salty Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Hoi allemaal,Ik ben Salty en moet toegeven, heb een alcoholprobleem.Vind het gezellig om s'avonds een wijntje te drinken maar helaas blijft het daar niet (nooit) bij.Menigmaal dat ik niet meer weet wat ik s'avonds nog gezegd heb en hoe ik in bed ben gekomen.Dat leverd in m'n gezin de nodige stressituaties op en daar wil ik vanaf.Heb vaker geprobeert om minder te drinken wat in het begin goed gaat maar meestal binnen een paar weken weer helemaal terug bij af is.Ik zie stoppen met drinken hetzelfde als stoppen met roken (is mijn visie), ook hierbij lukte me het niet om te minderen en ben dan ook 4 maanden geleden geheel gestopt met roken. En tot op heden heb ik niet meer gerookt, ook zo goed als geen behoefte meer aan.Hopelijk gaat het met het stoppen met drinken nagenoeg hetzelfde, ik ga er in ieder geval voor!!Ik heb e.e.a. al gelezen op de site, meerdere mensen zijn al geruime tijd van de drank.Zal blij zijn dat ik straks ook kan zeggen, ik drink niet meer.Hoop hier in ieder geval veel steun te vinden en wie weet kan ik voor andere stoppers ook wat betekenen.Groetjes Salty. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
weegschaal Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Hoi Salty, welkom,Jouw verhaal is heel herkenbaar, hoewel in mijn situatie anderen er geen last van hadden alleen ikzelf.Heb een hele tijd geprobeerd om te minderen maar het lukte gewoon niet. De fles moest gewoon leeg.Dus vorige week zondag de moed bij elkaar verzameld en mijn a.s. man om hulp gevraagd. Ik heb nu dus mijn eerste alcoholvrije week achter de rug en die is me goed bevallen! Sterkte!groetjes,Weegschaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
salty Geplaatst 10 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 Hoi Geer en Weegschaal,Dank je voor jullie reactie.Minderen is ook voor mij geen optie, ik MOET echt stoppen.De fles MOET ook bij mij leeg en de volgende word gewoon geopend.En schuldig dat ik me meermalen gevoeld heb!!Net zoals met stoppen met roken heb ik nu ook een datum geprikt voor het stoppen met drinken.A.s. woensdag 12 nov ga ik stoppen.Heb de voordelen...........nou ja wat je voordelen kunt noemen......... en nadelen.............pfff....wat zijn dat er veel.............tegenover elkaar gezet en m'n conclusie getrokken.IK MOET STOPPEN of nee.......Vanaf a.s. woensdag KAN IK NOG WEL DRINKEN MAAR IK HOEF NIET MEER!!!Onder dat motto ga ik STOPPEN MET DRINKEN!!Ga deze leus meteen onder m'n onderschrift zetten a.s. woensdag.Vandaag en morgen ga ik nog bewust een paar glazen rode wijn drinken, echt een paar (en een paar is twee) want ik doe het bewust.Hoe stresvol je leven ook is, drank lost het niet op, erger nog, drank maakt het erger!!Goh, ook weer zo'n goeie leus, raar maar echt waar!!Groetjes Salty. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 10 november 2008 Rapport Share Geplaatst 10 november 2008 welkom salty. ik ben hier ook nog niet zo lang. Jouw probleem komt mij erg bekend voor. Mijn alcohol gebruik bracht ook veel stress binnen het gezin. Ik was en ben geen eenzame drinker maar het liefst in gezeldschap. Mijn motto is (nog) niet stoppen maar wel bewust drinken, dus maat houden en nadenken bij elke slok die ik neem zodat ik niet over mijn grens ga. Ik wil nooit meer dronken worden. Ik vind je dapper dat jij helemaal stopt, ik ben daar nu nog niet aan toe maar wie weet in de toekomst. sterkte Antonia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Hallo Salty,Welkom, zeer herkenbaar je verhaal. Dat stoppen met drinken hetzelfde is als stoppen met roken is helemaal waar. Althans voor mij dan.Je hebt het gewoon af en toe behoorlijk zwaar maar als je doorzet wordt de trek op den duur steeds minder.Ben zelf al lang geleden gestopt met roken en sinds 3 maanden nu ook met drinken. Ook voor mij geldt als ik eenmaal begon moest die fles leeg of soms nog meer.Helemaal stoppen geeft ook een hoop rust, je hoeft niet steeds te denken.. zal ik er nog een nemen?O nee, ik kan niet meer anders ga ik over m,n taks, terwijl je eigenlijk wel snakt naar nog meer.In elk geval wens ik je heel veel succes en misschien horen we nog van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
weegschaal Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Het geeft zeker een hoop rust om helemaal niet meer te drinken. Ik was toch steeds bezig met wanneer ik dan wel een glaasje mocht van mezelf. Misschien drink ik wel een glaasje champagne met oud en nieuw, en wie weet over een hele tijd als we een etentje hebben drink ik ook een glaasje wijn. En we hebben straks op onze bruiloft een glaasje processo bij de taart, dat drink ik dan ook wel. Maar ik ben echt gestopt met het drinken thuis, het alleen drinken. Het is niet heel makkelijk hoor. Er staat nu een open fles wijn in de koelkast en ik moet er best wat moeite voor doen om er (althans op dit moment) van af te blijven. Gelukkig hebben we de komende maanden geen feestjes o.i.d. waarbij ik in de verleiding gebracht kan worden dus ik heb er alle vertrouwen in. Groetjes,Heleen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Salty hoe is het nu, vandaag de laatste 2 glaasjes heb je er zin in om er tegen aan te gaan of zie je er tegen op. Ik ben niet gestopt maar ben wel al bijna een week bezig om heel bewust met drank om te gaan en tot nu toe lukt het.Ik wens je veel succes morgen en deel als je behoefte hebt je ervaringen met me.groetjes antonia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
salty Geplaatst 11 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 Allemaal bedankt voor jullie reacties.Doet een mens goed om herkenning te vinden.Salty hoe is het nu, vandaag de laatste 2 glaasjes heb je er zin in om er tegen aan te gaan of zie je er tegen op. Ik ben niet gestopt maar ben wel al bijna een week bezig om heel bewust met drank om te gaan en tot nu toe lukt het. Ik wens je veel succes morgen en deel als je behoefte hebt je ervaringen met me. groetjes antonia Ik weet dat ik moet stoppen, helaas voor mij geen middenweg, knap hoor dat jij wel maat kunt (probeert) te houden.Vandaag m'n laatste 2 wijntjes en ik zie er erg tegenop.Donderdag een uitje van m'n werk, zondag gezellig naar kennissen.Bij beide gelegenheden word gedronken maar zo is er altijd wel een excuus, toch?Nee, de maat is vol, vanaf morgen ben ik alcoholvrij!!Groetjes Salty Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 11 november 2008 Rapport Share Geplaatst 11 november 2008 ik heb net bericht gekregen van tactus dat ik een hulpverlener heb gekregen. Die gaat mij begeleiden in de strijd tegen alcohol. Ik heb er zin in en ga mijn uiterste best doen.Ja moeilijk al die feestjes weet er alles van, succes morgen zal aan je denken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden