Spring naar bijdragen

wijn


janny

Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben janny en ben voor het eerst op deze side
ook ik kamp met een alcohol probleem en het is vooral als ik alleen ben.
dan begin ik met een rood wijntje en die moet dan ook die avond gelijk leeg
en sttaat er dan nog 1 dan begin ik daar ook nog mee
als ik dan naar bed ga moet ik nog medicijnen slikken tegen depressie (xeroxat)
en dan de volgende ochtend weet ik niet eens meer dat ik naar bed ben gegaan en met wie ik
dan nog heb gesproken, de volgende ochtend denk je ik doe dit nooit meer maar als de avond dan valt ben je de ochtend alweer vergeten met als gevolg dat je gewoon weer begint


op het forum heb ik een mooie opmerking gezien en dat is

met problemen ga ik aan de drank niet wetende dat de drank het probleem is
en zo voel ik het precies
dus wil er nu hulp bij gaan vragen maar ik wil ook op een gewone manier een gezellig borreltje kunnen drinke
dat is in de weekenden en dan na drie gewoon ophouden ( of dat lukt weet ik niet maar hoop dat wel) zijn er meer die dat is gelukt??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Janny, welkom!
Het is mij wel eens gelukt.
Twee dagen..
Twee weken...
Maar steevast kwam het oude patroon terug.
En ik ontdekte dat ik dat radicaal moest doorbreken.
Dat heb ik gedaan, al ging het niet zonder slag of stoot..
Maar goed, dat moet je voor jezelf ontdekken!

Succes meid. En het is al een heel grote stap om dit te bedenken
en om hier te komen.. Go for it!

Groetjes,
Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Janny,
Wat goed dat je hier ook meedoet.
Ja, net als Marjo, moet ik zeggen dat het mij ook gelukt is, voor twee dagen, twee weken, twee maanden....Het gaat dus niet meer, sociaal drinken. Bovendien heb ik gemerkt dat je het jezelf veel moeilijker maakt, door in je hoofd te zetten dat je in het weekend bijvoorbeeld wel mag drinken. Je kan dan namelijk (bijna) niet meer wachten tot het weekend.
Voor mij is het makkelijker om daar helemaal niet meer bezig te zijn, al ben ik er ook nog lang niet. Maar het feit dat je zelf al zegt een alcoholprobleem te hebben, is een heel belangrijke stap.
Heel veel succes!
Groetjes, Juicy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Janny

gaan minderen werkt bij veel mensen niet als ik het zo lees hier. wat Juicy ook zegt : je gaat helemaal uitkijken naar het weekend, omdat je dan mag drinken. is ook niet gezond natuurlijk, maar je denkpatroon, je hele mind moet zich omschakelen als het ware, dat je gaat uitkijken naar iets anders dan naar alcohol.
vlak voordat ik stopte heb ik ook heel even gedacht om dan maar te gaan minderen. die gedachte was snel weg omdat ik al voorzag dat ik dan alleen de alcohol als het lichtpuntje in mijn bestaan zou gaan zien. en dat spoort niet. ( wel logisch gevolg maar dat wil je toch niet?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Janny,

Probeer het zoals iedereen op dit forum per uur en per dag te behappen. Nu al kijken of je eventueel kan minderen, zonder terug te vallen is veel te vroeg.
Gewoon die eerste fles niet openmaken en dat eerste glas niet drinken. Je weet dat je dan de rest ook opdrinkt en de tweede eventueel nog opentrekt.

Probeer inderdaad wat te plannen en de valkuilen te vinden. Kijk naar de Gremlins en het verhaal bij die Gremlins op een van de rubrieken van alcoholdebaas. Je kunt dan zelf bepalen en ontdekken waar jouw valkuilen zijn. Ik dronk ook wanneer ik alleen was (ik zeg nu dronk, maar het is nog maar heel kort) en heb ontdekt wat mijn patroon een beetje was. Ik vermijd het patroon en tot nu toe werkt het.

Probeer vandaag en morgen is een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Janny,

Wat goed dat je hulp bent komen vragen, het is allemaal zoveel fijner als je het kan delen, herkenning en steun ervaart, dus welkom hier!

Weet je, de meesten hier, inclusief ondergetekende, wilden ooit het liefst 'normaal' drinken en hadden nooit gedacht dat niet-drinken ook normaal zou kunnen worden. Waarom leg je dat normaal drinken niet even in de kast voor later, nu wil je toch eerst van je verslaving af? Ik zie en zag het als een avontuur met mezelf: na jarenlang in de roes gezeten te hebben, nu eens iets heel anders, en het heeft m'n leven zo positief veranderd, ik ben een ander mens geworden, smorgens blij wakker, veel meer energie, weer de persoon die ik was voordat ik in die verdoezelende gewoonte verstrikt raakte. Gun jezelf wat tijd daarvoor, je deed al jaren wat je deed, waarom nu niets eens bv een jaartje wat anders? Dat klinkt lang, en is ook niet te overzien, maar dag voor dag is het goed te doen, als die eerste kop er eenmaal af is.....je krijgt er ZOveel voor terug, wees jezelf maar heel dankbaar dat je deze eerste stap gezet hebt en Ga ervoor, ga voor jezelf, omdat je het waard bent!

