Spring naar bijdragen

Houvast


charlie

Aanbevolen berichten

Hallo en welkom Fruitvlieg. Ik moet wel lachen om je naam, dat zijn toch van die hinderlijke beestjes die zich ongebreideld voortplanten en voor biologen dienen om genen te bestuderen? Grapje hoor, trek het je niet aan.

Je bent "alweer" 30, zeg je, ik noem dat "nog maar dertig". Een prachtige leeftijd om na te gaan denken over het vervolg van je leven. Het is erg wijs van je dat je iets aan je drankgebruik wil doen en dat je het probleem onderkent. Je vertelt dat het je tot dusver nooit zo lang is gelukt om niet te drinken. Jezelf belonen met drank omdat je een tijd niet hebt gedronken, is een bekend verschijnsel. Dat heet verslaving. Dat is niet zwak of laakbaar, dat hoort er helaas bij als je jezelf niet tot een of twee glazen kan beperken. Heb je voor je drankgebruik wel eens hulp gezocht? Het is erg moeilijk om in je eentje van een verslaving af te komen. Dit forum helpt wel, met alle ervaringen die gedeeld worden op de dagdraad. Heb je voor jezelf een idee wat je met de drank wil? Wil je helemaal stoppen of af en toe drinken?
Misschien wist je het al, maar Tactus heeft een heel goede internet-therapie. Ook de AA is een optie, al zijn niet alle groepen even ondersteunend. Er zijn nog veel meer vormen van verslavingszorg, die je ook op deze site kan vinden.
Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvliegje,
Welkom op het forum.
Voor mij was en is het forum een ontzettende steun in het stoppen en gestopt blijven.
Na een grote terugval ben ik hier al surfend terechtgekomen en heb me toen meteen bij de internettherapie aangemeld. Een nieuwe wereld ging voor me open. En nu heb ik een nieuw leven.
Ik hoop dat je hier, in dit warme bad, hetzelfde kunt als ik heb gevonden: herkenning, erkenning en vooral: je wordt in je waarde gelaten.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg: ik hoop dat je hier wat houvast kan vinden het is het proberen waard. Je bent nog zo jong, een hele toekomst voor je. Moet je nagaan wat je nog allemaal kan doen als je niet drinkt. Heerlijk toch.
WELKOM in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...