Spring naar bijdragen

tja en dan stap 2: voorstellen


sas36

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Na de 1e stap, namelijk me aanmelden nu dus stap 2 en me hier voorstellen.
weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen alleen dat ik toch eigenlijk niet meer kan ontkennen dat ik een alcoholprobleem heb.
na vorige week weer een beroerde week te hebben gehad qua drank met als sluitstuk de vrijdag; na 3 flessen wijn weet ik niet meer welk tv programma ik gekeken heb en was de volgende dag behoorlijk beroerd.
maarja, zondagmiddag toch wel weer zin in een glaasje rose.
ik heb het toen niet gedaan en de afgelopen dagen ook niet maar ik voel me erg down.
Ik dronk niet iedere dag maar het lijkt wel of ik geen grenzen heb. als ik drink stop ik niet meer en als mijn favoriete drankje er niet is drink ik gewoon iets anders (als er maar alcohol in zit)
Ik drink vaak als ik alleen thuis ben (mijn man is vaak weg) en op feestjes etc.. vind ik er niks aan als ik moet rijden. dan mis ik gewoon de borrel en dan wil ik vroeg naar huis zodat ik toch nog wat kan drinken.

Nou ja, zo een beetje. misschien wel een beetje een warrig verhaal maar zo voel ik me nu ook wel een beetje. Zo weet ik eigenlijk ook nog niet of ik helemaal niet meer wil drinken of alleen wil minderen. Af en toe een glaasje zou toch moeten kunnen maar waarom lukt mij dat dan niet. ik ga altijd maar door.

Kortom daarom ben ik dus hier ik hoop hier wat steun en tips te vinden en te krijgen en wellicht mensen die mij kunnen helpen bij mijn innerlijke gevecht.

Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn twee goede stappen op een dag dan. Dat af en toe een glaasje daar ben ik ook niet over uit. Daar denk ik ook voorlopig niet over na, eerst maar even een tijdje zonder, dan eens bewijzen dat het ook op een feestje geen must is en pas daarna kiezen in hoeverre je wil minderen of stoppen. Tenminste dat zou ik als tip geven, dat is nu mijn insteek voorlopig. Ik ben hier sinds vandaag weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi sas

ik ben hier ook om te leren verantwoord met alcohol om te gaan. Mijn motto is niet stoppen maar wel op tijd stoppen. Ik ben vandaag met de internetbehandeling begonnen dus ik hoop dat zij mij hierbij kunnen helpen. Verder praat ik af en toe mee op het forum.

Succes groetjes Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de tips. Ik moet het denk ik ook maar wat op me af laten komen.
Ik kom net terug van sporten (ook tijden niet gedaan) en in de auto terug denk ik dan alleen maar dat ik als beloning wel een glaasje kan nemen. stom he.
maargoed ik heb nu een glas water ingeschonken en de wijn uit de keuken en koelkast verwijderd.
misschien werkt dat goed.
ik zal ook eens verder kijken op het forum dan alleen de kennismakingscategorie

wellicht tot elders
groetjes Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...