Spring naar bijdragen

nieuweling


Marco1974

Aanbevolen berichten

Hallo Mensen, wat veel info vind ik hier en reacties..het leeft...super!!

Ik heb verslavings problemen vanaf mn 15e ben nu 33 jaar dat is/was gokken, cannabis, drugs en drank.
Het breekt me de laatste tijd een beetje op, mijn problemen op dit moment of verslaving waar ik niet vanaf komt zijn van af mn 15e elke dag cannabis en jaren later alcohol erbij.

Dit is mijn voldoening, ik rook ongeveer 2.5 gram (8 blow) en altijd daarbij 8 blikjes bier per dag, en heb ook mn seroxat(anti depri) heb bijna 4 jaar bij GGZ Bouman gelopen waar ik 1 uurtje therapie en hulp had per week om te stoppen of controle erover te krijgen. 2 x 6 mnd kon ik stoppen maar ben weer teruggevallen helaas. GGZ ziet ik niet meer zitten, wachtlijsten gaat erg traag en zat savond gewoon thuis dat was juist het moeilijkste want heb gelukkig altijd mn baan kunnen houden dus van 9 tot 17 kost het me geen moeite.
Heb ook contact opgenomen met Smithandjones.nl(keith bakker) maar ja 800,- per dag, dat kan toch niemand betalen? en dan voor opnamen van 15 tot 30 dagen. Ik geloof wel in de aanpak en kliniek hoor en super en Keith Bakker dat is voor elke verslaafde een voorbeeld. Heb wel zn boek gekocht, pushing the limits (voor elke verslaafde aan te raden, maar ook veel op drugsgebied)

Ik ben het zat om geleefd te worden, heb zoveel plannen en ideen en ik blijf maar stil staan in de tijd echt een slaaf...haal nooit voorraad in huis dus staat elke dag weer in de rij voor mn behoefte.
Het gekke is als ik stop ermee word ik vrolijker, de medicijn werken dan wel, sociaal contact word super..lijkt wel inhaal race van alles...nou kortom allemaal voordelen en toch val i.k iedere keer terug en weet dat ik dan klem gaat lopen. Tja de eerste drie weken zijn natuurlijk heel hard met alle bijwerkingen en ontwenning erbji.

Iedere dag zeg ik weer ..vandaag ga ik overslaan...ja niet stoppen nee gewoon daagje overslaan..kan het niet! ja me eigen voor de gek houden,uistellen en noem zo maar op.

Wil binnenkort naar paragnost gaan deze bied aan.. na t horen van mijn problemen hynose therapie heeft iemand daar ervaring in???
Ben wel laatst naar spiretuele dokter geweest(pendelen,reikie) deze kon heel weinig en denk dat t ook komt dat ik onder invloed was en geen contact kon maken ofzo.
Ja ben normaal niet zo gelovig daarin maar heb in verleden pijn weggenomen in mn been en wonderbaarlijk werkte dat.

Zou wel eens naar buitenland willen gaan, en dan hulpverlenen daar waar rampen zijn gebeurd..afleiding afleiding en nog eens afleiding, alleen is ook risico want kreeg nogwel last van hartkloppingen bij de eerste dagen stoppen en kan daar niet zo snel naar de dokter.
Iemand ervaring met zn idee...tja je komt toch terug naar NL en daar wacht de verleiding weer maar ja ...de eerste weken kan je daar overbruggen lijkt mij.

Is eigenlijk onmogelijk, vanwege baan en dochtertje van 3 jaar, maar ja er blijven weinig keuzes over.

Het rare is ...waarvoor kan ik na 6 mnd crack roken wel stoppen en in mn jeugd wel stoppen met gokken? de eene verslaving wint de andere wel eens denk ik. Wat ik nu doe is al lang aan de gang dus ook moeilijker om te stoppen waarschijnlijk, en na de crack kreeg ik te maken met nare ervaringen overdosis etc van mensen om me heen en werd verliefd ...en dat is toch heel sterke drang en gevoel want staat er nou nog wel eens van te kijken.. ik weet dat heel lekker is maar doet me toch weinig.

Dacht ook jaren dat cannabis en alcohol minder gevaar waren dan harddrugs maar dat trek ik dus terug.

Nou is heel verhaal geworden .. een boek schrijven zou voor velen ook een optie zijn denk ik, je heb de afleiding, en jaren daarna krijg je nog reacties wat je scherp houd...want je moet elke dag waken denk ik. En iets van je afschrijven is ook altijd goed.

Ik probeer wel ieder dag te lachen en af en toe wil ik het even vergeten want je wil je leven toch ook nog leuk houden..anders raak ik er zwaar van in de dip...wat weer als ketting reactie werk.

Mocht iemand vragen hebben ...mail me gerust hoor en weet iemand of je ook ergens kan chatten over dit soort onderwerpen. Heb vroeger wel eens soort S.O.S gehad op MSN maar kan niets meer van vinden.



