Spring naar bijdragen

Waarom zet ik mijn toekomst op het spel?


Thijs

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Thijs. (28)

Ik vind het moeilijk om hier wat te schrijven. Ik ben normaal iemand die altijd denkt zijn eigen problemen te moeten oplossen maar zoals jullie weten met gokken is dit nooit een slim verhaal.
Ik gok al vanaf jongs van aan wel eens en had wisselende periodes met succes maar uiteindelijk kwam altijd de kater waarop je je geld er in enkele uren door heen brandt.
Ik vergeet de tijd compleet, wordt meegenomen in het moment en de spanning en blijft vervolgens maar geld storten op hoop van een wonder om mijn probleem in een keer op te lossen. Wat natuurlijk super naïef is. 

Een jaar of 3 geleden ben ik zo in de problemen gekomen dat er geen andere optie was om mijn ouders het te vertellen. Dat luchtte mij enorm op en samen hebben we toen een plan gemaakt om weer van de schulden af te komen en het leven weer wat beter te maken. Hun konden mee kijken met mijn rekening en dat was voor mij dan ook echt een stok achter de deur. Dit ging dus 3 jaar goed tot dat ik eindelijk weer wat geld had en het eigenlijk gewoon heel goed ging. Mijn vader had een nieuwe telefoon en vond dat ik het goed had gedaan dus ik had die vrijheid weer verdiend om zelf de controle over mijn rekening te hebben. Verder heb ik een lieve vriendin die mij met alles wil helpen maar ik ben niet eerlijk tegen haar geweest over de laatste 3 maanden. Het begon met een klein bedrag van 250 euro om als optie op een aandelenindex te zetten en liep al snel uit naar zo ongeveer 3000 Euro. De aandelen bleven maar omhoog gaan ondanks de recessie wat in principe ongekend was. Maar wel een risico dat ik had kunnen weten. Na lang wikken en wegen heb ik mijn resterende geld daar van af gehaald. Vervolgens hem ik mijn oude pokerstars account weer gevonden en ben ik hier weer langzaam op gaan gokken. Ik stort honderd euro, de ene keer maak ik er 500 euro van en de andere keer verlies ik het in een kwartier. Al het geld wat ik laat uitbetalen vindt vroeg of laat zijn weg weer terug naar pokerstars.

Ik heb dus recent ook een huis gekocht samen met mijn vriendin. Hier zijn we ontzettend blij mee en hier hebben we dus ook samen een rekening voor. Ik heb afgelopen week een grens over schreden door daar ook geld vanaf te halen. Hier kwam ze achter en was vreselijk boos en verdrietig om wat ik had gedaan. Ik heb ook geen goed woord over voor mezelf dat ik het niet kon opbrengen om het te vertellen en dat het zover heeft moeten komen. Over 2 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Deze toekomst heb ik dus gewoon op het spel gezet om dom te gokken. Ik weet niet wat mij bezielt. Vanavond ga ik samen met haar het opbiechten aan mijn ouders. Ik weet dat het echt anders moet en dat ik dit niet voor mijzelf kan houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooi en eerlijk verhaal. Jammer dat de aanleiding zo vervelend is. 

Goed dat je de stap heb genomen om hier je verhaal te schrijven. 

Vaak denken familie leden na een paar maanden in jou geval jaren dat de verslaving is overwonnen. Helaas blijven we altijd verslaafd en zullen we altijd waakzaam moeten blijven. Ga voor jezelf op onderzoek wanneer het weer begon te kriebelen om weer te gaan gokken. Was het de aandelen of was het al daarvoor. Ik merk nu dat de grote drang afneemd maar dat ik bij bepaalde momenten wel een hogere piek heb. 

Zoek na oplossingen en mooi dat je eerlijk bent na je vriendin en familie. Je hebt al laten zien dat je drie jaar kan stoppen. Pak het op en doe dat wat jou helpt. Beperkte financiële vrijheid kan een hoop opleveren. 

Sterkte bij je gesprek. 

Groet Xsanny 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...