Spring naar bijdragen

Afbouwen Oxazepam na 25 jaar gebruik


Kaatje26

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb me hier aangemeld omdat ik hulp zoek voor mijn moeder. Ze slikt al zo lang als ik me kan herinneren Oxazepam, 10mg, 2x pd. De huisarts bleef maar recepten uitgeven. Onlangs is ze verhuisd en moest ze de overstap naar een andere huisarts maken. Deze leek haar in eerste instantie serieus te nemen; er werd een traject bij een psycholoog ingezet en er zou gekeken worden naar haar gebruik na dat traject. De gesprekken bij de psych hebben iets geholpen, maar de angstklachten bleven bestaan. Volgens de huisarts is mijn moeder iemand van de pillen en niet van de trajecten. Dus schreef hij haar Proxetine voor 10 mg pd welke ze mocht combineren met die twee pammetjes. Vorige week zijn we terug gegaan om te evalueren. Aangezien de angstklachten nog bestonden, werd de Proxetine verhoogd naar 20 mg per dag. Hij was even vergeten dat ze ook nog de pammetjes slikte. Toen we hem daar op wezen gaf hij aan dat ze dan nu maar 1 pam van 10mg pd moest pakken en na 2 weken helemaal moest stoppen. Ze voelt zich vervelend; tintelingen in haar hoofd en onrustig. Of het bijwerkingen of afkickverschijnselen zijn, weten we niet. De afbouw lijkt me na 25 jaar echter wel heel abrupt. Op internet vind ik andere afbouwschema’s. Kan iemand me hierin advies geven? Ik maak me echt zorgen om mijn moeder en vrees dat het een lang, problematisch traject gaat worden. Het vertrouwen in huisartsen is imiddels wel gedaald tot -10. Hoe bouwen we op een goede manier af en wat als de huisarts een andere mening is toegedaan? Waar vind ik instanties in Eindhoven die ons kunnen helpen bij het afkicken als het niet blijkt te gaan? Hoe vraag ik taperingstrips aan en bestaan die wel voor gebruik van Oxazepam? Ervaringsdeskundigen in de zaal? 

Kortom; help!! 
 

Heel veel succes en sterkte voor iedereen die hiermee kampt. Ik walg van het feit dat de controle op dit gebruik zo slecht gemonitord wordt. 



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...