Groetjes en succes ieder!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge Marco

Dat is een heel verhaal!
Heel goed zoiezo dat je op het Forum komt kijken en wellicht ook gaat schrijven, je zal hier veel herkenning vinden, veelal wat alcohol betreft maar er zijn ook mensen met andere ervaringen, hoe meer je leest hoe meer je mensen leert kennen.
Hierdoor krijg je ook veel tips en daar alleen ga je je al sterker van voelen om de juiste beslissingen te nemen.
De internetbehandeling van Tactus is al een hele goeie die iedereen je aan kan raden, om te beginnen...
Je probleem is veelomvattend en ik zou niet te veel tegelijk aanpakken als ik jou was!
Wat ook iets voor je zou kunnen zijn is "the home clinic" www.thehomeclinic.nl kost ook (veel) geld maar drugs, drank en gokken ook!

Ik wens je veel sterkte, kracht en wijsheid, die kleine alleen al is het vechten meer dan waard zou ik zeggen, ik heb er ook een van drie nl :) !!

Jozias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco dat is een aardige strijd die je daar elke dag leeft met je wiet en alcohol.
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, alhoewel ik mijn wiet eerder kon minderen dan de alcohol ,door het niet meer te verbouwen:D

Natuurlijk zou je hulp moeten vragen maar soms is die stap zo groot omdat je daar meestal gelijk met alles moet ophouden dus ik zal je advies geven hoe ik het heb gedaan.

Ik denk dat je toch moet proberen te minderen en ook 'nuchtere' dagen in moet gaan lassen zodat je lichaam ook even kan bijkomen.
Je doet je lichaam nl veel schade aan met die konstante vergif aanvoer.

Dus probeer na twee dagen 1 dag te stoppen en hou dit een paar weken vol en ga dan langzamerhand naar twee dagen wel en twee dagen niet.
Drink veel water op die alcohol vrije dagen en eet veel fruit en eet gezond.

En hou ook een dagboekje bij wat je die dagen wel en niet doet en waarom. En hoe je je voelt op die verschillende dagen.
En probeer dan 1 dag wel en drie dagen niet totdat je het hebt kunnen verschuiven naar bv alleen in het weekend.
In 1 keer stoppen is niet voor iedereen weg gelegt en met minderen kan je lichaam toch langzamerhand ontwennen en bijtanken.
Maar je moet vooral proberen erachter te komen.... waarom je wilt drinken of blowen ......
en dan daar helpende gedachten voor zoeken.
Bv Ik heb zin aan blowen maar ik ga nu eerst even de hond uitlaten ,want dat vind ik ook leuk. En door dat dan niet te doen dat blowen ,heb je het kunnen uitzitten die trek.
Heb je die dag weer trek ....dan zeg je weer...ik heb wel zin aan blowen maar ik heb ook zin aan douchen/eten/fietsen etc en dat ga ik eerst doen.

je zult je na een tijdje gezonder gaan voelen en merken dat op de dagen dat je wel drugs en alcohol gebruikt, die demper op je emoties en je leven wel erg aanwezig is en eigenlijk helemaal niet zo prettig is.

Ook zul je merken dat op dagen dat je nuchter bent.... het zonder die demper wel allemaal hard binnen komt ,maar dat dat ook iets is, waar je weer aan moet wennen en waar je gewoon bewust naar moet gaan kijken.
Wat komt er binnen aan emoties en wat doe ik ermee.
Als ik jouw was zou ik of veel hier komen schrijven of een dagboek bijhouden om er nu eens voor altijd achter te komen...waarom je die drugs of drank neemt.
Waar je was en met wie?
En welke gedachte de doorslag gaf en waarom?
En hoe je je daarbij voelt voor je het gebruikt en daarna?
En ik heb inderdaad mijn hele leven en vriendenkring moeten veranderen om mijn verslaving postitief te kunnen veranderen maar dat was ik wel waard.

Joh ik wens je veel sterkte.... mij is het ook gelukt en dat dankzij de gratis anoniem internetbehandeling van alcoholdebaas.nl.
Nu drink ik eens in de 7-14 dagen en blow 1 x per week

Ik hoop dat je echt iets gaat doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Safi,

Leuk dat je reageer hee, jeetje wat ga ik me binden aan deze site, is toch niet verslavend hè haha
mag ik niet mee spotten natuurlijk...ben er blij mee.

Thx voor advies, is per direct ingegaan, en ga het gelijk doen, tja dat is het hé.. zeg op therapie ook wel eens Als ik stopt lijkt wel of het gaat stormen in me hoofd, overtoeren. en is ook niet gek als je zoveel jaren je hersens dempt, erg onrustig dus en dat kan je versoepelen door af te bouwen waarschijnlijk.