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Janny: welkom op het forum. Wat let je om daar mee te beginnen. Je drinkt twee glazen en dan stop je. Dat is je grote wens. Dus kan je het uitproberen. Dan kom je er vanzelf achter of je de rest van de fles kan laten staan. Zelf schreef je al dat die fles leeg gaat en het liefst de volgende erachter aan.
Dat je de volgende dag niet meer weet van het hoe of wat lijkt me dat je wel een ernstig alcohol probleem hebt. Zie je dat zelf ook zo of denk je dat het nog wel meevalt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

ik vindt het ontzettend lief hoeveel mensen er op mijn verhaal hebben gereageerd
bedankt daarvoor. het is wel een steuntje in de rug!!!!!!!
alhoewel ik soms net zoals an zegt dat ik denk het valt toch ook wel mee!!!!
ook heb ik en rot tijd achter de rug
ben na 25 jaar gehuwd geweest eindelijk gescheiden , doordat ik eindelijk de moed bij elkaar heb geschraapt (komt ook door de medicijnen die ik heb gekregen van de huisarts) waardoor ik me sterker voelde om de knoop door te hakken! mijn huwelijk was niet al te best en hij was zwwr agressief (ben voor de kids bij hem gebleven) en was de laatste jaren van mijn huwelijk steeds erg ziek oa hypervetilatie en nog veel meer! mijn oudste was 25 jaar en mijn jongste was toen 14 jaar (een rot leeftijd) door de scheiding is zij exstreen chotic geworden en ze mocht van mijn ex geen kotakt met mij
totdat
ze kontakt zocht via de webcam waar ik toen moest zien dat ze haar zelf snee
ik had wel heel goed kontakt met mijn andere dochter en de klein kinderen omdat zij het wel inzag dat ons huwelijkl niet meer ging maar ja die van 14 werd door haar vader erg beivloed door dat hij zich zelf zielig vondt omdat hij aan de kant was gezet! en hij al jaren riep ik kan aan elk van mijn vinger wel tien krijgen en ja die kwamen dus niet!!
en ik door stom toeval mijn eerste vriendje weer tegen kwam waar ik met 15 jaar verkereing mee had,
en dat klikte gelijk weer, en voelde als een warme deken
en ook mijn ouders waren heel blij met hem en allesbehalve met mijn ex
mijn nieuwe partner heeft 4 kinderen en ik nu inmiddels weer twee
gelukkig heb ik mijn jongste dochter weer terug en ook mijn ex ziet haar nu om de veertien dagen en dat gaat nu goed
mijn partner en ik hebben er wer voor gezorgd dat ze weer naar school gaat (dat was niet altijd even makkelijk) maar ja ze is niet meer gothic en we zijn met haar naar een psychiater geweest en het is nu een gewone meid van 17. daar zijn we gelukkig mee!maar om een lang verhaal kort te maken hahahahahahahah vindt ik het nu s`` avonds heerlijk om ff een wijntje of iets anders te nemen om in mijn hoofd tot rust te komen

overdag neem ik nooit geen drank en soms ook wel een paar dagen niet maar als ik eenmaal 1 heb gehad komen er wel meer en dan slaap ik teminste goed alleen de volgende dag denk je dan welleens jasses waar ben ik mee bezig!!!!!!!!!!!!! en van mijn ex mocht ik niks 'niet opstap of met de kids of mijn vader dansen )wat ik graag doe' dan kreegt ik klappen en niet gewoon en nu kan ik dansen en opstap en naar het buitenland heerlijk maar mijn ex ging opstap en kwam gewoon nachts 6 uur thuis en ik zat dan alleen met de kids.
en nu heb ik een vriend heel lief en dierekteur van een bassisschool en hoofd van 14 scholen dus een dubbele baan en je snapt dat ik daar an moet wennen de ex was altijd en eeuwig ziek van zijn werk )mankerde hem niets' zwart werk ging voor!!! en deze doet alles voor en ander dus jullie snappen wel dat mijn leven helemaal door elkaar wordt geschud en ik het s@avonds ff lekker vindt om door te zakken


misschien niet altijd een excuus maar ik voel mij er dan weer lekker bij en vooral om mijn verleden te vergeten )heb echt nog niet alles verteld wordt een veel te lang verhaal dat is het nu al hahahah' wil je dit niet allemal lezen hoeft niet maar ik ben een heel verhaal kwijt lucht erg op en dan ook nog anon iem!!!!!!!dank jullie wel alleemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...