Spring naar bijdragen

Nog een keer voorstellen


Menja42

Aanbevolen berichten

Zag net dat ik me op 1-3-2007 op het forum heb aangemeld. Mijn wie-is-wie presentatie is dan ook niet meer terug te vinden.
Dus op verzoek nog een keer!
38 jaar geleden zag ik het levenslicht in een milieu dat zeker niet geschikt was voor mijn predispositie. Nature en nurture waren totaal niet op elkaar afgestemd. Dat kan ik nu wel zeker stellen.
Wat er mis kan gaan en welke gevolgen dat kan hebben voor een mens. Om een voorbeeld te geven, sinds mijn elfde lijd ik aan insomnia. Mijn lichaam kon niet regenereren, dus ik verging vaak van de pijn, ik was erg bang, cognitieve functies holden achteruit, etc. Ik heb dan ook wat behandelruimtes van binnen gezien...

Pas sinds enkele jaren is een diagnose gesteld die een verklaring biedt:

http://bijzonderemensen.web-lo.../wat_is_dysthemi.html

Correct gespeld, daar komt de perfectionist weer naar boven, is dysthymie. Daarnaast heb ik door de psychische verwaarlozing in mijn jeugd ook een milde Borderline ontwikkeld. Die uiteraard niet minder is geworden door mijn drankmisbruik, symptomen zijn identiek!
Momenteel heb ik geen baan meer en de gedachte aan weer werk te moeten gaan doen wat ik niet leuk vind, nooit opleidingen weten af te ronden, maakt mij niet echt enthousiast. Ook omdat ik in ieder geval al enkele jaren geestelijk zo aangetast ben dat ik een soort paniekerig gevoel van onwil ervaar als ik dingen moet doen die moeilijk of vervelend lijken. Dat had ik als peuter al, maar is door de drank wel heel erg geworden. Letterlijk dat als ik bijvoorbeeld een kwast moet beetpakken om verf op de muur te smeren, mijn arm het commando van mijn hoofd niet wil uitvoeren. Een soort kortsluiting. Kan het niet anders uitleggen. Ook word ik steeds gemakkelijker angstig. Heb regelmatig moeite om uit mijn woorden te komen, overdag, als ik dus nog niet heb gedronken. Geheugen is minimaal, en fysieke klachten, laat ik daar maar niet over beginnen.
"Hoeveel drink jij dan wel?" Zullen sommigen van jullie zich misschien afvragen? Om het in Tactus eenheden uit te drukken: rond de 55 glazen = eenheden per week. Waarbij een fles wijn 7,5 glazen is en waarbij de medisch verantwoorde wekelijkse dosis maximaal 15 glazen is!! Niet zo raar dat je dan klachten krijgt ;-) Probleemdrink dan ook al 15 jaar. Het is zelfmedicatie geworden, anti-depressivum, slaapmiddel, etc.

Nu ben ik op een punt gekomen dat het UWV en mijn ge-integratie coach een arbeidsongeschiktheidkeuring overwegen. Tja, zij weten niet van mijn alcoholverslaving... Alleen dat ik een slaapprobleem heb en lijd onder een persoonlijkheidsstoornis.
Enige oplossing is zoals voor iedereen hier: matigen of stoppen. En ik kan dat niet (meer) alleen. En de hulp die ik tot op heden heb gehad heeft ook niet geholpen. Ik zoek dan ook een buddy/sponsor. Iemand die het klappen van de zweep kent en iemand die kan stimuleren/'controleren.' Praktisch gezien, iemand met wie ik echt fysiek kan praten.

Hoop doet leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Longchamps (dat lijkt wel verdacht veel op mijn favoriete drankje),

Goed dat je je verhaal nog eens hebt opgeschreven, ik had nog nooit van dysthemie gehoord maar het lijkt me erg vervelend (understatement natuurlijk!). Je drinkt nu nog erg veel en je hebt hulp nodig, meer dan gewoon wat steun, herkenning en medeleven, lijkt me. De stimulatie en controle die je zoekt zit misschien wel in jezelf, in de vorm van NU eens écht de knoop doorhakken? Zou de AA wat voor je zijn?

Heel veel sterkte en liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...