weegschaal Geplaatst 23 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2008 Hallo allemaal,Ik had me een paar weken geleden al aangemeld op het forum omdat ik wat steun zocht bij lotgenoten die net als ik teveel drinken. Helaas crashte de computer dus stond e.e.a. (gezellig naast de fles wijn :frown;) even in de koelkast.Ik drink ook te veel en ik vind het vreselijk want het kost me veel te veel energie. Dus daar wil ik vanaf. Ik weet dat helemaal stoppen het beste zou zijn maar ik wil nog een serieuze poging doen om er weer verantwoord mee om te gaan. Moet dus gaan onderzoeken wat mijn valkuilen zijn en hoe ik ze kan omzeilen. Daarnaast wordt ik er ook dik van, ben 2 jaar geleden 15 kilo afgevallen (heb toen ook 3 maanden geen spat gedronken en voelde me veel beter) en nu zijn er alweer 5 bij. Aangezien ik volgend jaar ga trouwen moeten die er echt af en ook af blijven. Ik sport voldoende, eet goed dus het is echt de alcohol (en de bijbehorende stress) die me de das omdoet. Dus het moet anders. Voorlopig heb ik geen behoefte aan adviezen om helemaal te stoppen, ik weet het maar ben dus op zoek naar mensen die het wel gelukt is om verantwoord te blijven drinken. Groetjes,Weegschaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2008 Weegschaal: welkom op het forum. Er is hier een enkeling die er 'normaal' mee om kan gaan, maar ik zou zo snel niet weten wie. Dus advies heb ik niet voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 26 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2008 Hoi Weegschaal,De grootste valkuil heet vaak 'gewoonte', en dat is een hardnekkig gebeuren dat dagelijks en sociaal terugkeert. Een gewoonte doorbreken gaat het 'gemakkelijkst' als je er helemaal mee ophoudt, dat is nu eenmaal zo omdat je hersenen zo geprogrammeerd zijn dat je meer dan een beetje en niet gedoseerd toegeeft aan de drang. ADB is een goed concept omdat we allemaal graag 'gewoon' willen drinken, de gedachte aan helemaal stoppen tast ons sociale welbevinden aan. Dénken we dan! Maar goed, deze adviezen wilde je niet.Allereerst zou je voor jezelf moeten bepalen wat jij verantwoord vindt. Bv alleen in het weekend, of 2 Glazen bij etentjes? Wanneer en hoeveel drink je nu precies en wat wil je daarvan in elk geval niet meer? Dan zou je daarmee kunnen beginnen, vandaag nog. Want je eigen grenzen stellen is 1, ze daadwerkelijk uitvoeren in het NU is een tweede! Heel veel succes, ik wens je dat je volgend jaar weer 10 kilo lichter en een stralende bruid zal zijn die verantwoord met drank om kan gaan!Liefs,Kaia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 weegschaal,welkom op het forum!! het feit dat je hulpt zoekt in wat voor vorm dan ook geeft al aan dat jezelf aan je limiet zit. hopelijk ben je een van de weinige die wel verantwoord en sociaal leert te drinken.ikzelf heb een aantal jaar geleden een lifestyle therapie gedaan bij de brijderverslavingszorg en was gericht op sociaal drinken en verantwoordgebruik. dat is mij uiteindelijk voor een periode van een jaar goed gelukt. maar hoe dan ook, ik praat alleen voor mijzelf nu, als er problemen of andere strubbelingen op mijn pad komen dan val ik gigantisch terug. van een grote sociale, werk gerelateerde zuipschuit ben ik heel langzaam veranderd in een probleemdrinkster. het duurt heel lang voordat je dit wordt en waarschijnlijk nog langer voordat je dit voor jezelf hebt erkend en hiermee constructief mee aan de gang gaat.maar goed, dit was de korte preek! in ieder geval welkom, deel je ervaringen met ons en schroom je vooral niet om je rottige dingen met ons te delen en bemerk dat je een nieuwe stap hebt genomen op een onzekere maar zeer zeker mooi nieuw levenspad! je bent zeker niet de enige die zich rot of heel goed voelt en we maken uiteindelijk allemaal dezelfde reis en helaas maken we over het algemeen (als alcoholisten) allemaal het zelfde door alleen de ene begint net met de reis en de ander is al een jaar of langer onderweg.maak alsjeblieft lekker je eigen blunders en daar zal je niet op veroordeelt worden maar blijf wel open staan en blijf doorstappen.tasseke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden