Spring naar bijdragen

nieuw op 7 november


Brida

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Brida en nieuw, vandaag het besluit genomen om te stoppen met drinken en om me hier aan te melden.
"Openbaar" maken dat ik een alcoholmisbruiker (las later alcoholgevoelig) ben, vond ik alijd zo beschamend. Deze morgen heb ik me ziek gemeld. Head down. Na de berichten te hebben gelezen in het forum wist ik het zeker. Het geeft me kracht om nu door te zetten, dit te ondernemen en niet te zwelgen.
Prachtige verhalen, raakt me vooral de diepzinnigheid. Bedankt bij deze...
Het moeilijkste moet nog komen, de helderheid het hoofd kunnen bieden.
groet Br.

Ik was even vergeten om bij het begin te beginnen dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Antonia, dank voor je berichtje,

Ik zou graag willen minderen, alleen af en toe een glaasje,
nu is het een gewoonte die me blokkeert en beheerst. Daar wil ik mee stoppen.
Gister ging het goed, 2 glazen wijn en toen naar bed.
Hoe gaat het met jou? Hoe kijk jij er tegen aan?
groetjes Br.

==================================
Laat de avond de fouten van de dag vergeten
en aldus vrede vinden voor zichzelf. Tagore.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is het heel moeilijk te peilen hoe ik op alcohol reageer. Heb gister avond ook 2 glaasjes wijn gedronken en toen lekker gaan slapen. Maar ik was dan ook gewoon thuis met mijn man.
Voor mij is het vaak heel moeilijk mijn grens te bepalen in gezelschap, als ik op een feestje ben of bij vrienden en iedereen zit gezellig aan, dan doe ik mee want ze smaken heerlijk maar op een gegeven moment ben ik over mijn grens heen en voel niet eens meer aankomen dat ik teut ben dan ben ik gewoon dronken. Dit vind ik heel vervelend want als ik verdrietig of boos ben dan komt het er met drank dubbel zo hard uit.

Ik wil gewoon het gebruik van alcohol onder de knie krijgen zo ook op een feest. Dat ik weet en voel wanneer de grens is bereikt en dat ik dan ook naar huis ga en mijn bed in kruip.

Soms ben ik weken niet dronken maar het kan ook gebeuren dat het 3 keer in de week voorkomt. Dat wil ik niet meer, krijg er heel veel ruzie door thuis en ik voel me er niet lekker bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Brida en Antonia,

Ik ben ook nog niet zo heel lang lid en wil ook heel graag minderen. Maar omdat minderen eigenlijk niet lukte heb ik met mijn man (ja afgelopen zondagavond ben ik heel openhartig geweest tegen hem en heb zijn hulp gevraagd in mijn probleem) afgesproken om voorlopig helemaal niet te drinken. Ik hoop over een hele tijd dat ik dan wel zo af en toe eens een wijntje kan drinken bij een etentje of bijzondere gelegenheid, zo niet, dan zal ik voor altijd moeten stoppen. Sinds maandag sta ik dus droog. Na de eerste goede dagen voel ik me een beetje stil van binnen sinds donderdag. Herkent iemand dit? De behoefte om een wijntje te nemen is steeds op de achtergrond aanwezig maar niet dusdanig dat ik er aan toe moet geven. vervelend is het wel. In ieder geval heb ik de komende weken geen verjaardagen, feestjes of anderszins, eigenlijk is het eerste wat straks komt de kerst en oud en nieuw. Mijn a.s. man drinkt niet dus daar ben ik wel blij om. Voorheen zat ik alleen aan de wijn, nu samen aan de fris :-)
Ik voel me nog niet optimaal, redelijk moe zelfs maar hoop dat dit over een weekje beter gaat.

Groetjes,
Weegschaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet helemaal gestopt weegschaal maar ik probeer zo min mogelijk alcohol te nemen.
Vandaag heb ik nog niets gedronken en dat is wel eens anders op een zaterdag. Meestal zitten we om 2 uur al aan de borrel. Vanavond denk ik wel een glaasje te nemen en dan is het genoeg. Vind het dapper dat je helemaal stopt, je man drinkt niet dat is fijn. Mijn man drinkt wel en veel. Ik denk dat je je leeg voelt omdat je wat mist, een gewoonte. Je bent gewend om een borrel te nemen en nu doe je dat niet het is net als stoppen met roken denk ik, die mensen missen ook vooral de handeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi weegschaal,

