagen uit slik nu 20 mg 4x 5 op de zelfde vaste tijden ik ga nu heel slecht slapen er voel me erg onrustig ik heb steenkoude voeten en handen maar zweet me rot ook komen al mijn emoties van de afgelopen jaren weer naar boven ik heb uit eindelijk 6 jaar lang afgevlakt geleeft ik ben met deze klachten naar de huisarts gegaan en geeft nog steeds aan dat hij niet denk dat ik dit zelf kan ook die ontwennings kliniek heb ik gebeld maar hoor niets terug voel me zo verdomt alleen er voor staan

Ik leef op dit moment echt met de klok van wanneer mag ik weer in nemen ondanks dat er niet in me geloofd wordt maakt het me wel sterkter ik zeg eerlijk ik ben bang om zonder oxycodon verder gegaan bang om straks weer pijn te hebben ik nam altijd volop oxycodon mee als ik even weg zou gaan de oxy was echt mijn grote vriend ik vergat veel maar niet die pillen

Ik heb 2 weken wel een terug val gehad ik vond 1 doosje oxycodon langwerkend achter in de kast en voelde me zo rot dat ik in 2 dagen alle 30 tabetten van 10mg in had genomen naar in tegen heb ik me maar een aantal uur goed gevoeld maar ben er wel achter gekomen hoe zwaar ik het die dagen er na heb gehad hahaha

Op dit moment voel ik me gewoon rot als ik nu mijn dosis in neem maar voel me ook rot als ik het niet die   ik sta nu op een punt dat ik twijfel zal ik nu hele.aal niets meer innemen of wel dit gaat de heledag door mijn hoofd wordt er gek van

Sorry voor het hele verhaal eigenlijk ben jij nu de eerste die echt alles weet zelfs mijn vrouw weet niets van die terug van va  laatst en durf het ook nog niets eens tegen iemand te vertellen

Wat was jou ervaring met afbouwen en heb jij tips die mijn kunnen helpen ik voel me zo alleen er voor staan

Als nog sorry en bedankt als je dit gelezen heb  ik zie je reactie wel hoop ik.

Groetjes frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

Allereerst bedankt voor je bericht. Hiermee zet je al een stap in de goede richting. 

Mijn ervaring met het afbouwen van de oxycodon is dat, hoe graag je het ook wilt, het alleen bijna niet te doen is. Ik ben verslaafd geraakt aan oxycodon door een zware buik operatie.

Ik zal je vertellen hoe ik na 21 dagen van de oxycodon af was. Via Tactus verslavingszorg ben ik traject in gegaan. En het heeft mij heel veel mooie dingen gebracht. Uiteraard heb ik het zelf ook op eigen houtje geprobeerd. Maar dat was niet mogelijk voor mij. Ik werd ziek. Heel ziek. Trillen, zweten, overgeven etc.

Via Tactus ben ik na 21 dagen gestopt met oxycodon. Ik kreeg, naast de oxycodon, medicatie die de oxycodon afstoot in je hersenen en ervoor zorgt dat je dus niet ziek wordt. Het kan overigens wel dat je iets onrustig bent. Maar ook hier kun je medicatie voor krijgen. Je krijgt de optie om het thuis te doen of in een kliniek. Ik heb gekozen om het thuis te doen. 

En daar ging ik op naar een nieuw leven zonder die vreselijke troep. Zoals ik zei kreeg ik medicijnen die de oxycodon afstoot. Je begint met een hele lage dosis + het aantal mg oxycodon die je gebruikt per dag. Die medicijnen worden gedurende de 21 dagen opgehoogd. En dan na 21 dagen stop je met de oxycodon. Wat was ik bang. Bang om ziek te worden. Bang voor wat ging komen. Frans geloof mij dit is echt het beste wat ik de afgelopen tijd heb gedaan. Ik stopte met oxycodon en ik werd niet ziek! Ik was van de oxycodon af!! Je blijft nog een tijdje suboxone gebruiken. Dit medicijn zorgt ervoor dat het de trek weghaalt.

Nu is mijn verhaal wel een succes verhaal. Er zijn mensen die er natuurlijk langer over doen. Maar dat geeft niet. Als jij graag van de oxycodon af wilt dan kun je dat! Je mindset veranderen. Je dagelijkse bezigheden 360 graden omgooien. Want je leven staat nu alleen maar in het teken van oxycodon. En dat is straks niet meer. De kans dat je dan in een gat valt is groot. Dus bedenk hoe je die tijd gaat invullen. Ik ben gaan sporten, wandelen, lezen, mediteren. Mediteren? Ik? Haha ik had iedereen uit gelachen als ze het tegen mij zeiden tijdens mijn verslaving. En nu brengt het me heel veel rust. 

