Spring naar bijdragen

Daar zit je dan


Rizla

Aanbevolen berichten

Ja daar zit je dan,
achter je computer en zoekt op het web naar hulp, Je weet voor jezelf dat je teveel drinkt. Zegt tegen je vrouw dat het niet waar is, je kinderen maken achter je rug het bekende gebaar van slokie op.
Je wilt er wat aan doen maar na de eerste van de dag volgen er altijd meer, terwijl je je voorgenomen had om dat op deze dag niet te doen. De volgende dag voel je je rot, neem maar een paracetamol en koffie en zegt weer tegen jezelf "vandaag niet". Draait een zware en gaat dan maar weer klussen.
:devil: Ja rizla heeft een drankprobleem, slikt pillen om zijn emoties in bedwang te houden en die gaan niet samen met drank, je weet het en je doet het toch. Hoe stom kan een mens zijn.
Je vrouw geeft de schuld aan je uitzendverleden in Kosovo en andere Balkanlanden waar je diep in de shit hebt gezeten. Bij de psycholoog houd je angstvallig je mond over je drankprobleem. De oorzaak van de verstoorde relatie ligt niet bij jou, nee het ligt altijd aan een ander. Je weet voor jezelf wel beter.
Je schaamt je om ervoor uit te komen, maar het is waar en die waarheid is hard.
Ja ik ben gehuwd en heb drie kids.Ben met leeftijdontslag en ben dus thuis. Zie nu op dit forum dat ik niet de enige ben met een probleem en hoop dat ik met jullie hulp en steun een uitweg te vinden en de drankcirkel te doorbreken.

Groeten Rizla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rizla,
Welkom hier. Wat een openbaring hé, dat je de enige niet bent. Ik heb dat toen ook zo ervaren.
Je hebt het dagdraadje ook gevonden, schrijf mee of lees mee. Haal eruit wat je voor je zelf
kunt gebruiken, wat voor jou van toepassing is.
Als ik jou verhaal zo lees is het misschien wel raadzaam je op te geven voor internettherapie.
Die heb ik ook gevolgd en kun je er gaande weg achter komen of er inderdaad verband bestaat
met je verleden, stemmingen en zo meer. Als je eenmaal inzicht heb verkregen waarom je
alcohol drinkt is het mogelijk om te minderen of het stoppen aan te pakken. In je eentje gaat
dat moeilijk heb ik gemerkt. Voor mij ging ook het minderen niet op en heb uiteindelijk gekozen
om geheel te stoppen. Ik kan je zeggen, dat er weer een wereld voor je opengaat. Het is niet
makkelijk maar je krijgt er veel voor terug. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum.
Ik ben blij dat je de stap naar hulp vragen hebt durven zetten.
Dit is een hele grote belangrijke stap.
Ik ben nu 48 jaar en dit is voor mij de eerste keer dat ik hulp heb gevraagt.
veel te laat natuurlijk maar beter te laat dan nooit.

Wees dus trots op jezelf dat je er wat aan gaat doen.
leef per dag.
doe met ons mee en drink vandaag niet
en geef je lichaam en geest een kans .

Ik heb zelf ook door problemen met mijn vader, de drank als vriend gezien, maar weet nu dat er geen ergere vijand is.
Geen grotere Nepper,
nep emoties
nep lach
nep vrienden
nep alles

