Spring naar bijdragen

Herkenning ?


wijntje

Aanbevolen berichten

Beste Wijntje,
Ik heb twee jaar besteed aan minderen. Twee helse jaren, want als je rem kapot is, is minderen een zelfopgelegde Tantaluskwelling. Elke dag speelde dus de angst dat ik niet genoeg zou hebben aan mijn rantsoen. Geregeld sloeg ik ook echt door. Een paar maanden heb ik het praktisch droog gehouden om vervolgens helemaal en nog dieper terug te vallen. Uiteindelijk ben ik gestopt. De eerste week is moeilijk, maar daarna wordt het stukje bij beetje beter. Eenmaal gestopt, was er duidelijkheid, ook voor mijn geest. Op een paar kleine paniekaanvallen na was dat gewoonweg makkelijker dan al dat gerantsoeneerd 'sociaal' drinken.
Bij het minderen speelt de angst voor angst mee en die zorgde bij mij voor flinke paniekaanvallen die ik op de verkeerde manier te lijf ging.
Ik wens je veel succes bij het minderen of stoppen met drinken. Het is handig als je ons laat weten wat je doelstelling is.
Kom meepraten op onze dagdraad, te vinden bij Ditjes, datjes en dagdraad en dan klik je op de datum van vandaag. Je kunt meeschrijven door op de knop Antwoord te klikken, je verhaal te typen en vervolgens plaats je je bericht door op de knop Op Discussie antwoorden te klikken. Je bericht komt dan helemaal onderaan de draad te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie.

Wat mijzelf betreft, het minderen zou me nog wel lukken,
maar het lijkt of ik afkick -angst heb. Ik ben namelijk
wat duizelig en daardoor krijg ik angst dat ik bijv. zomaar in een
winkel of weet ik waar flauwval of zo. Daarom durf ik in deze fase
niet uit en niet te winkelen. Wie herkent duizeligheid bij het afkick-proces
en hoelang zou dit duren ? Dus het "licht-zijn in het hoofd en daarom angst ?

groetjes,
Wijntje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijntje,
Ik heb insulten gehad t.g.v. de drank. Die zijn helemaal gestopt toen ik gestopt was.
Dus stoppen met drinken betekent dat je geen insulten meer zult hebben, dat je paniek minder wordt en zo wie zo wordt alles beter en leuker en ben je veel aangenamer gezelschap.
Waar jij nu tegenaan loopt, is de angst voor het stoppen. Die hadden we hier zowat allemaal.
Een van de beste manieren om te stoppen is om niets in huis te hebben. De boodschappen te doen als je niet moe of hongerig bent, zodat je de wijnrekken voorbij kunt lopen. Verder is het het beste om het per dag te doen. 's Morgens kijk je in de spiegel en spreek je met jezelf af om die dag niet te drinken. Nog elke dag ben ik trots en blij dat ik niet gedronken heb en nuchter in mijn bed kruip.
Wees een held(in) en overwin de angst voor de angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Geer,

Wat geweldig dat je weer gezond bent.
Ik kan me voorstellen dat je een vreselijke tijd
hebt gehad.
Hoe lang zou de angst voor flauwvallen duren ?

En zonder doktershulp en begeleiding zal het me
waarschijnlijk niet lukken ? Het zou me nog wel
lukken om geen alcohol meer te drinken, maar
zonder medicatie voor /tegen de angst zal ik het
niet redden denk ik . Hoe ging dat bij jou ?

De herkenning en het praten over deze ellende
doet me wel goed trouwens,

groetjes,
Wijntje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijntje,
Ik heb Librium tegen de angstaanvallen gehad. Die kon ik innemen als er een op kwam zetten. Het spul werkt snel.
Verder heb ik Refusal geslikt om niet in de verleiding te kunnen komen. Door de disulfiram die er in zit (zit ook in Antabus) wordt je beroerd als je zelfs maar een beetje alcohol binnenkrijgt.
De angst voor de angst voor het stoppen met drinken is vele male erger dan gewoon het stoppen.
Probeer die angst opzij te zetten i.p.v. hem te voeden zoals je nu bij elk bericht doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijntje: van harte welkom op het forum. Tja, waar wil je vanaf ? van de angst of van de wijn? Als je van de angst af wil zal je moeten stoppen met drinken en als je van de wijn af wil dan ben je zo van die angst af. Ik drink al een tijd niet maar soms een moment wel en dan is ook die angst er weer. Hoe langer ik niet drink hoe beter het met me gaat. Terwijl mijn verslaafde geest me wijs wilt maken dat de drank me van de angst helpt. Ieder mens heeft wel eens angst en we moeten daar mee leren omgaan. De angst in de ogen kijken. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ann,

Maanden geleden ben ik begonnen met minderen.
Ik dronk aanvankelijk wel een fles per dag.
Daar wilde ik echt vanaf, had geen zin om afhankelijk
van alcohol te zijn. Bovendien speelt de gezondheid ook
mee. Ik ben dus heel langzaam gaan minderen. Van één
fles per dag naar een halve. Van een halve fles naar dik
twee glaasjes per dag. Dit proces duurde ongeveer twee
maanden. Voor ik ging minderen had ik geen last van angsten.
Nu ben ik sinds zas dagen vrij van alcohol. Dus mijn angst begon
tijdens het minderen. Ik heb een angstremmer gekregen en daar
neem ik zo min mogelijk van . Het duizelige in m'n hoofd en de
angst daarover om te vallen vind ik het meest moeilijke. Ik durf
nog steeds niet zonder kalmerende pillen een winkel in. Maar het
lijkt iets beter te gaan.

Jij ook sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...