Spring naar bijdragen

He mensen weer een nieuwe


NoUse

Aanbevolen berichten

Zoals ik al zij benik hier dus nieuw.

Zal me eve niet te veel voorstellen, maar ben student en woon in amsterdam.
Bij studenten is het meestal wel geoorloofd om veel te drinken.
Maar ik doe dat al iets langer dan de meeste anderen. Drink al van jongs af aan ieder weekeind genoeg.
Maar het wordt steeds meer, en vaker. En ook lang niet alleen in het weekend meer.
Ik heb al vaker voor de grap gezecht dat ik alcoholist ben, maar in middels begin ik in te zien dat het geen grap meer is.
Ik heb me volgens mij nu weer te erg misdragen, maar kan me niks (of nouwelijks iets) herinneren van wat ik gedaan heb.
Het enige dat ik weet is dat ik de gehele nacht op straat rond gezworven heb met allemaal mensen. En dat ik rond een 14.00 uur al behoorlijk beschinken was. Dat is dus zo'n +-11 voor ik gestopt ben met zuipen. Ik kwam om +-05.00 uur thuis aan.
Ik heb dus geen idee meer wat ik allemaal gedaan heb. Maar volgens mij heb ik zelfs nog ruzie met een aantal vrienden gemaakt, en goed de bezopen klootzak uitgehangen. Maar ik weet het niet.
En dat was niet de eerste keer dat ik zo'n blackout heb gehad, en flienk de klootzak heb uitgehangen.
Hebben jullie ook wel eens idioten dingen gedaan bij vrienden bekanden, en hoe leg je hun later weer uit dat je het realitijdsbesef volledig kwijt was?
Ik heb echt geen idee hoe ik nu nog normaal kan doen in het bijzijn van die mensen, laat staan weer met alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi NoUse,

Inderdaat heb je je naam alle eer aangedaan. En nee zover ben ik nog nooit weg geweest dat ik ruzie had gemaakt , ik werd altijd erg rustig en teruggetrokken als ik gedronken had. Dronk dan ook meestal alleen thuis, nooit naar de kroeg of zo. Verder sluit ik mij bij katrina aan zoek een vriend een bespreek het probleem met hem. Het feit dat je zelf al hulp zoekt zal je vriend ook wel doen inzien dat het je ernt is.

heel veel sterkte

Wil133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi NoUse,

Ongelooflijk balen van je gedrag gisteren maar helaas daar zul je mee verder moeten, hier spreekt een ervaringsdeskundige:( Geloof mij maar niets is moeilijker dan na niet meer weten wat je gedaan hebt en ook nog ruzie gezocht te hebben naar vrienden te gaan en excuus aan te bieden. Dat is het minste. Verder alleen maar alle lof dat je de stap hebt genomen om hier je verhaal te vertellen, ondersteuning vind je hier volop.

Hoe je e.e.a. moet aanpakken komt wel als je weer bij de mensen bent.

tot horens en sterkte Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum NoUse,

Ik denk dat iedereen zich wel in meer of mindere mate herkent in je verhaal, mij komt vooral de schaamte de dag erna bekend voor... En het gat in je geheugen natuurlijk.

Ik hoop dat je doorzet en samen met ons een frisse doorstart inzet.
Blijven lezen en schrijven dus!

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hiero de volgende ervaringsdeskundige. Die studententijd heeft me genekt zeg kwa zuipen. Daarna wel geminderd, en toen weer gemeerderd. Je bent welkom hier, ik heb er 25 jaar over gedaan om dit forum te vinden. :D

Maar drinken is helemaal niet stoer, wist je dat. En teveel al helemaal niet. Het heeft mij, mijn relatie, vrienden, en geld, behoorlijk beschadigd en ik ben nog steeds brokken aan het ruimen.

Al aangemeld voor de internetbehandeling? En nagedacht hoe je gaat leven zonder drank in het wilde leven? Ik heb vrij veel gewerkt in mijn studie (2e helft) dat was goed voor me en tja, dan kun je die grappen niet uithalen. Maar ik geloof dat iedereen wel zo'n moment weet waarvan je hoopt dat niemand het gezien heeft. Uit beleefdheid heeft niemand het er dan ook meer over. Best fijn. Maar wel wat eraan doen hoor!