loop met me mee dan geef ik je een hand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rizla,
Hartelijk welkom hier.
Zelf heb ik hier enorm veel steun gevonden en heb in combinatie met de internettherapie kunnen stoppen met drinken.
Daarvoor had ik dat al geprobeerd via de ambulante verslavingszorg, maar kreeg na een leuke vakantie een giga-terugval.
Bij de internettherapie heb ik veel inzicht gekregen in mezelf en vele handvatten gekregen om na de therapie droog te kunnen blijven. Het forum is daarbij een ontzettende steun.
Begin maart heb ik een intakegesprek om nu eindelijk eens wat aan mijn depressiviteit te gaan doen.
Onze dagdraad vind je onder FORUMS > Alcoholdebaas > Ditjes,datjes&dagdraad > de draad met de datum van vandaag.
Alle gesprekken vinden op die ene draad plaats, zo hoeven we niet steeds maar te switchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rizla, goed van je, man dat je de eerste stap gezet hebt! Je zal zien dat je hier veel steun zult krijgen, en geloof me, iedereen die je hier zult ontmoeten (we zijn meestal te vinden op :FORUMS, ditjes, datjes en dagdraad, en dan klikken op dagdraad van vandaag) staat open voor hulp en raad. Bij iedereen kun je ook weer wat anders vinden, maar herkenning is denk ik wel het grooste goed wat je hier vandaan haalt!
Ik weet nog dat ik hier binnenkwam, ik gaf mezelf nog geen cent kans van slagen, maar zóveel mensen die het wel lukte, soms met terugvallen (die hebben we bijna allemaal wel gehad), maar langzaam, dag na dag, uur na iuur, merk je dat jij het ook kan! Eerlijk blijven, naar jezelf, naar het forum toe, en alle hulp pakken die je wordt aangeboden!
Succes! Ga ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom rizla

Wat je hier neerpoot is heel herkenbaar, en vast niet alleen voor mij. Ik ben nu ruim één maand ver (duh, het lijkt wel of ik zwanger ben ;-)), en ook voor mij was toegeven de moeilijkste stap. Ik zou zeggen, eens je toch bezig bent de feiten onder ogen te zien, geef het dan gewoon ook toe aan je naaste omgeving, je zal ineens op meer begrip kunnen rekenen. Stoppen is niet onmogelijk, helemaal niet, maar het zijn de eerste en niet de laatste loodjes die hier het zwaarste wegen, dus kop op, en go for it. Je kan niet geloven hoeveel meer mogelijkheden je plots hebt, en wat voor een boost van zelfvertrouwen je krijgt eens je beseft dat je niet meer afhankelijk bent van dat rottig spul.

Veel succes, en rol er nog eentje ;-)

Maxo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rizla, zou het kunnen zijn dat je door je verleden in Kosovo een post traumatische stress stoornis hebt opgelopen? En dat je al die heftige gevoelens van die tijd wegdrinkt nu?
Het lijkt me naast het stoppen met drinken ook een goed idee om te proberen die dingen een plek te geven en leren op een andere manier met die gevoelens van toen om te gaan.
Misschien zit ik er ook helemaal naast hoor maar als je niet meer drinkt dan kan het zo zijn dat die gevoelens weer in alle hevigheid boven kunnen komen en dat is moeilijk om in je eentje te dealen.

Maar je bent hier op het goeie adres en zoals je het beschrijft zag ik mezelf ook zitten, achter mijn pc, weer eens op zoek naar hulp tot ik dit forum tegenkwam en zoals je ziet aan mijn datum naast mijn naam is dat al een hele tijd geleden.

Nu ben ik eindelijk zover dat ik al lange tijd droog sta, een maand of 8 ben ik nu bezig met alcohol niet meer te zien als trooster, emotieregulator enz en ik ben blij dat ik die keuze uiteindelijk heb kunnen maken.

Heel veel sterkte rizla, oja en mijn merk is meer mascotte ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rizla: van harte welkom. Het is een beetje een chaos geworden. Waar is de ellende begonnen en hoe gaan we de ellende eindigen. Ja we zitten hier allemaal in het zelfde schuitje, dus je bent echt niet de enige. Kort gezegd: er is werk aan de winkel. Het forum en de internetbehandeling zouden je een end op weg kunnen helpen. Voor jezelf moet het eerst helder zijn, heb ik wel of niet een serieus drankprobleem en wat wil ik stoppen of minderen. Ik wens je sterkte!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...