Nu ik clean ben komen prikkels binnen. Voel ik weer emoties en geniet ik heel erg van de dingen om me heen. En heeft het me heel veel mooie dingen gebracht. Zoals een opleiding en baan als ervaringsdeskundige en maatje bij Tactus en op deze site..

Er is een leven zonder oxycodon. Geloof mij. Het brengt zoveel rust als je van die troep af bent. Overigens maakt het heel veel kapot. Geestelijk, lichamelijk, op sociaal vlak enz. 

Mijn tip aan jou is, maak een afspraak bij je huisarts. Leg je probleem voor en vraag een verwijzing naar een verslavingskliniek. Of ga eerst op internet zoeken naar een kliniek in de buurt waar jij je goed bij voelt en vraag om een verwijs brief. Ga er voor! Alleen is het zo zwaar en al die strijd en het ziek worden/zijn, het alleen voelen, is het niet waard Frans. Het kan echt! Al zul je nu denken dat je er nooit vanaf komt. Neem mij als voorbeeld. Heb je het moeilijk, stuur mij een bericht en reageer zsm en zal je proberen op te beuren!

Graag hoor ik van je! Zet um op! 

Groetjes,

Elsemiek 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hoi elsemiek

Bedankt voor je reactie

Het is wel pittig

Maar voel me op dit moment eigenlijk te goed voor een opname

Er speelt veel meer mee ook psychische en wil eigenlijk gewoon thuis blijven ben op dit moment tot zo ver afgebouwd dat ik nu nog maar 3x5mg per dag slik van al die benzos die ik had ben ik allemaal van af behalve mijn midazolom dat is een zeer sterk slaap middel 15ml per nacht dus echt een hele hoge dosis

Voel me nu gelukkig niet depri en dat wil ik zo houden

Het meeste waar ik echt last van heb ik steen koude voeten en handen maar erg veel zweten en onrustige benen eigenlijk moet je in de zomer afbouwen dan is het niet zo koud hahaha

Ik heb op dit moment mijn vrijwilligers werk 3x per weer 4 uur in de zorg en wil dit niet kwijt raken als ik zou worden opgenomen bijna niemand weet dat ik een oxy probleem heb ik schaam me daar zo om

Wel heb ik de afgelopen weken idd mijn gevoel en emotie weer terug dit kwam best hard aan dat heeft zeker 5 jaar stil gelegen leefde dag in dag uit op de oxy en morfine en pethidine

Waar ik heel erg verdrietig van wordt is dat bepaalde artsen niet in me geloofde dat ik dit kon maar als je ziet hoe ver ik nu al ben wil ik die laatste loodjes echt zelf doen en zonder medicatie ben al blij dat ik van al die pillen af ben de huis arts wilde mijn nog wel rivotril voor schrijven maar ik heb dit na gekeken en schrok er enorm van ik heb die 5 flesjes terug gebracht naar de apotheek

Mijn vrouw is tot zo ver wel op de hoogte en steun me gelukkig wel in mijn beslissing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

Je hoeft niet persé opgenomen te worden als je hulp krijgt. Ik heb het ook thuis gedaan onder begeleiding. Als je straks helemaal gestopt bent is een na traject ook heel belangrijk namelijk. Mijn advies is wel om hulp te zoeken. Dit kan natuurlijk ook een psycholoog zijn. Iemand waar je, je verhaal kwijt kunt. Ik merk dat de mensen die ik begeleid daar heel veel aan hebben. Maar goed dat is natuurlijk een keuze die ieder voor zich maakt.

Dat artsen je niet meer geloven, heeft voornamelijk te maken met de onwetendheid van de verslaving aan oxycodon. Artsen schrijven heel erg makkelijk oxycodon voor maar vergeten dat mensen na 1 à 2 weken al verslaafd zijn. Het wordt veel te makkelijk voor geschreven. Hier ben ik samen met een verslavingsarts mee bezig. Om huisartsen inzicht te geven hoe zwaar het is om van oxycodon af te komen. Het is hetzelfde dan een heroïne verslaving! 

In het begin van mijn verslaving schaamde ik mij ook heel erg. Dat gevoel snap ik heel goed. Maar door erover te praten, vooral als je er straks helemaal vanaf bent, kreeg ik meer rust. Maar ook dit is over ieder anders. 

Heb je genoeg afleiding? Hobby's? 

Ik wil je nog wel een tip mee geven. Ga niet te snel afbouwen! Dat kan levensgevaarlijk zijn! Ook is het belangrijk op je voeding te letten. Dit helpt ook in het proces. En houdt vol! Je bent niet alleen! 