En dat uitstellen heb ik ook ervaring mee maar gebruik ik te weinig nou ik jou zo hoor ga daar eens op verder door, merkt wel met gedachte dat als ik het vanavond kan en mag doen van me eigen maar nog eerst even ook een leuk ding bv gaat doen...dat ook met alle plezier doe. Ik ging dan vaak verplichtingen doen waar ik tegen op zag dus neit leuke dingen...misschien zit het daar een beetje mis.
Gelukkig weet ik nog uit een recente tijd hoe het is om 6 maanden niets te nuttigen en dat scheelt enorm denk ik, die emoties en alles wat naar boven komt kreeg ik toen onder de knie. Tja word de 1e twee weken emotioneel waar je gek van word maar dat is even doorbijten dan.

Ik drink dus altijd als ik alleen bent'(beetje raar trouwens), en wat als eerste in me opkomt..ik doe het omdat na een dag werken(kantoorbaan) even me hoofd te relaxen ofzo. rust!! of juist de saaiheid weg te nemen, het is net of je dan gaat stappen ofzo.. spanning.... of lijkt het of je savonds twee keer zoveel plezier kan hebben.(maar ben er achter dat dat wel tussen je oren zit hoor)
Het gevoel onder invloed of niet is nou niet meer zo speciaal, een nuchter gevoel doet me ook heel goed en heeft vele voordelen. Maar na 1 is de rem eraf dan drink en rook ik door teminste dit is nu de ervaring.

Jij heb er dus nu controle over, knap hoor denk dat je wel altijd allert moet blijven want t kan er altijd in sluipen. Ik heb me ook aangemeld bij GGZ in t verleden met de gedachte dat ik er controle over wil hebben en niet nooit nooit meer want daar kreeg ik het zo benauwd van. Maar dan moet je toch eerst hele duidelijke regels bij je eigen stellen, en dat heb ik niet gedaan ..ben t weer gaan doen toen ik in wat probleempjes zat.

En wat je zegt hee ..door t niet meer te verbouwen....ai dat is mn probleem ook geweest.
Doet dat ook niet meer maar bljift wel altijd aan me trekken en dan maar weer wat buiten op balkon gezet fout fout.. ik ben ook goed om een voedingsbron te creeren voor verslavingen, en die moet ik ook maar eens bestrijden.

Mag ik eens vragen als je nu blowt hoeveel je dat dan doet?niet buitensporig? en samen met alcohol?

Je hoeft er niet op te reageren hoor ben al lang blij dat je op mn verhaal heb gereageerd
voel me erg goed bij ..

Groetjes en zal hier met regelmaat gaan terugkomen


Marco




ps Een goed programma op tv is Celeberty Rehave komt om 9.30 elke donderdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jozias,

Dank je dat je heb willen reageren op mn verhaal.

Heb inmiddels wel even gesproken met thehomeclinic komt ook heel goed over, heb ze niet meer terug gebeld kwam ff wat tussen. Elke prive kliniek is duur..vaak de zelfde tarieven als je het mij vraagt.
En tja drugs en drank ook ...das een goeie ja..hoor ik vaak ..maar toch lijkt het dat je voor je verslaving makkelijker je geld aan uitgeeft dan kliniek. je krijgt er genot voor en bij kliniek krijg je die later en voor eewig zal ik maar zeggen.

En hoe is het met jou verslaving? aangemeld op 21-3-2008 zie ik, heb je baat met dit forum? vast wel je aantal bijdragen te zien ;-)

Ik krijg het op forum niet voor elkaar om te zoeken naar gebruiker(sprofiel), misschien klopt het wel hoor en val dat onder annoniem. Dus kan ff niet al je berichten zien.

En grappig hé dat je ook dochtertje van 3 heb, daar doe je het voor hee...geef mij heel veel vechtlust die zijn zo neutraal ..en zeggen alles wat ze zien of denken, dat heb mij wel eens wakker gemaakt hoor.
Heb je wel eens gehoord of die kleine iets kan erven van jou verslaving? Ik heb de rem in mn hoofd kapot gedronken en zeggen dat mn dochter dat ook automatisch heb, heb ook wel eens gehoord van als je vader alcholist is dat dan 30% meer kans is dat jij in zelfde sporen treed en zijn je beide ouders verslaaft dan 70% toeneemt.

Maar hoeft niet schokkend te zijn ...als papa ex verslaaft is kan ik ze voorlichting geven als geen ander!
Denk dat je altijd scherper bent dan iemand zonder zn verleden.

Nou Jozias, jij ook heel veel sterkte en kracht, je komt iedergeval heel sterk over

Groetjes

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marco, welkom

net als mn voorgangers wil je sterkte wensen en sluit me verder bij Safi aan.
Als je gezellig verder wilt praten, kun je dat beter bij "ditjes en datjes" doen, daar is elke dag een verse dagdraad. Dus gewoon op dinsdag de 15de klikken. Daar krijg je veel eerder respons dan hier, in het voorsteltopic!!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...