Fijn dat je er met je man over kunt praten en dat hij je steunt. Mijn man drinkt ook niet. Ik kan er met hem niet over praten want hij vindt dit soort zaken zwak. De laatste keer dat ik een poging deed om er met hem over te praten kreeg ik later in gezelschap een sneer. Het was misschien wel terecht maar ik had gehoopt dat hij me wat subtieler en liefdevoller zou steunen. Daardoor is er een afstand in het vertrouwen tussen ons ontstaan. We hebben het er niet meer over.
De wet van Jante...
Over die stilte die je voelt dat is heel herkenbaar en de moeheid trouwens ook.
Hou vol joh!!!!! Liefs Brida.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Brida,

Ik ben ook heel erg blij dat ik er mijn (a.s. :) ) man over kan praten. Volgens jaar gaan we trouwen en ik wil geen geheimen meer. Inmiddels ga ik me steeds beter voelen, het weekend was wel wat moeilijker maar eigenlijk ook niet zo heel erg. Ik heb wel meer gesnoept :$
Vervelend voor je dat jij er niet met je man over kunt praten, in je eentje is het gewoon zo veel moeilijker.

Groetjes,
Heleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Weegschaal, klinkt heerlijk om volgend jaar te gaan trouwen. Dat snoepen is een tijdelijke compensatie... Visualiseer jezelf in een prachtige jurk, hoe jij er uit wil zien en ga daavoor.... Je ben het waard. Laat je man ook genieten van jou, zoals je bent. Hou van jezelf dat is het allerbelangrijkste.
liefs van Brida
---------------------------------------
Als ik mezelf ken dan weet ik hoe te leven. Jung

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik me aangemeld bij deze site. Ik drink nog niet minder, maar word wel steeds bewuster van waar ik mee bezig ben. De keren dat ik probeerde niet te drinken, voelde ik- zoals jullie ook aangeven - een grote stilte, maar ook een vreselijke onrust en een soort van ongelukkig gevoel, alsof ik niet weet waarheen ik zou moeten gaan om het kwijt te raken.
Ik vrees dat ik zal moeten kiezen tussen wel of niet drinken. Bij een glas rode wijn ben ik al verkocht. Maar het wordt moeilijk om de knop om te zetten. De leegte die op me afkomt is zo dreigend. Ik ben bang voor die leegte, maar zo als nu, zo kan ik ook niet verdergaan.
Hebben jullie hulpmiddelen bij het stoppen met drinken? Van de campral merk ik tot op heden nog niet veel.

NB nog even voor weegschaal: fijn dat je gaat trouwen en een man hebt gevonden die goed bij je past en met wie je alles kunt bespreken! Ik wens je veel succes met stoppen/minderen!

gr Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anne,

Ik heb geen ervaring met hulpmiddelen. Voor wat betreft de leegte, die stilte, dat gaat voorbij. Bij mij gelukkig heel snel, ik heb nu 2 weken niet gedronken, ben er natuurlijk nog lang niet maar voor mijn gevoel heb ik het ergste al gehad. Toch dronk ik ongeveer 1 fles rose per dag. Veel hier lezen (posten lukt niet altijd) helpt mij ook. Sterkte!

Groetjes,
Weegschaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Weegschaal,

wat goed van je dat je al twee weken niet gedronken hebt. Heb je last gehad van ontwenningsverschijnselen of viel dat wel mee?
Zelf ben ik van plan deze week in ieder geval maandag, dinsdag en woensdag niet te drinken. Dat is gemakkelijk op te beginnen, omdat ik dan werk. Daarna wil ik het minderen voorzichtig uitbreiden.
Ik wens je veel succes met niet drinken. Houd vol!

groetjes Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anne,

Ik heb niet echt heel veel last gehad van ontwenningsverschijnselen, alleen dat ik me heel stil van binnen voelde, dat was echt heel apart. Inmiddels is mijn 3e week begonnen en het gaat steeds beter. Ik denk er nog wel veel aan, maar niet meer 24 uur per dag. Dat klinkt misschien makkelijk maar ik voel me nog wel heel kwetsbaar. Wat ook helpt is dat mijn vriend niet drinkt en we ook de komende weken geen feestjes of andere dingen hebben waar gedronken wordt.
Ik hoopr voor jou dat het je gaat lukken om te minderen, ik kan het dus duidelijk niet helaas.

Groetjes,
Weegschaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...