 

Groet,

Elsemiek 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
Op 22-10-2020 om 21:37 zei Elsemiek:

Hoi Frans,

Allereerst bedankt voor je bericht. Hiermee zet je al een stap in de goede richting. 

Mijn ervaring met het afbouwen van de oxycodon is dat, hoe graag je het ook wilt, het alleen bijna niet te doen is. Ik ben verslaafd geraakt aan oxycodon door een zware buik operatie.

Ik zal je vertellen hoe ik na 21 dagen van de oxycodon af was. Via Tactus verslavingszorg ben ik traject in gegaan. En het heeft mij heel veel mooie dingen gebracht. Uiteraard heb ik het zelf ook op eigen houtje geprobeerd. Maar dat was niet mogelijk voor mij. Ik werd ziek. Heel ziek. Trillen, zweten, overgeven etc.

Via Tactus ben ik na 21 dagen gestopt met oxycodon. Ik kreeg, naast de oxycodon, medicatie die de oxycodon afstoot in je hersenen en ervoor zorgt dat je dus niet ziek wordt. Het kan overigens wel dat je iets onrustig bent. Maar ook hier kun je medicatie voor krijgen. Je krijgt de optie om het thuis te doen of in een kliniek. Ik heb gekozen om het thuis te doen. 

En daar ging ik op naar een nieuw leven zonder die vreselijke troep. Zoals ik zei kreeg ik medicijnen die de oxycodon afstoot. Je begint met een hele lage dosis + het aantal mg oxycodon die je gebruikt per dag. Die medicijnen worden gedurende de 21 dagen opgehoogd. En dan na 21 dagen stop je met de oxycodon. Wat was ik bang. Bang om ziek te worden. Bang voor wat ging komen. Frans geloof mij dit is echt het beste wat ik de afgelopen tijd heb gedaan. Ik stopte met oxycodon en ik werd niet ziek! Ik was van de oxycodon af!! Je blijft nog een tijdje suboxone gebruiken. Dit medicijn zorgt ervoor dat het de trek weghaalt.

Nu is mijn verhaal wel een succes verhaal. Er zijn mensen die er natuurlijk langer over doen. Maar dat geeft niet. Als jij graag van de oxycodon af wilt dan kun je dat! Je mindset veranderen. Je dagelijkse bezigheden 360 graden omgooien. Want je leven staat nu alleen maar in het teken van oxycodon. En dat is straks niet meer. De kans dat je dan in een gat valt is groot. Dus bedenk hoe je die tijd gaat invullen. Ik ben gaan sporten, wandelen, lezen, mediteren. Mediteren? Ik? Haha ik had iedereen uit gelachen als ze het tegen mij zeiden tijdens mijn verslaving. En nu brengt het me heel veel rust. 

Nu ik clean ben komen prikkels binnen. Voel ik weer emoties en geniet ik heel erg van de dingen om me heen. En heeft het me heel veel mooie dingen gebracht. Zoals een opleiding en baan als ervaringsdeskundige en maatje bij Tactus en op deze site..

Er is een leven zonder oxycodon. Geloof mij. Het brengt zoveel rust als je van die troep af bent. Overigens maakt het heel veel kapot. Geestelijk, lichamelijk, op sociaal vlak enz. 

Mijn tip aan jou is, maak een afspraak bij je huisarts. Leg je probleem voor en vraag een verwijzing naar een verslavingskliniek. Of ga eerst op internet zoeken naar een kliniek in de buurt waar jij je goed bij voelt en vraag om een verwijs brief. Ga er voor! Alleen is het zo zwaar en al die strijd en het ziek worden/zijn, het alleen voelen, is het niet waard Frans. Het kan echt! Al zul je nu denken dat je er nooit vanaf komt. Neem mij als voorbeeld. Heb je het moeilijk, stuur mij een bericht en reageer zsm en zal je proberen op te beuren!

Graag hoor ik van je! Zet um op! 

Groetjes,

Elsemiek 

Hee Elsemieke, 

Ik vind het zo goed van je dat je van de oxycodon af bent gekomen. Ik heb zelf 3mg bromazepam gebruikt 8 mnd met de laatste 2 maanden afgebouwd van 0,75mg naar 0. Dit ging 10 dagen goed. Daarna ging ik minder slapen tot ik dus niet sliep. Ik heb hier ook een angst voor opgelopen dus ikzit in een soort patstelling. Ik heb dus nu 1 dag 4,5mg genomen en '1,5 mg nu weer een dag niks. Wat is nu het beste om te doen?

Groetjes Lauriena 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...