Suc6 hoor en dus welkom hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He allemaal

Ik wil jullie eerst bedanken voor alle begrip en snelle reactie's.
En dan heb ik ook nog goed nieuws. De mensen bij/tegen wiel ik me zo misdragen heb waren zelf ook bezopen, en die kunnen zich ook weinig herinneren, en hun maakt het dus ook niets uit. En valt dus allemaal wel mee. Ook heb ik gister voor het eerst maar (g)een bier gedronken. Dat maak het ook allemaal weer een stuk heldereder.
Alleen nu nog maar hopen dat ik m'n opleiding ook nog ga halen. Morgen belangrijke toetsen. En ik mag dus vanavond ook niet drinken. Maar dat moet best kunnen. Bovendien heb ik het veel te druk met school dingen dus zal me daar mee bezig moeten houden.


Groeten
Useless

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He NoUse,

Halen hoor die tentamens en nuchter blijven, de wereld ziet er veel zonniger uit zonder bepaald soort vloeibaar voedsel.

Goed nieuws!!!!!!!!!! Misschien nu wel maar een volgende keer misschien niet, het is wat Koekie schreef, te veel drinken is echt niet stoer. Het is veel stoerder om niet te drinken want dan heb je meer ruggegraat dan de rest. Mijn ervaring is dat als je niet drinkt in een gezelschap dat stevig drinkt, je over behoorlijk wat ruggegraat moet bezitten om niet omver gepraat te worden hoe leuk, fijn enz enz enz het is om iets wel te drinken.

Hou je taai,
Chinagirl

I did it my way

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Use,

Ik vind frisse jongens veel stoerder en aantrekkelijker!
Dat vinden veel mensen hoor, je zit alleen nu in dat bepaalde studentenkringetje.
Trek jij maar lekker je eigen plan in het leven, dat helpt je veel verder.

succes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

He mensen, nogmaals bedank voor de reacties en steun,
Lees het alleen nu pas weer, was allang vergeten dat ik lid was van dit forum, probeerde me aan te melden, maar dat kon niet omdat ik al een account had.
Maar ik ben terug van weg geweest, nog steeds met me opleiding bezig, die heb ik nog steeds niet definitief verprutst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NoUse,
Welkom terug, al ben je van ver voor mijn tijd hier.
Ben je je alcoholprobleem nog de baas of heeft je terugkomst met een terugval te maken.
Je zult merken dat er nog maar weinig mensen van jouw tijd nog schrijven hier.
Als het een terugval is die je terugbrengt, dan wens ik je alle succes toe om weer ADB te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej Tapas,

Is goed mogelijk, dat je dat niet kan herinneren, deze topic is t enigste dat ik ooit geschreven had. Daarna was ik vergeten dat ik een account had, en is het me niet meer gelukt om aan te melden.
En nu is ook weer voor het eerst sinds laatste bericht dat ik weer kon inloggen. Snap t niet echt weet zeker dat ik wachtwoord en naam goed had, maar kon de hele tijd niet inloggen, en ook mails met nieuw wacht woord kwamen nooit aan. RAAR verhaal dus.

En eh de drank, gaat goed, net weer mijn eerste week van niet zuipen doorlopen (m.u.z.v. vrijdag, maar dat was ook niet te), alleen ben ik nou weer fulltime joints aan t roken.
Dus nu nog ff minder met joints roken (zonder dat weer met drank te vervangen), en ik zit weer in de heldere denk wereld.

Gaat t met jou ook goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hoi hoi

ik herken jouw verhaal. ik vind dit allemaal erg spannend want vandaag is mijn eerste keer op deze forum. Weet ook niet hoe alles werkt. Maar ik herken je verhaal. Ik kan makkelijk niet drinken maar als ik drink verlies ik regelmatig de controle, word agressief alles wat ik normaal niet zeg komt er uit en niet op zo een leuke manier. En ook ik weet de volgende dag niet meer wat ik gedaan of gezegd heb en meestal is het zo erg dat ik het beter ook niet kan weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...