Spring naar bijdragen

hallo


choely

Aanbevolen berichten

hallo ik ben tchoely.
Op dit moment zit ik in hele stormachtige periode.Om het allemaal een beetje aan te kunnen maak ik het 's avond voor mezelf gezellig. OP zich is mijn alcoholgebruik niet problematisch.Maar de combinatie van mijn medicatie,wietgebruik en alcohol is geen slimme combinatie.Ik heb vanmiddag het 2de intakegesprek bij de verslavingszorg maar ik blijf twijfelen.Ik denk nog steeds dat als ik mijn leven wat meer op de rails krijg ik makkelijk kan stoppen of minderen.
Maar het feit dat ik me aangemeld heb op dit forum wil ook zeggen dat ik toch hulp wil.Dat ik op het punt kom om te zeggen en nou is het genoeg,nu ga ik minderen,stoppen.
groetjes tchoely

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Tchoely, welkom hier, en ja het feit dat je je hier hebt aandemeld wil duidelijk zeggen dat ergens wel weet dat je niet goed bezig bent.
Of je ooit weer sociaal zou kunnen drinken weet ik niet, de meesten en ik niet meer.
Schrijf maar lekker mee met ons. Ik wens je veel succes! Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tchoely,
Wat te denken van Truly Tchoely, dus helemaal zoals je zelf echt bent zonder middelen?
Het jezelf gezellig maken zonder verdoving is echt mogelijk hoor.
Je vroeg gisteren wat het punt is geweest waarop anderen: STOP! zeiden.
Voor mij was het de constatering, dat drank niet goed voor me was en dat ik niet wilde blijven ronddraaien in dat enge kringetje. En daarbij ook de uitdaging: kan ik dat, leven zonder drank of andere middelen? Wat gaat er dan gebeuren? Dus zelf denk ik dat mijn ongeneeslijke nieuwsgierigheid me heel erg heeft geholpen om er van af te blijven. Ik wil altijd weten hoe het verder gaat.
Veel succes jij, om je gedachten en gevoelens op een rijtje te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tchoely,

Nogmaals welkom, deze keer op het voorsteldraadje.

Ook ik heb lang getwijfeld of het wel zo nodig was om te stoppen met drinken.
Tot ik net voor de herfstvakantie 2006 tijdens een zware terugval met de rug tegen de muur stond.
Toen werd het mij duidelijk dat ik de alcohol uit mijn leven moest bannen.

Ik wens je veel succes en hoop dat je hier net zoveel steun vind als ik heb gevonden bij mijn stopproces en het gestopt blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thoely: welkom op het forum. Je zit in een cirkel en waarom zou je veranderen vraag je je af. Of afwachten tot alles beter gaat. Het gekke is dat alles beter gaat wanneer je stopt met drinken. Als je drinkt kan je je dat niet voorstellen, maar toch is het zo. Of als de problemen over zijn heb je er een probleem bij omdat je dan verslaafd bent. Misschien ben je er op tijd bij en kan je in ieder geval gaan minderen en onderzoeken waarom je precies drinkt en of je verslaafd bent.
Ik ben harstikke verslaafd, aan alles eigenlijk. Ik heb eens vijf jaar niet gedronken en door problemen ben ik gaan drinken met het idee dat ik het dan beter aan zou kunnen. De problemen zijn er nauwelijks meer, maar ik zit wel met die rot drank op m'n nek. Het moment dat ik dacht, dit is niet goed, is niet te moeilijk denk ik. Tenminste als je of met een kater op staat en zowiezo niet goed functioneert Of dat je op een bepaald moment van de dag die alcohol Moet omdat je anders niet te genieten bent. Ik wil graag vrij zijn en geen slaaf van een 'zogenaamd vriendje' die me uiteindelijk in de afgrond sleept.
Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Choely,

Ook ik was in veel werelden, maar de allermooiste nog is die met mezelf. Het is moeilijk om gewoonten te verbreken, maar je moet er toch ook niet aan denken dat dit je einddoel is, dat je altijd blijft in die roes waarin je nu steeds bent. Waarom jezelf niet eens verrassen, zie het als een missie, een spannend avontuur met jezelf, omdat je je leven eens om wil keren, want als je niets doet kan je nog jaren zo blijven hangen, en dat is toch doodzonde van het leven wat al zo snel gaat?!

Geef jezelf dat kado, kom lekker hier schrijven, je bent echt niet alleen en er gaat een wereld voor je open.....die eerste stap zetten is misschien nog wel het moeilijkst, die eerste dag echt alles laten staan terwijl het zo gemakkelijk voor handen is net zoals de jaren hiervoor.....maar geef jezelf NU die schop en je zult merken dat je leven op de rails krijgen eigenlijk alleen maar kan als je uit je roesen breekt, en JE KAN HET, kijk maar eens goed diep in dat mooie hartje van je die nu nog zo vertroebeld is.....doe eens gek, keer je leven om!

Liefs & zet em op,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...